Råd søges
Fra : goofy

Dato : 18-09-02 13:07

Hej NG
Vi har lige modtaget et brev hvori Jyrak beklager at nogle papirer er
bortkommet, og vi derfor skal lave en ny ansøgning.
Det vedrører en kat vi har hentet i Tyskland og sendt alle originale
papirer til Jyrak. Det vil sige FIFe stamtavle samt transfer.
Hvad gør vi.?
Det er jo ikke lige sådan at få fremskaffet nye dokumenter, hvis det i
det hele taget kan lade sig gøre, og måske koster det et eller andet.
Har i nogle gode råd.?

Vi har først modtaget her til middag med posten og kan ikke komme i
forbindelse med nogen fra Jyrak p.t., men sansynligvis i aften

Sonja & Steen Vinbæk
NB Undskyld hvid dette indlæg kommer 2 gange, jeg ved ikke hvorfor dette
indlæg er havnet under Knud Jørgensen fra 04.09 ( måske fordi mit
indlæg også havde emne stamtavler )

Fra : marianne hellemose

Dato : 18-09-02 14:43

Hej Steen
Jeg har ingen gode råd, udover at hvis det er jyrak
der har "forlist" papirerne, så må det også være dem
der skal betale eventuelle ekstra udgifter til nye papirer.
Er det muligt at få kopier fra tyskland ??

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : goofy

Dato : 18-09-02 15:30

Hej Marianne
> der har "forlist" papirerne, så må det også være dem
> der skal betale eventuelle ekstra udgifter til nye papirer
Det håber jeg også
> Er det muligt at få kopier fra tyskland ?
Vi har gemt en kopi af stamtavlen, men Jyrak forlanger de originale
indsendt. De kommer fra Polen ( den tidligere ejer bor i Tyskland, men
er medlem af en FIFe klub i Polen), og jeg ved ikke om man kan få en ny
ved at opgive stamnummer, men Jyrak må jo selv kunne efterspore dette
når stamnummer haves.
Steen

Fra : marianne hellemose

Dato : 18-09-02 15:58

Ja og det bør vel også være dem der tager besværet

Fra : goofy

Dato : 18-09-02 16:24

Hej
Nu har jeg haft kontakt til dem, og de ved ikke hvor den er henad. Den
kan måske ligge i avlsrådet siger de, men hvorfor avlsråd - når det var
en FIFe stamtavle?
"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:ama4ap$qe0$1@sunsite.dk...

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 18-09-02 16:57

Alle importerede katte, hvor der er bare det mindste problem, skal igennem
avlsrådet, uanset hvor katten kommer fra. Det er hvad jeg tidligere har fået
oplyst af avlsrådet.
Så vi må da håbe at dine papirer er der, kan du ikke prøve at kontakte et af
avlsrådets medlemmer?
Hilsen Vibeke

Fra : goofy

Dato : 18-09-02 17:36

Hej Vibeke
> Alle importerede katte, hvor der er bare det mindste problem, skal
igennem
> avlsrådet,
Hvordan kan der være et problem når det er Fife i Polen der har lavet
den første?
>kan du ikke prøve at kontakte et af avlsrådets medlemmer?
Stambogsføren fra Jyrak er på sagen, så jeg vil ikke blande mig mere
Steen

Fra : Birgitte

Dato : 18-09-02 17:39

De lander som regel i avlsrådet hvis der er sølv i de første led.
Hvorfor..... thjaaaa.....

Missehilsner fra Birgitte
DK TRUE TRUST
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 18-09-02 17:59

Ja, jeg tror at stamtavlerne ofte går igennem avlsrådet, måske også nogle
gange hvor man synes det var unødvendigt. Desværre kender jeg også til
tilfælde hvor en import-stamtavle ikke kom i avlsrådet og derfor endte med
at blive en RIEX-stamtavle selvom det ikke var nødvendigt. Jeg har også selv
haft en stamtavle igennem avlsrådet fordi katten kom fra en dissidentklub.
I nogle tilfælde tror jeg at man skal være glad for at avlsrådet får
stamtavlen "til eftersyn".
Ja, hvis JYRAK har lovet at kigge på sagen er det nok ikke nødvendigt selv
at gøre noget, men hvis det var mig ville jeg nu gerne vide hvor mine
papirer var.
Hilsen Vibeke, der i tidens løb har importeret 5 katte.

Fra : goofy

Dato : 18-09-02 18:50

"
Hej Vibeke
> Jeg har også selv
> haft en stamtavle igennem avlsrådet fordi katten kom fra en
>dissidentklub.
Det kan jeg godt forstå, men her er der jo tale om en FIFe klub, så
virker det jo nærmest somom at de ikke stoler på FIFe fra andre lande.
Desuden skal des samtidig sige at vis sendte 2 anmodninger ind, og den
ene er kommet tilbage og denne klub var ikke FIFe men TICA fra Tyskland
..
> I nogle tilfælde tror jeg at man skal være glad for at avlsrådet får
> stamtavlen "til eftersyn".
Det er nok rigtigt, hvis der nu er en " fejl" hvad gør man å ved det.
Katten er købt o.s.v.
> Ja, hvis JYRAK har lovet at kigge på sagen er det nok ikke nødvendigt
selv
> at gøre noget, men hvis det var mig ville jeg nu gerne vide hvor mine
> papirer var.
Det vil jeg også gerne, men jeg venter et par dage og håber at høre fra
Jyrak

Med venlig hilsen
Steen Vinbæk

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 18-09-02 19:00

Hej igen
Nu ligger det jo sådan at Felis Danica godt kan have andre (og evt.
skrappere) regler end den pågældende fife-klub så der kan være tilfælde hvor
en LO-stamtavle kun kan blive en RIEX-stamtavle i Danmark. Der er også
Fife-lande med knap så meget check på tingene som andre, så i nogle tilfælde
er det altså nøsvendigt at checke stamtavlerne i avlsrådet.
Hilsen Vibeke