Strøm til bundkort
Fra : Jan Vilhelmsen

Dato : 18-09-02 17:19

Hejsa...

Er der meget forskel på hvor meget de forskellige bundkort sluger af
strøm ?

Jeg har nu et Soltek Sl-75kav og jeg har tænkt på at købe et Chaintec
Apoogee 7Vjl.

Min strømforsyning er på 235watt, men den kan sagtens trække alt hvad
der sidder i min computer plus diverse harddiske og brændere ekstra.

Vil jeg kunne bruge det nye bundkort tror i ?

Mvh

Jan V

Fra : John

Dato : 18-09-02 19:47

Som du siger selv div. harddiske ....hvilket vil sige minimum 2stk +
brændere ( flertal ? ) så er du jo oppe på 4 enheder , udfra det ville jeg
sige minimum 300 W PSU

John

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 18-09-02 20:17

Jan Vilhelmsen wrote:

> [...]
> der sidder i min computer plus diverse harddiske og brændere ekstra.
>
> Vil jeg kunne bruge det nye bundkort tror i ?

Der er stort set ingen forskel på hvor meget "strøm" de forskellige
bundkort bruger. Langt det meste bruges af processoren.
Hvilken har du nu, og hvilken skal der smides i det nye bundkort?

Fra : Jan Vilhelmsen

Dato : 18-09-02 20:54

>Der er stort set ingen forskel på hvor meget "strøm" de forskellige
>bundkort bruger. Langt det meste bruges af processoren.
>Hvilken har du nu, og hvilken skal der smides i det nye bundkort?

Jeg har en Duron 800 clocket til 933

Jeg køber nyt kabinet med større strømforsyning inden jeg køber ny
CPU.

Jeg skal så bare have 256 mb DDR ram , bruger de meget strøm i forhold
til alm sd ram ?

Mvh

Jan

Fra : Thorbjørn

Dato : 19-09-02 09:35

Jan Vilhelmsen skrev:
> [...]
> CPU.
>
> Jeg skal så bare have 256 mb DDR ram , bruger de meget strøm i forhold

Af ren nysgerrighed: du må have særlige grunde til den opgradering; du vil
købe nyt bundkort og skifte din SD-ram ud med DDR-ram, men ikke købe cpu
lige nu. Det vil næppe give dig en hastighedsforøgelse du kan mærke. Jeg
ville foreslå at du ventede med købet til du skulle have ny cpu. Så kunne du
få et nyere bundkort til samme pris og formentlig også billigere ram.

Jeg har også et SL-75KAV med en Duron 800, men har på kort sigt kun tænkt
mig at skifte cpu'en ud.

-Thorbjørn

Fra : Jan Vilhelmsen

Dato : 19-09-02 15:30

> [...]
>få et nyere bundkort til samme pris og formentlig også billigere ram.
>
>Jeg har også et SL-75KAV med en Duron 800, men har på kort sigt kun tænkt

Sagen er at jeg ikke har vildt mange penge så jeg vil købe en del af
gangen. Altså:
Bundkort + ram
kabinet
CPU

Og det vil så blive over 3 mdr.

Jeg har valgt bundkortet først for hvis det bare kan give en lille
forbedring i ydelse så ville det være rart istedet for at jeg skal
vente flere mdr.

Jeg kan ikke købe CPU først for jeg er sikker på at min strømforsyning
ikke kan trække den. 235watt.

Mvh

Jan

Fra : Jan Jensen

Dato : 24-09-02 21:24

> [...]
> vente flere mdr.
>
> Jeg kan ikke købe CPU først for jeg er sikker på at min strømforsyning

Hvilken CPU regner du med at købe ?

Min Enlight 235W trækker en T-bird 1Ghz, 2 harddiske, 2 drev (bræder+dvd),
kabinetkøler og
GF4 Ti4200 uden problemer...kender dog ikke strømforbruget på XP´erne.

/Jan

Fra : Jan Vilhelmsen

Dato : 25-09-02 15:33

> [...]
>kabinetkøler og
>GF4 Ti4200 uden problemer...kender dog ikke strømforbruget på XP´erne.

Jeg regner med at købe en XP 2600 når den kommer så jeg er ret så
sikker på at jeg skal have ny strømforsyning :)

Mvh

jan