Larsen, Ryslinge, Svendborg till USA
Fra : Ann Viking Saetre

Dato : 19-09-02 06:38

Hei,

Jag söker tips om hur och var finna ursprunget och anfäder till
August Larsen f 11 okt 1846 som emigrerade 1873 med sin blivande svenska fru
Britta Maria Andersdotter f 9 april 1848 (utv som Marie Larsen)?

Paret bosätter sig en kortare tid i Wisconsin USA, senare i Minnesota där
Britta Maria aka Mary B Larson avlider 1926 och August Larson avlider 1933.

Dansk Demografisk Databas http://ddd.sa.dk/
Navn: Larsen, August Hendrik Stilling: Landmand
Alder: 27 Bestemmelsessted: Chicago, Ill.
Kontrakt nr.: 334400 Forevisningsdato: 5/10/1873
Sidste oph.sogn: Ryslinge Sidste oph. amt: Svendborg
Sidste oph.sted: Ryslinge, Fyen Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: Chicago Bestemmelses stat: Illinois
Skibsnavn: Indirekte
IDkode: I7374L0309

Tack på förhand,
Ann

Fra : karlschlichter

Dato : 19-09-02 10:26

Hej Ann

www.familysearch.org kan du finde følgende

August Henrik Frederik LARSEN
Sex: M
Event(s):
Birth: 11 Oct 1846 Place: <Ryslinge, Svendborg, Denmark>
Christening: 06 Dec 1846 Place: Ryslinge, Svendborg, Denmark
Parents:
Father: Lars HANSEN
Mother: Mette ANDERSDR

Venlig hilsen
Karl Schlichter
karl.schlichter@privat.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Ole Dorch

Dato : 19-09-02 21:44

Folketællinger fundet på http://ddd.dda.dk/asp/dddform.asp

Du kan muligvis selv finde mere.

Samtlige personer i husstanden
Svendborg, Gudme, Ryslinge, Ryslinge Bye, , et Sted, 46, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Lars Hansen, 33, Gift, , Boelsmand, her i Sognet
Mette Andersdatter, 29, Gift, , hans kone, Ringe Sogn
Ane Marg. Larsen, 8, Ugift, , deres barn, her i Sognet
Mette Marie Larsen, 6, Ugift, , deres barn, her i Sognet
Karen Larsen, 4, Ugift, , deres barn, her i Sognet
Ane Larsen, 2, Ugift, , deres barn, her i Sognet

Samtlige personer i husstanden
Svendborg, Gudme, Ryslinge, Ryslinge Bye, , et Boelsted, 47, FT-1840
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Lars Hansen, 29, Gift, , Boelsmand,
Mette Andersdatter, 24, Gift, , Hans Kone,
Ane Marg. Larsen, 4, Ugift, , Deres Barn,
Mette Marie Larsen, 1, Ugift, , Deres Barn,

M.v.h.
Ole Dorch

Fra : Ann Viking Saetre

Dato : 20-09-02 09:38

Tusen takk Karl Schlichter og Ole Dorch,

Då jag tidigare har stött på felaktiga uppgifter på Family Search, varför
jag undrar hur jag kan kontrollera dessa uppgifter om föräldrar (och
syskon). Har Danmark microficher till utlåning eller försäljning utöver
filmer tillgängliga via LDS?

Finns det exempel online hur danska folketellinger, födelseböcker ser ut och
vad de innefattar för information?

Ha det,
Ann

Fra : Hanne Bjørn

Dato : 21-09-02 20:50

Folketællinger findes online på www.sa.dk
Kort med kirkebøger kan købes på Landsarkivet i Viborg. Se adressen under
www.sa.dk
Hanne
Ann Viking Saetre <annvikingsaetre@telia.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:68Bi9.13736$HY3.2992373@newsc.telia.net...