NDIS user mode I/O Driver - hvad er det?
Fra : Ham Sjel

Dato : 18-09-02 17:35

jeg bruger sygate personal firewall på win xp og den spørger om jeg vil
tillade at en
remote machine at connecte min pc...

Hvad gør NDIS lige???

mvh
Allan

Fra : FreeMan

Dato : 18-09-02 19:00

"Ham Sjel" <the_borg@tdcadsl.dk> wrote in message
> jeg bruger sygate personal firewall på win xp og den spørger om jeg vil
> tillade at en
> remote machine at connecte min pc...
>
> Hvad gør NDIS lige???

Meget kort fortalt er NDIS et producentneutralt abstraktionslag (eller
grænseflade om du vil) mellem netværkskortet og de højereliggende
netværksprotokoller (eks. TCP og IP).

Ved at indskyde dette lag sørger man for:

- at enhver NDIS kompatibel protokol kan kommunikere med enhvert NDIS
kompatibel netværkskort
- at man kan anvende flere protokoller til samme netværkskort
- at man kan anvende samme protokol til flere netværkskort i maskinen

Hvad det har med din Sygate Personal Firewall at gøre, kan jeg ærlig talt
ikke svare dig på. Til gengæld synes jeg, at du skal kigge på
http://a.area51.dk/sikkerhed/
så du kan slippe af med det skidt.

Mv

FM

Fra : Ham Sjel

Dato : 18-09-02 20:02

*SNIP*

Hvad det har med din Sygate Personal Firewall at gøre, kan jeg ærlig talt
> ikke svare dig på. Til gengæld synes jeg, at du skal kigge på
> http://a.area51.dk/sikkerhed/
> så du kan slippe af med det skidt.

Hvilket skidt? sygate eller ndis?

Fra : FreeMan

Dato : 18-09-02 21:44

:: Hvilket skidt? sygate eller ndis?

Jeg henviser til Sygate, eller personlige firewalls i almindelighed. På den
anden side, uden NDIS vil du nok have en ret sikker computer