Program til ajourføring af Playlists (pyh!~
Fra : Niels Skovmand

Dato : 18-09-02 22:33

Hej!

Jeg har et meget lille problem, som jeg synes kunne være lækkert at få løst!

Jeg har en masse musik-filer på min computer, som er samlet i en stor
playlist. Men når jeg f.eks. downloader et nyt nummer, bliver det lagt på
harddisken og jeg skal til at tilføje det manuelt til playlisten. Det er
ikke et problem, det er bare irriterende, for jeg kunne egentlig godt tænke
mig at have WinAMP til at køre shuffle mellem alle mine sange, også de
nyeste.

Altså:

Findes et program, som man kan give nogle stier, f.eks.

"c:\Program Files\Kazaa\My Shared Folder\"
"d:\Music"

Og så ved et tryk på en knap, bygger den én stor playlist indeholdende alle
lydfiler på de specificerede stier..

Tak for forståelsen

/ Niels.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 18-09-02 23:49

Niels Skovmand wrote:
> [...]
>
> Og så ved et tryk på en knap, bygger den én stor playlist
> indeholdende alle lydfiler på de specificerede stier..

Du kan tilføje et helt directory til Winamps playliste ved at klikke ADD
og DIR.

-Sune

Fra : Niels Skovmand

Dato : 18-09-02 23:58

> Du kan tilføje et helt directory til Winamps playliste ved at klikke ADD
> og DIR.
>
> -Sune

Jeg ved det godt. Min tankegang er nu mere den, at hvis jeg downloader een
enkelt fil mere i et directory, vil jeg enormt gerne have den med i min
playlist også.

Jeg kunne naturligvis adde den, men hvis det sker 100 gange om dagen bliver
man lidt træt af det!

Hvis nu man kunne sige at WinAMP skulle scanne de directories som standard
ved hver opstart var alle kvaler løst, men det gør den jo ikke!

/ Niels.

Fra : Niels Skovmand

Dato : 19-09-02 00:17

"Niels Skovmand" <woodman@lite.dk> wrote in message

> [...]
>
> Hvis nu man kunne sige at WinAMP skulle scanne de directories som standard
> ved hver opstart var alle kvaler løst, men det gør den jo ikke!

Løsningen er fundet.. Jeg begyndte en lidt dybere efterforskning i WinAMP's
dokumentation og fandt ud af at mit problem kan løses således:

winamp.exe /NEW "e:\" "d:\music\winmx" "c:\blabla"

... og så videre, så jeg er en glad mand (dreng?) nu..

/ Niels.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 19-09-02 01:52

Niels Skovmand wrote:

> [...]
> således:
>
> winamp.exe /NEW "e:\" "d:\music\winmx" "c:\blabla"
>
> .. og så videre, så jeg er en glad mand (dreng?) nu..

Ahh,, gode gamle kommandolinie. Godt trick!

-Sune

Fra : nn

Dato : 19-09-02 12:26

"Sune Mika Salminen" <not_real@fakeantispamemail.dk> wrote in message

> Ahh,, gode gamle kommandolinie. Godt trick!
>
> -Sune

ellers kan plug-in´en "wincue" gøre det samme. findes på winamp.com

Fra : Peter G

Dato : 19-09-02 18:35

"nn" <nn@dont.dk> wrote:

> "Sune Mika Salminen" <not_real@fakeantispamemail.dk> wrote in message

SNIP

> ellers kan plug-in´en "wincue" gøre det samme. findes på winamp.com

Og jeg kan anbefale Tag (freeware og med ekstern frontend) til nemt og
hurtigt at generere playlists samt/eller automatisk/manuelt "tagge"
(MP3,MPC,OGG) filer.

Tag:
http://www.saunalahti.fi/~cse/html/tag.html

Frontend til Tag:
http://home.wanadoo.nl/~w.speek/tag.htm

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Topposters will likely be killfiled. To avoid, follow netiquette.