adgang til Web Access på Exchange
Fra : CTM

Dato : 18-09-02 14:02

Vi har Web Access kørende så vi fra en hver pc kan logge på vores
post-system via en almindelig browser. Desværre har vi oplevet, at nogle
har problemer med at få browseren til at logge på vores sytem. Det er
meningen
at der skal fremkomme et nt-logon-billede med brugernavn, adgangkode og
domæne, men enkelte maskiner modtager ikke dette logon. Jeg har mistanke
om at det drejer sig om en indstilling i browseren, men har efter adskillige
forsøg
ikke kunne få det til at virke..... Er der nogle der kan hjælpe?????????

Håber på hjælp.

På forhånd tak.

Claus Madsen

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 18-09-02 17:55

CTM wrote:
> [...]
> at der skal fremkomme et nt-logon-billede med brugernavn, adgangkode og
> domæne, men enkelte maskiner modtager ikke dette logon. Jeg har mistanke

Hvorfor bruger i ikke en åben standard som "Basic Authentication"?

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : Morten Grouleff

Dato : 18-09-02 21:33

"CTM" <cm@praesto.dk> writes:

> [...]
> forsøg
> ikke kunne få det til at virke..... Er der nogle der kan hjælpe?????????

Kunne det tænkes at den bruger, der er logget ind, er logget ind på
domænet? I så fald bruges den login istedte for at spørge efter en?

PS. du får nok bedre svar i dk.edb.system.ms-windows.server
--
Morten Grouleff.

Fra : CTM

Dato : 20-09-02 09:11

Hej igen, tak for svarene, men jeg har nu fundet problemet. Grunden
til, at de ikke fik adgang til at validere sig op mod vores server skyldtes,
at de ikke havde en microsoft klient installeret.De havde kun tcp og netkort
sat op.

Jeg troede først problemet lå i en browserinstilling og kiggede derfor de
forkerte steder.

Mvh
Claus Tvedegaard