Foreløbig udgave af dk.kultur.films OSS/FA~
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 18-09-02 20:06

Hej alle.

Jeg har lagt den seneste udgave af OSS dk.kultur.film på denne
adresse:
http://www.usenet.dk/oss/dk.kultur.film/.

Jeg hører gerne kommentarer om f.eks. fejl og mangler, også i
sidens tekniske opsætning. Da der er tale om gruppens OSS snarere
end om min OSS, er alle bidrag og tilføjelser velkomne, både nu og
hen ad vejen.

Der er mange links til filmhjemmesider. Idéen er ikke så meget at
få så mange links med som muligt, men at få gode, væsentlige links
med, som gruppens læsere finder værd at nævne. Og især de bedste
sider får en enkelt linjes beskrivelse med på vejen. Som I kan se,
er der mange links, som ikke har en sådan beskrivelse, hvilket
skyldes, at jeg ikke kender siderne så godt, så bidrag endelig med
forbedringer i den afdeling.

Sidst men ikke mindst: Jeg har valgt at starte med at lave OSS'en
i HTML-form, men jeg har også en overvejelse om at lave en
usenetudgave, som kunne blive sendt til nyhedsgruppen jævnligt
(som i f.eks. sprog- og musikgruppen). Er der interesse for dette?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 18-09-02 20:11

Peter Brandt Nielsen skrev:
> [...]
> sidens tekniske opsætning. Da der er tale om gruppens OSS
> snarere end om min OSS, er alle bidrag og tilføjelser velkomne,

Bemærk i øvrigt også http://brandtnielsen.adr.dk/dkf-prisen.html,
som der henvises til nederst i OSS'en. Det er en informationsside
om dk.kultur.film-prisen, som jeg fornylig har oprettet.
Ovenstående ønske om kommentarer og rettelser gælder også denne
side.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : thomas tomcat

Dato : 19-09-02 19:31

in article amaj3l$oqg$1@sunsite.dk, Peter Brandt Nielsen at
peterbrandtnielsen@hotmail.com wrote on 18/09/02 21:10:

> Ovenstående ønske om kommentarer [..]

navnet på Værstefilmprisen er udmærket skægt.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-09-02 22:19

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> writes:

> navnet på Værstefilmprisen er udmærket skægt.

Dybest set burde der være en dansk og en international. Bare så man
kunne have en Global Warming-pris.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 19-09-02 23:54

> Dybest set burde der være en dansk og en international. Bare så man
> kunne have en Global Warming-pris.

Jeg stemmer for, selvom du joker er idéen jo faktisk god, når man ser på
andre prisuddelinger.

--
Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : thomas tomcat

Dato : 20-09-02 10:39

in article amdkb0$524oc$1@ID-96011.news.dfncis.de, Mark Thomas Gazel at
mark@gazel.dk wrote on 20/09/02 0:53:

> Jeg stemmer for, selvom du joker er idéen jo faktisk god, når man ser på
> andre prisuddelinger.

Du mener "Bedste DK film" og Bedste Non-DK ... er det sådan?

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 20-09-02 11:16

> Du mener "Bedste DK film" og Bedste Non-DK ... er det sådan?

Nej, hehe. Jeg mener faktisk værste dk-film og værste non-dk-film.

Værste dk-film: Bo Warming
Værste non-dk-film: Global Warming

Det er en lille vittig spidsfindighed, fra da vi skulle beslutte hvad værste
film (både under hensyntagen til danske og internationale) skulle kaldes.
Den endte med at hedde årets Warming.

Alligevel mener jeg at idéen med en værste danske og værste udenlandske er
udmærket. Om gruppen som helhed har set så mange danske film, at de er i
stand til at komme med en saglig bedømmelse, er nok det største modargument
for prisens berrettigelse.

Fra : Torben Simonsen

Dato : 18-09-02 20:20

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> writes:

> [...]
> sidens tekniske opsætning. Da der er tale om gruppens OSS snarere
> end om min OSS, er alle bidrag og tilføjelser velkomne, både nu og

Flot arbejde. Jeg har bare en enkelt kommentar med hensyn til
det rent typografiske i HTML-ificeringen af OSS'en. Jeg synes,
at de enkelte spørgsmål flyder lidt sammen. Kunne du ikke lave
en klarere opdeling i afsnit - f.eks. ved at skrive hvert spørgsmål
med en større font eller med fed skrift? Jeg tænker på noget i
retning af det format, man kan se i OSS'en for dk.kultur.musik.

--
-- Torben.

Fra : -V-

Dato : 18-09-02 21:13

"Torben Simonsen" <ts@biograferne.dk> wrote in message
> "Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> writes:

> Jeg hører gerne kommentarer om f.eks. fejl og mangler, også i
>
> Flot arbejde.

Samme her fra mig.

Men... det hedder nu 'mest berømte' og ikke 'berømteste'.

-V-

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 18-09-02 22:57

Torben Simonsen skrev:
> [...]
> spørgsmål med en større font eller med fed skrift? Jeg tænker
> på noget i retning af det format, man kan se i OSS'en for

Jeg troede, Arial størrelse 4 var tilstrækkelig stor og fed til,
at der ikke var noget problem. Er den nye udgave bedre?

Fra : Torben Simonsen

Dato : 18-09-02 23:05

> Jeg troede, Arial størrelse 4 var tilstrækkelig stor og fed til,
> at der ikke var noget problem. Er den nye udgave bedre?
> http://www.usenet.dk/oss/dk.kultur.film/

Ja, det synes jeg. Noget af problemet med den første udgave kan i
øvrigt godt ligge i måden font-specifikationer bliver "oversat"
på i mit Linux-system. Det kan godt tænkes, at den første udgave
så helt fin ud på en Windows-maskine med IE.

--
-- Torben.

Fra : thomas tomcat

Dato : 19-09-02 19:38

in article m3k7ljp0ka.fsf@pc115235.stofanet.dk, Torben Simonsen at
ts@biograferne.dk wrote on 18/09/02 21:20:

> Jeg hører gerne kommentarer

Mange gode detaljer. afsnittet Cinematographer lyser af sund interesse.

God at få forstand af.

Fra : MT Gr00b

Dato : 18-09-02 23:17

Uhm, der står i OSS'en at Future Entertainment(FE) sender fra England.
Men jeg har faktisk lige for først gang benyttet mig af FE og modtag i
despatch info hvor der stod:

"All goods are directly despatched from North America"

Uhm - og så blir' jeg jo lidt urolig. Skal jeg nu vente 100 år (+/-)
på mine skiver?

/MT

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 19-09-02 13:08

"MT Gr00b" <t@t.dk> skrev i en meddelelse
> "All goods are directly despatched from North America"
>
> Uhm - og så blir' jeg jo lidt urolig. Skal jeg nu vente 100 år (+/-)
> på mine skiver?

Du skal stole på hvad Peter skirve i OSS'en. Men da det er Reg. 1 film ,så
komme de fra nord amerika først (Canada) og er et smut over England, inden
de sendes til dig.

Men det var måske rart hvis Peter ville uddybe forklaring omkring FE da der
jo konstant er spøgmsål om deres måde at drive forretning på. Samtidig ville
det måske være en god ide at smide en kommetar om at danske dvdpusheren har
prisgartin, og derfor (næsten ) altid er billigst. (de matcher andres
priser, hvis man gør opmærskom på et billigere sted INDEN man bestiller, og
der ikke er tale om ekstraordinære tilbud/udsalg)

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-09-02 14:18

> [...]

> sidens tekniske opsætning. Da der er tale om gruppens OSS snarere
> end om min OSS, er alle bidrag og tilføjelser velkomne, både nu og

Til releaseplan.dk-delen kunne måske tilføjes "(samt en særlig
anime-sektion)"?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Please do not put words or intentions in my mouth
The RockBear. ((^)) to which I do not subscribe; I get in enough

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 19-09-02 15:54

> [...]
> er der mange links, som ikke har en sådan beskrivelse, hvilket
> skyldes, at jeg ikke kender siderne så godt, så bidrag endelig med

Et lille bidrag.

Coming Attractions
http://corona.bc.ca/films/

Side der omhandler film, der er under udarbejdelse. Alle rapporteringerne
kommer fra diverese kontakter som skriver ind til webstedet.
Rapporteringerne starter med de mest løse rygter og følges op med flere
rapporteringer i takt med at produktionen bliver mere og mere konkret med
hensyn til valg af instruktør, manuskript og casting af skuespillerne.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 19-09-02 16:29

> [...]
> op med flere rapporteringer i takt med at produktionen bliver mere og
> mere konkret med hensyn til valg af instruktør, manuskript og casting

Rapporteringer bør måske ændres til "scoops", da det er webstedet
terminologi.

Godt arbejde i øvrigt. Thumps up, respekt, skulderklap og det hele.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 22-09-02 18:40

Peter Brandt Nielsen skrev:
> Jeg har lagt den seneste udgave af OSS dk.kultur.film på denne
> adresse: http://www.usenet.dk/oss/dk.kultur.film/.

Tak for al foreløbig hjælp, som gerne skulle være indkorporeret i
seneste udgave på samme adresse.

Jeg savner svar på dette.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 22-09-02 19:10

> Tak for al foreløbig hjælp, som gerne skulle være indkorporeret i
> seneste udgave på samme adresse.

> Jeg savner svar på dette.

Jeg tror, det var et stiltiende samtykke. Det fungerer glimrende i de andre
grupper og er enormt godt, hvis man er newbie.

Du har fået min tilføjelse med ser jeg

Eneste anke er, at jeg ikke er vild med Times eller andre serif-skrifter på
nettet. Til gengæld er de fremragende til en print-venlig udgave at teksten.
Jeg er Verdana-mand, når det gælder tekst på nettet, men det er vel en
smagssag.