Disable onboard lyd på IBM NetVista?
Fra : Jacob E.

Dato : 18-09-02 20:17

Jeg har behov for at diable onboard lydkortet på en IBM NetVista 6840. Jeg
har tæsket IBM's supportsider igennem, men ikke fundet hjælp. Er der nogen
der lige ved, hvilken jumper jeg skal have fat i??

Mvh Jacob E.

Fra : Lyrik

Dato : 19-09-02 22:50

"Jacob E." <jacob-x@dk2netFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har tæsket IBM's supportsider igennem, men ikke fundet hjælp. Er der nogen
> der lige ved, hvilken jumper jeg skal have fat i??

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Om din specifikke maskine kan jeg ikke sige noget,-men, jeg har lige haft
problemet med onboard lyd på en Compaq.
Teknikeren foreslog at se i Bios om den kunne disables der. Det kunne den
ikke. Men jeg disablede den i windows i enhedshåndtering hvor du kan vælge
ikke at bruge den i denne hardwareprofil.
Efter luk og genstart virker den ikke mere. Så kan du sætte nyt lydkort i.
Det skal tilføjes, at jeg engang havde et Aopen board hvor der virkelig var
en jumper som kunne disable lyden.

Hilsen
Jens

Fra : Jacob E

Dato : 20-09-02 01:20

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> problemet med onboard lyd på en Compaq.
> Teknikeren foreslog at se i Bios om den kunne disables der. Det kunne den

Hej Lyrik.

Jeg kiggede på nogle supportsider, og fik bekræftet at det rent faktisk ikke
er en jumper, men BIOS jeg skal rode med. Jeg har nu fundet en løsning og
siger mange tak for hjælpen!

Mvh Jacob