Affected rows i Interbase og antal rækker ~
Fra : Allan Andersen

Dato : 22-02-01 17:23

Hej

1.
Hvordan finder jeg de rows som bliver affected når jeg laver deletes/inserts
mm. i Interbase og PHP?

2.
Hvordan finder jeg ud af de antal rækker som bliver returneret fra en
forspørgsel når jeg laver en almindelig SELECT * FROM tabel?

Med venlig hilsen

Allan Andersen

Fra : Christian Laursen

Dato : 23-02-01 12:26

"Allan Andersen" <aa@midas.com> writes:

> 1.
> Hvordan finder jeg de rows som bliver affected når jeg laver deletes/inserts
> mm. i Interbase og PHP?

Hmm, det er ikke nemt at udlede ud fra dokumentationen.

Måske får man det returneret fra ibase_execute. (Et gæt)

> 2.
> Hvordan finder jeg ud af de antal rækker som bliver returneret fra en
> forspørgsel når jeg laver en almindelig SELECT * FROM tabel?

Det er jeg ikke sikker på, man kan med InterBase.

De fleste seriøse databaser, jeg kender til begynder at returnere rækker,
før de kender hele resultatsættet, hvorfor antallet af rækker ikke er
kendt, før man har hentet alle rækkerne.

Christian Laursen

Fra : Allan Andersen

Dato : 23-02-01 12:54

Jeg har læst PHP dokumentationen, men funktionerne er der ikke. Derfor er
det måske en work around jeg skal have fat i. Måske selv udvikle nye C
funktioner til PHP (ibase_get_affected_rows() og ibase_num_of_rows()).
Anyway, er der nogen som har en bedre løsning/ledetråd?

Med venlig hilsen

Allan Andersen