MS Windows
briani 27239
Kryptering af hele hd'en
Fra : Jens

Dato : 18-09-02 14:31

Hejsa !

Er der nogen som kender et program der kan kryptere hele harddisken, således
at når man booter maskinen kommer programmet op og spørger om pw, dvs. før
windows bliver initialiseret. Lidt ligesom et Bios pw, bare der ligger på
hd?

Jeg kender godt pgp disk, men det program jeg sørger skal kunne kryptere
selve den partition windows ligger på.

Med venlig hilsen

- Jens

Fra : Digit

Dato : 18-09-02 15:16

"Jens" sprang på tungen, og skrev:

> [...]
| Jeg kender godt pgp disk, men det program jeg sørger skal kunne
| kryptere selve den partition windows ligger på.

Prøv Scram Disk (freeware) <http://www.scramdisk.clara.net/>. Jeg har
hørt at det skulle være fortræffeligt.

--
/Digit
011001011 <-- Sprej mi polykralpy?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-09-02 07:32

"Jens" <ask@news.dk> wrote in message news:am9v70$395$1@news.cybercity.dk...
> Er der nogen som kender et program der kan kryptere hele harddisken,
således

Hvilken Windows ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jens

Dato : 19-09-02 09:10

Hej!

> Hvilken Windows ?

Windows 2000 og XP

mvh

- Jens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-09-02 13:46

> Windows 2000 og XP

Den har det indbygget...

Men af en eller anden grund kan du ikke kryptere rekursivt fra roden.

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 19-09-02 14:05

On Thu, 19 Sep 2002 14:45:48 +0200, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

>Men af en eller anden grund kan du ikke kryptere rekursivt fra roden.

Og krypteringen er triviel at bryde, og Microsoft har en hovednøgle. I
hvert fald så vidt jeg kan se af dokumentationen.
--
Svend Olaf

Fra : Digit

Dato : 19-09-02 15:09

"Jesper G. Poulsen" sprang på tungen, og skrev:

| Den har det indbygget...

Det virker (bare en smule) absurd at bruge M$ kryptering grundet
en -formodentlig- sikkerhed^-1 ... hvem tør tag' chancen?

Fra : Jens

Dato : 20-09-02 13:08

Hej

> Det virker (bare en smule) absurd at bruge M$ kryptering grundet
> en -formodentlig- sikkerhed^-1 ... hvem tør tag' chancen?

Lige min point, derfor søger jeg et eksternt program der kunne kryptere hele
skidtet, således at slet ikke kunne starte windåsen uden at kende
passwordet!

God weekend

- Jens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-09-02 19:09

> skidtet, således at slet ikke kunne starte windåsen uden at kende
> passwordet!

Boot-password fra BIOS skulle vel være nok...

Fra : Jens

Dato : 23-09-02 11:51

Der er ikke meget data-sikkerhed i et et bios password, eks. flyt hd'en over
i en anden maskine!

Fra : dorf

Dato : 20-09-02 15:29

On Wed, 18 Sep 2002 15:31:08 +0200, "Jens" <ask@news.dk> wrote:

>Er der nogen som kender et program der kan kryptere hele harddisken,....
http://www.drivecrypt.com/
http://www.jetico.com/

Jeg har ikke prøvet nogle af dem, og ved derfor ikke om det er
freeware / open source, og hvor gode de er, jeg har fået dem
anbefalet.

Prøv dem og lad os andre høre om dine erfaringer.

MVH

/dorf
May the source be with you

Fra : Nicolai Lang

Dato : 20-10-02 20:09

On Fri, 20 Sep 2002 16:28:43 +0200, dorf <dorf@nielsen.tdcadsl.dk>
wrote:

Lidt sent måske...

>http://www.drivecrypt.com/

Jeg bruger DriveCrypt, både den alm. som laver containers, og på min
bærbare 'Plus' som kryptere hele drevet. Det er den sikreste løsning.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com