Forsvundne DVD'er
Fra : Soyo

Dato : 18-09-02 16:48

2 af de sidste 8-9 DVD'er jeg har bestilt via nettet er aldrig kommet frem
(den ene bestilt i dk, den anden i england).
Det synes jeg er mange, også i betragtning af at jeg aldrig har været ude
for det før.
Hvordan er jeres erfaringer med forsvundne DVD'er ?
Er det blevet værre end førhen ?

Mvh
Oliver

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 18-09-02 17:05

> [...]
> for det før.
> Hvordan er jeres erfaringer med forsvundne DVD'er ?

Jeg sendte en til Høje Taastrup og den blev væk. Det lokale posthus gad
ikke og høre om problemet og kundeservice sagde at jeg ikke fik noget ud af
at klage. Men jeg gjorde det alligevel. Fyren på posthuset har ikke været
der siden (fyret/forflyttet?) og det lokale Overhosthus sendte mig en
undskyldning og 250 kr, så det nyttede at klage. Det skal nævnes at det kun
var DVD'en og nogle papirer om DVD'en der var fjernet fra brevet, resten af
brevet var åbenbart ikke interessant og blev fremsendt planmæssigt.

Modtageren har ofte problemer med posten og andre breve og pakker fra
udlandet (specielt England) er også blevet væk.

Min opfordring: Få en bortkommen formular og lav en rigtig klage ved siden
af.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Soyo

Dato : 18-09-02 17:12

Heldigvis har de to butikker (DVDoo og CD-Wow) været hurtige til at sende
en ny DVD. Jeg går da ud fra at butikken sender en klage til postvæsenet og
får erstatning...

Mvh
Oliver

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 18-09-02 17:31

"Soyo" <soyo@soyo.com> wrote in message
> [...]
> en ny DVD. Jeg går da ud fra at butikken sender en klage til postvæsenet

Jeg fik engang sendt #1 seasson af Star Trek fra www.dvdpusheren.dk

Den kom aldrig frem, men de sendte omgående en ny til mig.

Fed service !

Søren Reinke
http://www.dykkercenterlangeland.dk
Dyk på Seattle i Kristianssand den 19-20 September

Fra : Andreas Ohn-Andersen

Dato : 18-09-02 21:33

Hvad med Future Enterrainment? Hvordan er deres service på det punkt?

Andreas

Fra : Kostas

Dato : 16-09-02 19:59

> Hvad med Future Enterrainment? Hvordan er deres service på det punkt?
>
> Andreas

Deres service er generelt rimelig god. Jeg har bla modtaget et tomt cd cover og fik straks en ny med cd i. Ja siger I - det burde
jeg også - men jeg kunne jo intet bevise da jeg jo havde åbnet coveret.

Jeg har ligeledes modtaget 2 defekte dvd'er som de straks byttede.

Derudover skal der godt nok gå lang tid før de vil sende en ny dvd hvis den udebliver. Mener det var 6-8 uger man skulle vente - men
det er over 1 år siden så det kan de jo have ændret.

mvh

Kostas
email@supertips.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-09-02 07:19

"Andreas Ohn-Andersen" <andreas.ohn@mail.dk> writes:

> Hvad med Future Enterrainment? Hvordan er deres service på det punkt?

Generelt er det mit indtryk, at alle leverandører gensender, når den
slags ting sker. Hos Blackstar har jeg endda oplevet, at da der
manglede en af DVD'erne i et (forseglet) Farscape-boxset, sendte den
et nyt eksemplar af denne DVD.

Husk at du - hvis varen ikke dukker op - er i din gode ret til at gå
til din bank og trække betalingen tilbage.

Det ved forhandlerne og det er de helst fri for. Så hellere miste
avancen, sende dig en ny DVD og satse på at de tjener penge, næste
gang du køber hos dem.

Der er i øvrigt enkelte forhandlere, der helt er holdt op med at
sende til Danmark grundet for mange problemer med forsvundne DVD'er.

Der er også for mange danskere, der melder en DVD fra USA forsvunden
efter en måned, får en ny og lader som ingenting, når den oprindelige
endelig er nået gennem tolden. Den slags er noget svineri.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 19-09-02 12:58

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Der er også for mange danskere, der melder en DVD fra USA forsvunden
> efter en måned, får en ny og lader som ingenting, når den oprindelige
> endelig er nået gennem tolden. Den slags er noget svineri.

Efter man har betalt for fortoldningen alligevel, så kan man ligeså godt
beholde den osse.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-09-02 13:55

"Thomas Mouritsen" <milesSLETDETTE@privat.dk> writes:

> Efter man har betalt for fortoldningen alligevel, så kan man ligeså godt
> beholde den osse.

Tough luck!

Man har stadig ikke betalt for selve varen. Det er altså gemen
svindel, når man undlader at informere leverandøren om at den anden
DVD er kommet. Faktisk er det allerede svindel når man - mod bedre
vidende - melder, at den må være væk så tidligt.

--
Peter B. Juul, o.-.o På Usenet er en enkeltimplikation ækvivalent med en
The RockBear. ((^)) dobbeltimplikation.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 19-09-02 22:39

Peter B. Juul wrote:

> [...]
> DVD er kommet. Faktisk er det allerede svindel når man - mod bedre
> vidende - melder, at den må være væk så tidligt.

Hvis man leverer en sådan vare tilbage bør man så egentlig ikke have
krav på at få refunderet tolden?

Just curious.

Tenz.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-09-02 22:53

Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com> writes:

> Hvis man leverer en sådan vare tilbage bør man så egentlig ikke have
> krav på at få refunderet tolden?

Det vil jeg tro. Spørgsmålet er så bare hvor meget held man får med
det projekt.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Diskussioner ødelægges tit af folk,
The RockBear. ((^)) der ved hvad de taler om"

Fra : Jens Thomsen

Dato : 19-09-02 23:14

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis man leverer en sådan vare tilbage bør man så egentlig ikke have
> krav på at få refunderet tolden?

Jeg vil tro, at det er nemmere at få fjernet toldkravet fra
erstatningsvaren. Det har jeg i hvert fald ikke haft nogen problemer med.

MVH
Jens

Fra : Max

Dato : 20-09-02 09:33

<snip>
>Der er i øvrigt enkelte forhandlere, der helt er holdt op med at
>sende til Danmark grundet for mange problemer med forsvundne DVD'er.

Kan du fortælle hvilke forhandlere du taler om her ?

>Der er også for mange danskere, der melder en DVD fra USA forsvunden
>efter en måned, får en ny og lader som ingenting, når den oprindelige
>endelig er nået gennem tolden. Den slags er noget svineri.

enig

mvh
Max

Fra : Per.K

Dato : 19-09-02 20:04

"Soyo" <soyo@soyo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> for det før.
> Hvordan er jeres erfaringer med forsvundne DVD'er ?

Det er ikke kun DVD´ere der forsvinder.
Også VHS og audio plader. Men det er helt og holdent det danske postvæsens
skyld.
De er atter kommet i søgelyset for tyveri. Eks er der i alt blevet fyret 60
medarbejdere
for tyveri af post.
EMI testede dem enda ved at sende 400 CD´ere afted, kun 210 nåede frem.
Stort minus for det danske postvæsen.
Andre pladeselskaber nægter helt at bruge det danske postvæsen når promoer
skal sende ud. De bruger kurer firmaer istedet for da de har nul tiltro til
posten.
Nå jo, der blev også nævnt om post der kom frem, åbnet og med
manglende indhold.
Stod i sidste udgave af Chili.

Jeg har f.eks også nul tiltro til det danske postvæsen hvor der arbejder
lidt for mange
folk der ikke kender forskellen på dit og mit.
Fandens til tyveknægte det postvæsen.

Venligst Per

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-09-02 22:20

"Per.K" <persen1@OHOHyahoo.dk> writes:

> Jeg har f.eks også nul tiltro til det danske postvæsen hvor der arbejder
> lidt for mange
> folk der ikke kender forskellen på dit og mit.
> Fandens til tyveknægte det postvæsen.

Bare du ikke går rundt og er så naiv at tro, at tingene står bedre til
hos Pakketrans, A-Post og hvad de nu ellers hedder...
--
Peter B. Juul, o.-.o "Mennesker kan ikke få nå at få mere end 6 børn,
The RockBear. ((^)) da de kun kan amme en af gangen."

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 20-09-02 00:18

> Nå jo, der blev også nævnt om post der kom frem, åbnet og med
> manglende indhold.
> Stod i sidste udgave af Chili.

Hvis det har noget med min sag at gøre vil jeg meget gerne se hvad Chili har
skrevet. Har du en reference ? Nr og side ?

Pft

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk