Nu kan det snart være nok!!!
Fra : Henrik

Dato : 18-09-02 16:22

Jeg prøver at lave en hjemmeside, men støder hele tiden ind i
problemmer! Heldigvis er der altid en løsning på et hvert
problem, er der nogen der kender løsningen på følgende:
Jeg vil simpelt have to "almindelige" knapper til at stå under
hinanden med et lille mellemrum. Problemmet ligger i at de bliver
stillet klods op af hinanden og hvis man bruger et tvungen
linieskift <br> er mellemrummet så stort at det ser grimt ud.
Svar nu...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Claus Sørensen

Dato : 18-09-02 18:34

Henrik wrote:

> [...]
> stillet klods op af hinanden og hvis man bruger et tvungen
> linieskift <br> er mellemrummet så stort at det ser grimt ud.

Brug margin-top og margin-bottom (CSS).

Hvis du vil have yderliger hjælp, så vis os den problematiske kode.

De herligste hilsner

Fra : Henrik

Dato : 18-09-02 16:47

Tak for hjælpen!
Nu du er igang kan du så ikke svare mig på om der er en anden måde at
sætte en streg LIGE UNDER overskriften. Lige nu bruger jeg koden
<u>Forsiden</u> til at gøre det, men det er ikke så smart når stregen
skal gå fra den ene ende af skærmen til den anden.
Hvordan gør jeg det?

Fra : Jørn Andersen

Dato : 18-09-02 17:29

On Wed, 18 Sep 2002 15:46:31 +0000 (UTC), Henrik
<henrik.alsing@get2net.dk> wrote:

> [...]
><u>Forsiden</u> til at gøre det, men det er ikke så smart når stregen
>skal gå fra den ene ende af skærmen til den anden.

Fx noget i retning af:
<h1 style="margin-bottom:0;">Overskrift</h1>
<hr style="margin-top:0;">

>Svar nu...

Har du travlt?

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Claus Sørensen

Dato : 18-09-02 19:35

Henrik wrote:

> [...]
> <u>Forsiden</u> til at gøre det, men det er ikke så smart når stregen
> skal gå fra den ene ende af skærmen til den anden.

Hvis du har en margin-bottom på 0, så kan du sætte en border-bottom. Skab
afstand mellem "knapperne" med margin-top.

Det kan godt være, at der findes en bedre løsning, men dette er mit
umiddelbare forslag.

De herligste hilsner

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 18-09-02 16:55

"Henrik" <henrik.alsing@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stillet klods op af hinanden og hvis man bruger et tvungen
> linieskift <br> er mellemrummet så stort at det ser grimt ud.
Lav en transparent knap i passende størrelse. Enkelt og smagløst.
Erik