Underlig og for mig ukendt forbindelses an~
Fra : The Bear

Dato : 18-09-02 23:12

Hej til jer alle

Jeg har haft en undelig anmodning om oprettelse af en forbindelse i gennem
de sidste ca. 3-4 uger.

Og jeg modtager en alert i min ZoneAlarm Pro flere gange i løbet af dagen,
som meddeler mig at "en anmodning om oprettelse af en forbindelse til
150.24.188.207 er blokeret"

I min logfil fra i dag eller sent hertil aften er (har lige startet pc´en
derfor er den så lille :) der følgende:

ZoneAlarm Logging Client v3.0.133
Windows XP-5.1.2600-Service Pack 1-SP
type,date,time,source,destination,transport
ACCESS,2002/09/18,23:35:34 +2:00 GMT,RealNetworks Dynamic App Launcher was
blocked from connecting to the Internet (207.188.24.150:HTTP).,N/A,N/A
FWOUT,2002/09/18,23:35:34 +2:00 GMT,192.168.1.8:137,150.24.188.207:137,UDP
ACCESS,2002/09/18,23:44:42 +2:00 GMT,RealNetworks Dynamic App Launcher was
blocked from connecting to the Internet (207.188.24.150:HTTP).,N/A,N/A

Og det er FWOUT´en, som det drejer sig om.

Jeg kan finde ud af at 150.24.188.207 er hjemhørende i Japan og fra
ZoneAlarm "Who is this" har jeg:
Whois information for 150.24.188.207

NETWORK: NET-LOTUS-JAPAN [65536]
Lotus Development Japan, Ltd (NET-LOTUS-JAPAN)
Nishigotanda 8-1-5
Shinagawa-ku, Tokyo 1
JP

Netname: LOTUS-JAPAN
Netblock: 150.24.0.0 - 150.24.255.255

Coordinator:
Seki, Shinichi (SS1667-ARIN) sseki@LOTUS.CO.JP
+81-3-5496-3140

Domain System inverse mapping provided by:

NS1.IIJ.AD.JP      202.232.2.35
NS1.LOTUS.CO.JP      150.24.223.240

Record last updated on 29-Feb-1996.
Database last updated on 5-Mar-2002 19:57:42 EDT.Men jeg kan ikke finde
ud af, hvorfor jeg flere gange dagligt får oplysning om, at omtalte
forespørgelse er blokeret. Da jeg ikke kan se, hvad jeg har af programmer
der på nogen måde har noget som helst med Lotus-Japan på nævnte IP at gøre!

Med mindre det hænger sammen med RealNetWorks Dynamic App Launcher?

Som I, bare i den lille 3 hændelses logfilekopi, kan se er rimelig aktiv.

Og i forbindelse med min installeret RealOne Player kan bare siges det: At
jeg har den på maskinen hvis nu og alt, hvad der kan slås fra, er slået fra.
Så jeg er selv en smule overrasket over at den flere tgange i timen forsøger
at kontakte noget som helst. Men da jeg har den blokeret, så har jeg ikke
gidet at forsøge at finde ud af hvad der kunne være årsagen. Men nu synes
jeg det bliver mere og mere underligt.

Så er der nogen der har samme oplevelse(r), så hører jeg gerne, hvordan de
er sluppet af med dem :)

Og som en lille information, så har jeg både Ad-ware og Ad-watch 5.83 med
nyeste signaturfiler samt en næsten dagligt opdateret My e-Trust EZ
Antivirus 5.4.2 kørende udover min ZoneAlarm Pro 3.0.133 plus at jeg
rimeligt ofte sletter alle de cached files jeg kan finde på normal vis :) Og
alligevel kommer disse 2 hændelse op meget ofte.

Hjælp !!! :)

Mvh

Bjørn

Homepage: http://home1.inet.tele.dk/bjornjen

Fra : The Bear

Dato : 18-09-02 23:41

Sorry for denne mail
Jeg havde en mindre skønhedsrettelse til denne mail, så den skulle ikke have
været sendt.

Mvh
Bjørn