MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Grafikdriver til Creative CT5880 (Windows2~
Fra : Torben Lange-Pederse~

Dato : 18-09-02 21:26

Hej,

Efter at have skiftet fra Windows Me til Windows 2000 kan jeg ikke finde en
driver til mit on-board lydkort, som kan anerkendes af Windows.

Mit motherboard er et Gigabyte GA-7ZX med VIA KT133 Chipset og Creative
CT5880 lydkort (on-board).

Jeg har bl.a. hentet drivers hos Gigabyte, men desværre uden hjælp.

Er der nogen her i gruppen, der kan hjælpe mig videre?

mvh

Torben

Fra : Madsen

Dato : 18-09-02 21:36

Torben Lange-Pedersen skrev:

> Mit motherboard er et Gigabyte GA-7ZX med VIA KT133 Chipset og
> Creative CT5880 lydkort (on-board).
>
> Jeg har bl.a. hentet drivers hos Gigabyte, men desværre uden
> hjælp.

Det burde jo altså virke med:
<http://ftp.gigabyte.com.tw/support/driver/5880_wdm.zip>
Er det den du har hentet og hvorfor virker den ikke? Får du en
fejlmeddelelse?

Har du prøvet at opdatere Windows via Windows Update? Måske har
Windows Update en driver som kan bruges til lydkortet.
Har du installeret den sidste nye service pack til Win2000 (SP3)?

Madsen.

Fra : Morten

Dato : 19-09-02 09:11

> Det burde jo altså virke med:
> <http://ftp.gigabyte.com.tw/support/driver/5880_wdm.zip>

Ja, nærmere den korrekte driver kommer man næppe

> Har du prøvet at opdatere Windows via Windows Update? Måske har
> Windows Update en driver som kan bruges til lydkortet.
> Har du installeret den sidste nye service pack til Win2000 (SP3)?

Eventuelt kunne du forsøge med den seneste VIA 4in1 til dit
chipset, hvis den nuværende er af ældre dato:
http://61.13.32.110/gaiscgi/IDGetfile.exe?database=www.via.com.tw&pid=176661&lineno=6&recordline=1065

Mvh.
Morten