L.A. Confidential [DVD]
Fra : Andreas Ohn-Andersen

Dato : 18-09-02 22:09

Der kommer snart en R2 udgave af subj. Kan nogen fortælle om det bliver
muligt at slå undertekster fra på den? Hvordan kan man generelt se på
dvd-film om undertekster kan slås fra?

På FE har de en special edition af subj. Er der nogen der vil fortælle lidt
om det ektramateriale der er på den?

Andreas

Fra : Brian Nielsen

Dato : 18-09-02 22:45

"Andreas Ohn-Andersen" <andreas.ohn@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Der kommer snart en R2 udgave af subj. Kan nogen fortælle om det bliver
> muligt at slå undertekster fra på den? Hvordan kan man generelt se på
> dvd-film om undertekster kan slås fra?

Hvis der står med små bogstaver under de tekniske specifikationer, at
teksten ikke kan fravælges, ja, så kan teksten ikke fravælges. Hvis der ikke
står noget kan du være 99% sikker på at de kan fravælges.
Køber du den i England, så behøver du ikke være bange (med mindre den er
klippet)

> På FE har de en special edition af subj. Er der nogen der vil fortælle
lidt
> om det ektramateriale der er på den?

Tja, der er den sædvanlige omgang interviews og behind-the-scenes
reklamefilm, isoleret musik-spor og valgfrie undertekster.

Og for at det ikke skal være løgn, så er der oven i købet en rigtig god film
på DVD'en

/Brian

Fra : Jakob Madsen

Dato : 18-09-02 23:06

> Der kommer snart en R2 udgave af subj. Kan nogen fortælle om det bliver
> muligt at slå undertekster fra på den?

Det gør det!

Hvordan kan man generelt se på
> dvd-film om undertekster kan slås fra?

Som Brian siger så står det som regel på coveret, det gælder i hvert fald
udgivelser fra Egmont/Nordisk Film.
På nogle ældre Scanbox titler er det heller ikke muligt, her står det dog
ikke på coveret
Desværre er det ikke alle online-butikker der er lige gode til at oplyse om
den slags, så jeg plejer at bruge den regel, at hvis der er andre end
scandinaviske undertekster eller engelske undertekster på engelske film, så
burde der ikke være problemer.

> På FE har de en special edition af subj. Er der nogen der vil fortælle
lidt
> om det ektramateriale der er på den?

Det er det samme som på den danske udgave, der også er en "Special Edition"!

--
mvh:// Jakob Madsen
mail:// jakob@zoidberg.dk