Wireless problem
Fra : Jens-Kristian Søgaar~

Dato : 18-09-02 20:57

Jeg har et TDC kabel modem forbundet via ethernet med to computere (begge
XP) gennem en switch. To IP adresser. Kører fint.
Nu vil jeg erstatte den ene kabelforbindelse med en trådløs.
Jeg har sat et Netgear MA401 PC-kort i den bærbare og et SMC2655W Acess
Point på switchen.
De to ting kan bare ikke "se" hinanden.
Hvad gør jeg forkert?
--
Jens-Kristian

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-09-02 21:05

"Jens-Kristian Søgaard" <jk.soegaard@privat.dk> wrote in message
> [...]
> Nu vil jeg erstatte den ene kabelforbindelse med en trådløs.
> Jeg har sat et Netgear MA401 PC-kort i den bærbare og et SMC2655W Acess

Hvad er det der ikke kan se hinanden..

Er det Switchen og Accesspointet, der ikke kan se hinanden..

Eller er det det trådløse PC-card, der ikke har forbindelse til
Accesspointet?

Hvis det er Switchen og Accesspointet, der ikke kan se hinanden. Prøv med et
krydset, eller sæt kablet i Uplink på Switchen. Der skal være LINK på
Switch/accesspoint

Hvis det er på det trådløse net, der ikke er forbindelse. Må du tjekke, at
du har installeret det rigtigt.. At kortet fungere software messigt og
hardware messigt på din pc. Det kan også være du skal konfigurere
accesspointet, via en stationær pc´er. Igennem comport, eller anden
kommunikationsport.. For at få forbindelse

Der må være en opsætnings guide.. Du bør følge. Men start med at plasere din
bærbare pc, tæt på accesspointet. Så der i førte omgang, ikke skal tænkes på
rækkevidde.

Fra : Jens-Kristian Søgaar~

Dato : 18-09-02 21:51

Det er det trådløse PC-kort og access pointet, som ikke kan se hinanden.
Jeg kan godt få adgang til til at konfigurere AP'en fra min stationære PC'er
via switchen.

PC-kortet er installeret korrekt. Driver fungerer og jeg har adgang til det
via netværk i kontrolpaneler og kommandolinien. Jeg kan bede det scanne
kanaler o.s.v., men det får ikke forbindelse med noget.

AP og kort befinder sig en meter fra hinanden.

Tak for enhver hjælp!
JK
--
Jens-Kristian

Fra : henrik

Dato : 18-09-02 22:36

du mangler ip-adresser access pointet tager en

Fra : Jens-Kristian Søgaar~

Dato : 19-09-02 07:03

Hej Henrik.
Tak for dit svar, men kan du hjælpe mig lidt længere?
AP er "født" med IP 192.168.0.254. Det kan jeg selvfølgelig ændre til hvad
som helst.
Jeg kan også vælge DHCP, men der er vel ikke noget på netværket som kan
tildele mig en dynamisk adresse?
Jeg har forsøgt at give PC-kortet en adresse som 192.168.0.1, men det
hjælper ikke.
Hvordan influerer disse IP-adresser på adresserne jeg dynamisk modtager fra
WebSpeed?

Endnu engang tak for enhver hjælp!
JK

--
Jens-Kristian

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-09-02 16:03

> [...]
> hjælper ikke.
> Hvordan influerer disse IP-adresser på adresserne jeg dynamisk modtager

Du er nød til at sætte accesspointet til DHCP. Det er det som TDC bruger,
for at tildele DIG en IP adresse.