MS Windows
briani 27239
hjælp til XP netværksdrev
Fra : Jesper Sørensen

Dato : 18-09-02 15:07

Hej gruppe

Jeg kan ikke oprette et netværksdrev mellem 2 xp computere ! De kan godt
finde hinanden på netværket, men dår jeg dobbetklikker på drevet, skriver xp
at jeg ikke har tilladelse til at bruge denne netværksressource.
Har også prøvet bare at oprette en mappe som skule deles, men jeg får samme
fejlmeddelse.
Jeg har været inde i "deling og sikkerhed" og tilføjet min navn på pcén
under tilladelser.

PS: Det er ikke netværket der er noget galt med, fordi jeg kan godt dele
printere mellem de 2 pc´re. Desuden kan jeg godt få forbindelse til min
win98 maskine.

mvh Jesper Sørensen

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 18-09-02 16:29

"Jesper Sørensen" <jesper@aalborg.mail.telia.com> skrev i en
meddelelse news:3d888888$0$49675$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
godt dele
> printere mellem de 2 pc´re. Desuden kan jeg godt få forbindelse

Hvis det er XP Pro er det en fordel at bruge enkel fildeling.
http://www.wintip.dk/win32/guides/net/xp/smpl_shr.htm
Hvis du vil kører med logon (uden enkel fildelign) skal du oprettes
som bruger på den maskine du vil se delte mapper på.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.