Opsætning af printerserver.
Fra : xodeus@hotpop.com

Dato : 19-09-02 06:49

Hej jeg skal til at sætte en printerserver op i et mindre LAN miljø med
forbindelse til internettet. Alle PC'erne kører med windows 98 se dk. Hvad
kan jeg gøre for at sætte en rigtig god printerserver op! Alle maskinerne
ivkl. printerserveren skal kunne bruges frit efter opsætningen. Licenser kan
evt købes da det her er kommunalt (håber jeg i hvert fald). Hvis det har
noget at sige så er printeren en HP laserjet 1100 som er tilsluttet LTP1
porten.

Med venlig hilsen
Mariusz C.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 19-09-02 11:51

<xodeus@hotpop.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> evt købes da det her er kommunalt (håber jeg i hvert fald). Hvis det har
> noget at sige så er printeren en HP laserjet 1100 som er tilsluttet LTP1

Køb en printerserver!
De koster under 1000,- og kræver ingen licenser eller lign. Det software de
benytter er et "gratis" printer modul til windows. Hvis alle maskiner i
netværket alligevel skal have adgang til printeren er der ikke behov for en
PC til at styre "rettighederne", desuden har mange printerservere den
mulighed at de kan benytte f.eks. en win2000 maskine på netværket til
printer kø hvis det skulle blive nødvendigt.
Bare husk: hvis du køber en printerserver at den skal være bidirektionel.
www.shg.dk har en fra netgear til 819,- og den har 5 års garanti.(bare et
eksempel)

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : xodeus@hotpop.com

Dato : 19-09-02 12:46

> Køb en printerserver!
> De koster under 1000,- og kræver ingen licenser eller lign.

Okay jeg har lige spurgt vores projektleder og han er ikke interesseret i at
købe noget mere hardware. Findes der programmer til dette så??

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 19-09-02 16:46

> Okay jeg har lige spurgt vores projektleder og han er ikke interesseret i
at
> købe noget mere hardware. Findes der programmer til dette så??

Hvis du har printeren sat til en pc kan du bare dele den (gøres i
"egenskaber for netværk" under "fil og udskriftsdeling")
Gå ind på de andre maskiner og inst. den som netværksprinter. Når den
spørger om netværkssti trykker du "Gennemse" og finder printeren.

Denne løsning kræver dog at den PC der har printeren tilsluttet skal være
tændt. Derfor er printerservere en god ide...

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 19-09-02 22:50

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Denne løsning kræver dog at den PC der har printeren tilsluttet skal være
> tændt. Derfor er printerservere en god ide...

Hov...
glemte lige at sige at efter du har aktiveret "fil og udskriftsdeling" skal
du gå ind i mappen printere og højreklikke på printeren og vælge punktet
"Deling"
Resten er "selvforklarende"...

Fra : Preben Andersen

Dato : 19-09-02 17:31

<xodeus@hotpop.com> wrote in message

> Okay jeg har lige spurgt vores projektleder og han er ikke interesseret i
at
> købe noget mere hardware. Findes der programmer til dette så??

Lidt svært at forstå. Den koster under kr. 500,-. Hvis du skal bruge en
maskine som printserver, skal den være tændt hele tiden og hvis den går i
stykker, virker printeren ikke. Så snak med projektlederen igen, men hos jer
er det måske halen, der logrer med hunden

mvh
Preben