klik til download af PDF-fil
Fra : Karsten Jensen

Dato : 22-02-01 18:57

En af mine venner har et lille problem. Han laver en hjemmeside i
Front Page Express (burger win98). På siden har han uploadet en
pdf-fil som han har lagt et link til. ved tryk på linket åbner Acrobat
Reader som det skal, men min ven vil hellere at klikket fører til at
man downloader pdf'en. Kan dette lade sig gøre ved et alm. klik på et
link for de der har Acrobat reader installeret - uden at højreklikke.

Har selv prøvet i FP2000 og jeg kan ikke se nogen løsning der....
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-02-01 19:30

Zip filen.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 22-02-01 22:09

On Thu, 22 Feb 2001 19:29:53 +0100, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

>Zip filen.
>
>Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

Han ønsker bare at filen automatisk kan downloades med et venstre
klik! Men dette kan måske ikke lade sig gøre.
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-02-01 23:00

Thu, 22 Feb 2001 22:08:39 +0100, skrev Karsten Jensen
<k-j@post6.tele.dk>:

>Han ønsker bare at filen automatisk kan downloades med et venstre
>klik! Men dette kan måske ikke lade sig gøre.

Nej.

Kun hvis man ændrer lidt i sin windowsopsætning, men det kan man jo
ikke rigtig bede brugerne om at gøre.

Der er kun to muligheder:

1. pak den i zip, som J.P. Karlsen foreslog, hvilket også har den
fordel at en pdf-fil ofte bliver betydelig mindre og dermed hurtigere
at hente.

2. Skrive en vejledning, om at man skal højreklikke og vælge »gem
destination som...«.

(Endelig, hvis man ikke har Acrobat installeret, så vil den altid
blive downloadet, men så har man jo ikke rigtig noget at bruge filen
til)

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-02-01 16:05

Kun hvis filen placeres på en FTP server.