Er det krydset?
Fra : Towli

Dato : 22-02-01 17:35

Hej

Når mit cat.5 kabel går direkte fra mit 1-meg modem til mit netkort, er der
fint hul igennem. Hvis jeg tager det samme kabel og putter i min hub kommer
der ikke "lys i lampen" for den port den er sat i og jeg kan således ikke
komme på nettet via min hub på denne måde. Er det fordi kablet er "krydset",
"lige igennem", eller er der noget galt med min hub. ??

Mange tak for et svar

/Jan

Fra : Morten B

Dato : 22-02-01 17:41

"Towli" <towlist@hotmail.com> wrote in message
> [...]
"krydset",
> "lige igennem", eller er der noget galt med min hub. ??

Hvis du har en uplink-port på dit hub så sæt kablet fra dit 1-meg til der.

/Morten

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-02-01 18:00

"Towli" <towlist@hotmail.com> writes:

> [...]
> komme på nettet via min hub på denne måde. Er det fordi kablet er "krydset",
> "lige igennem", eller er der noget galt med min hub. ??

Kablet fra et 1meg modem er lige igennem. Hvis du vil sætte det i en hub
skal du sætte det i en uplink port (krydset port), ellers skal du bruge
et krydset kabel.

--
Jacob
Given a conflict, Murphy's law supercedes Newton's.

Fra : Towli

Dato : 22-02-01 19:18

Mange tak for hjælpen, porten det virker på hedder godtnok ikke "uplink" men
"cascade". Hvad betyder det egentlig?

igen 1000 tak begge to
/Jan

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-02-01 19:40

"Towli" <towlist@hotmail.com> writes:

> Mange tak for hjælpen, porten det virker på hedder godtnok ikke "uplink" men
> "cascade". Hvad betyder det egentlig?

Nok nogenlunde det samme som uplink - altså bare at porten er krydset.
Producenten af din hub har så bare valgt at kalde det noget andet end
så mange andre.

Uplink/Cascade kommer af at det normalt vil være den port man bruger
sammen med et normalt 'lige igennem' kabel til at koble hubben til et
større netværk.

P.S.: http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

--
Jacob
"Beware of bugs in the above code; I have only proved it correct,

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 22-02-01 20:00

Hej Jcob

"Towli" <towlist@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:973l56$1pdu$1@news.cybercity.dk...
> Mange tak for hjælpen, porten det virker på hedder godtnok ikke "uplink" men
> "cascade". Hvad betyder det egentlig?

En cascade-kobling er en slags serieforbindelse.
IRQ cascade kobling er f.eks. hvor en chips IRQ-out føres
til næste chips IRQ-in osv....
Med Hubs skal man så tilslutte en alm port på den ene hub
til 'cascade' på den næste hub osv.......

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Bootable CD-ROM, Fjernstyring med VNC m.m.:

Fra : Towli

Dato : 25-02-01 10:50

Lærerigt. Tak alle.

/Jan