Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
OT. Inkjet.
Fra : HJK

Dato : 18-09-02 15:34

Måske hører spm. ikke hjemme her - men jeg prøver alligevel.
Jeg har en HP 930 C printer, men syntes at inkjet patronerne er frygtelig
dyre. Er der nogle der har erfaringer med "hjemmepåfyldning" af tomme
patroner ? Er det til at have med at gøre ? Hvordan er kvaliteten af
udskrifterne ? Hvad er priserne på påfyldningskittet ? Hvor køber man dem
billigst ?
De samme spm. kan stilles ved brug af tredieparts patroner.
mvh
Hans Jørgen

Fra : WebCat

Dato : 18-09-02 15:54

Kvaliteten på "uorginal printerblæk" er ikke god, men er ganske udemærke til
udskrifter deraligevel ikke skal holde i lang tid, hvilket de færeste
udskrifter jo skal.

Partronen må ikke være helt tom når du påfylder, ellers kan den let gå
istykker, og så er du nød til købe en ny.

Jeg har set påfyldnings kit til 99,- for sort og 199,- for farve.

Jeg har selv prøvet påfyldning, min egen konklution er det kan ikke betale
sig, når man i regner besværet, men i kroner/øre kan det klart betale sig.

Held og lykke

Fra : Digit

Dato : 18-09-02 16:23

Prøv at kigge hos <www.trykspar.dk>. De plejer at være lidt billigere.

| Jeg har selv prøvet påfyldning, min egen konklution er det kan ikke
| betale sig, når man i regner besværet, men i kroner/øre kan det
klart
| betale sig.

Det kan sagtens betale sig. Medmindre man er udstyret med 2
venstrehænder og ikke kan læse en brugsforvirring, er det altså ikke
sværere. Jeg har selv gjort det et par gange med blæk fra Trykspar, og
udover det kan svine en smule hvis man ikke passer på, har jeg kun
positive kommentarer.

--
/Digit
011001011 <-- Sprej mi polykralpy?

Fra : WebCat

Dato : 18-09-02 20:12

Hop hop.
Ja ja, den er god med dig, men ja, jeg har åbenbart 2 venstrehænder, så jeg
gider ihvertfald ikke påfyldning, men f... det. Der skal jo plas til alle,
og for dem der gider er der jo penge at spare.

Fra : Digit

Dato : 18-09-02 20:46

> [...]
| så jeg gider ihvertfald ikke påfyldning, men f... det. Der skal jo
| plas til alle, og for dem der gider er der jo penge at spare.

Det med de 2 venstrehænder må du selv bedømme... men penge har du
øjensynligt nok af.
Yeap.

Fra : WebCat

Dato : 19-09-02 13:21

> Det med de 2 venstrehænder må du selv bedømme... men penge har du
> øjensynligt nok af.
> Yeap.

For mange penge ? Nej, jeg køber bare ikke blæk i forretninger, men igennem
kontorforsyningsvirksomheder, der er nemlig ofte meget mere blæk i
patronerne til virksomheder end til private, og der her ikke tale om små
marginaler, men gerne 100 % mere blæk, og prisen er den samme som i en
forretning. Der for er gevinsten ved påfyldning væsentlig lavere.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-09-02 20:37

"Digit" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> sværere. Jeg har selv gjort det et par gange med blæk fra Trykspar, og
> udover det kan svine en smule hvis man ikke passer på, har jeg kun

Enig, især den sorte patron er let at have med at gøre. Den patron jeg
bruger i min hp 990 er lige blevet fyldt op for 6. gang. Jeg mangler at
prøve det på en farvepatron. Udover de nævnte steder havde Aldi for nylig
tilbud på netop blæk til HP printere til 49,95 for både sort og farve. De
rækker begge til knap 2 opfyldninger. Så det er da billigt!

Kurt

Fra : ----OR----

Dato : 19-09-02 02:23

"Digit" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Prøv at kigge hos <www.trykspar.dk>. De plejer at være lidt billigere.

Jeg bruger selv re-manufactured patron fra trykspar.dk til HP 930c. Giver
lige så gode billedudskrifter på KODAK Glossy som den originale, og så er
den fyldt HELT op ( 39 ml)
http://www.trykspar.dk/_475.htm

Den sorte 51645 fylder jeg med Ink-tec. Den er nem at genfylde.

Fra : Digit

Dato : 19-09-02 09:21

"----OR----" sprang på tungen, og skrev:

> [...]
| http://www.trykspar.dk/_475.htm
|
| Den sorte 51645 fylder jeg med Ink-tec. Den er nem at genfylde.

Ok, tak for info. Endnu en grund(e) til at bruge "uoriginal blæk".

Fra : HJK

Dato : 20-09-02 15:17

> [...]
> lige så gode billedudskrifter på KODAK Glossy som den originale, og så er

Jeg bestilte en re-manufactured patron fra trykspar i går. Den kom med
posten i dag - hurtig ekspedition.
Patronen fungere fint. Pris kr. 278,00 incl moms og forsendelse for 39 ml.
Normalpris for ny HP patron med 19 ml er kr. 380,00.
Tak for hjælpen.
Hans Jørgen

Fra : René Sørensen

Dato : 20-09-02 21:27

Jeg har en HP 970 inkjet printer som vist nok bruger samme patron som
førnævnte. Jeg købte for et par uger siden et sæt orginale HP patroner hos
www.bjtrading.dk (51645A sort og 6578A farve 38 ml !!) pris henholdsvis
243,00 og 408,75 (inkl moms).

Jeg HAR prøvet genpåfyldning af patronerne men er gået væk fra det igen da
jeg har haft dårlige erfaringer med (hurtigt) falmene farver og farvestik.
Hvis man ikke skal lave foto på sin printer er det fint men til fotos vil
jeg ikke anbefale det.

René

Fra : Aksel

Dato : 18-09-02 20:34

> [...]
> billigst ?
> De samme spm. kan stilles ved brug af tredieparts patroner.

ALDI har for nylig haft tilbud på opfyldningssæt, jeg kan ikke huske prisen
men de var billige, jeg har set at min lokale butik stadig har lager.

Hilsen Aksel