Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Problem med Kodak Digital kamera
Fra : T. Andersen

Dato : 19-09-02 06:00

Jeg har et DC240 som jeg lige pludselig har fået et problem med.

Det kan ikke tænde mere, ligemeget hvilken indstilling jeg stiller det på.
Helt nye batterier ændre ikke noget.

Er der nogen der ved hvad der evt. kan være galt.? Det er som om, kameraet
ikke længere for strøm.

Mvh.
T.Andersen

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 19-09-02 08:24

"T. Andersen" <salg@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der ved hvad der evt. kan være galt.? Det er som om, kameraet
> ikke længere for strøm.

Prøv at se om polerne der sætter batterierne i forbindelse med kameraet er
rene og fri for snavs, det kunne være det...
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk Email foto@tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : Kai Birger Nielsen

Dato : 19-09-02 09:19

In <3d8959da$0$1009$ba624c82@nntp04.dk.telia.net> "T. Andersen" <salg@jubiimail.dk> writes:

> [...]

>Helt nye batterier ændre ikke noget.

>Er der nogen der ved hvad der evt. kan være galt.? Det er som om, kameraet

Har du prøvet med helt nye ikke-genopladelige batterier ?

Mit DC240 gør noget lignende en gang imellem. Og det hjælper
at tage batterierne ud, vente et par minutter, putte nye
ikke-genopladelige i og voila, så vågner det igen.
Så kan man fint skifte tilbage til de genopladelige igen.
(I nødstilfælde kan man også prøve at tage batterierne ud og
varme dem i hånden nogle minutter og sætte dem i igen, men
det er ikke altid at det er nok.)

Jeg har en teori om at den vågner halvt op og finder ud af
at den skal have liv i motoren til zoom funktionen og at
batterierne ikke helt kan trække opvågning + motor.
Nye ikke-genopladelige kan klare det ekstra sug uden de store
problemer.

Jeg gætter på at det skete lige efter at du havde snuppet
en del billeder i rap eller havde haft lcd-skærmen tændt
et stykke tid.

mvh Birger Nielsen (bnielsen@daimi.au.dk)