KLAGE (tis indlæget)
Fra : Unlock i Horsens

Dato : 18-09-02 12:49

Hejsa alle i Katte-gruppen

Jeg vil gerne klage over den måde folk bliver behandlet på herinde.

Jeg syntes det er for dårligt, at bare fordi man kommer med et forslag til
hvordan man løser et problem, bliver rakket fuldstændig ned.
Bare fordi man ikke lige har samme mening om opdragelse af katte

Mange af jer herinde har haft katte i mange år og har fundet en løsning på
jeres problemer, med hensyn til opdragelse. Men fordi jeres måde virker
betyder det jo ikke at andre måder ikke også virker!

Jeg har selv 2 katte en på 2 og en på 4 mdr.
Ham på 2 har aldrig været svær at opdrage mht. urenlighed osv. Så han var/er
en nem kat.
Ham på 4 mdr. er den helt store balademager som nægter at høre efter lige
meget hvad. Og ja han er kun 4 mdr. så hvad kan man forlange.

Det jeg vil sige er, at der er meget stor forskel på katte, på samme måde
som mennesker. Der er ikke to der er ens.
En "nem" kat behøver ikke nogen "hård" opdragelse, hvor derimod en "umulig"
kat behøver en mere streng opdragelse.

Jeg har lige siddet og læst alle de indlæg der var refereret til "tis". Og
syntes i alle burde læse lidt bedre efter, inden i farer op om vold osv. I
burde være glade for at der er nogen som gerne vil hjælpe i stedet for.
personligt vil jeg ikke mene, at tage fat i kattens nakke og kaste den hen i
kattebakken er vold. Men folk får det lige pludselig til at være at man har
rusket, slået osv.

Jeg syntes i burde tage jer lidt samme og stoppe med alle de sarkastiske
bemærkninger i kommer med.

Sanne Jørgensen
olesan@tdcadsl.dk
8700 Horsens
ICQ: 152089342

Fra : Louise Viborg

Dato : 18-09-02 13:36

Hej Sanne!
Det var da rart endelig at få et navn på dig. Jeg troede egentlig du var
en mand.

Jeg synes personligt vi altid har en god stemning herinde i gruppen, og
en del af os kender hinanden personligt, men der er andre vi kun kender
ved at skrive sammen her og hjælpe hinanden. Selvom man godt kan være
uenige om nogle ting, så kan vi sagtens have det godt sammen bagefter.
Vi er jo ikke ens alle sammen, og har forskellige holdninger.
Men jeg sikker på, at alle herinde, er imod at tage fat i sin kat på den
måde. Det ER altså at gøre katten ondt!! Kan du slet ikke se det? Man
behøver ikke gøre katten ondt, for at opdrage den. Heller ikke selvom,
som du siger, at den skal ha en streng opdragelse! Jeg har et kuld 6
uger gamle killinger rendende i øjeblikket. Idag er der en af dem der
har tisset i sengen. Skal jeg så tage det lille dyr i nakken og råbe af
ham, og kaste (for at bruge dit eget ord) ham over i kattebakken? Tror
du han bliver renlig på den måde? NEJ, det gør han altså ikke! Desuden
vil jeg vove at påstå, at det er vold, at kaste med et dyr! Du skal hele
tiden tænke på, hvor stor du er i forhold til den, og hvor mange kræfter
du har. Man behøver nødvendigvis ikke at slå og sparke for at udøve vold!

Hilsen
Louise Viborg
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk - HUNKILLING TIL SALG!

Fra : Unlock i Horsens

Dato : 18-09-02 13:12

det var ikke mig der skrev til indlæget før...........det var min kæreste!!!

Fra : Steen Suder

Dato : 18-09-02 21:10

Unlock i Horsens wrote:
> det var ikke mig der skrev til indlæget før...........det var min kæreste!!!

Tag dog for pokker at komme det der "Unlock i Horsens" i kompostkværnen
og få dig/jer en signatur, så man for pokker kan se hvem det er, der
skriver!

BobleSyde... for pokker!

<KLIP>

Jeg undskylder ikke, men jeg skulle af med den.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Louise Viborg

Dato : 18-09-02 14:02

Nå, for søren. Det var lidt svært at lugte...

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 18-09-02 14:07

Tjah - og jeg mener så, at når et voksent menneske på vel minimum 50 kg
kaster med et dyr på - tjah, måske 4 - 5 kg, så _er_ det vold....
Kattebøger påpeger i øvrigt, at når en kat har passeret - jeg tror det
er 2 - 3 mdr. - er den for tung til at tåle at blive løftet i
nakkeskindet. Den er kun beregnet til at blive løftet på den måde af
kattemoren, mens den ikke selv kan følge med hende endnu.

fotoalbum: http://homepage.mac.com/ann_rudbeck

Fra : Louise Viborg

Dato : 18-09-02 15:01

Hej Ann!
Vores killinger på 6 uger, er allerede for tunge til at deres mor kan
løfte dem i nakken. Hun prøver nogle gange, meN opgiver så, fordi de
skriger op. Så vidt jeg ved, så må man ikke løfte dem i nakken når de er
over en måned gammel.

Venlig hilsen

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 18-09-02 22:52

In article <3d88871a0f601@dk-fritid-dyr-kat.dk>, Louise Viborg
<shunozahra@rodsen.dk> wrote:

> [...]
> løfte dem i nakken. Hun prøver nogle gange, meN opgiver så, fordi de
> skriger op. Så vidt jeg ved, så må man ikke løfte dem i nakken når de er

Ja - har selv lige fundet det i en af mine bøger - men da jeg skrev
kunne jeg selvfølgelig ikke Jeg vidste dog at hverken voksne eller
halvstore killinger må løftes sådan.
Aldersgrænsen i bogen bliver opgivet til 5 uger (!)

fotoalbum: http://homepage.mac.com/ann_rudbeck

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-02 14:12

Hej.

Jeg har ikke tidligere deltaget i denne debat, men jeg har dog læst tråden.
Det er muligt at du mente noget godt med dit indlæg dvs du ønskede at hjælpe
folk som har problemer med urenlige katte.
Du føler nu at du er blevet rakket ned trods din hjælpsomhed. Måske er du
blevet misforstået?

Det kan jeg jo ikke svare på, men da jeg læste dit første indlæg, synes jeg
at dit sprogbrug var meget stærkt. Herefter fulgte en række indre billeder
om hvordan katten taget i at være urenlig og bliver tvunget på bakken. Det
er selvfølgelig fantasi, men forestillingen var ubehagelig.
Stakkels mis....først have problemer med egen renlighed for derefter at møde
sin ejers vrede og uforståenhed. Har du prøvet at konsultere en dyrlæge,
eller måske give missen et lille sprøjt med en vandpistol når du fanger den
i situationen. Jeg sad og gennemlæste nogle magasiner om katte igår og læste
her en stor artikel om urenlighed. Det som blev fremhævet som det værste man
kunne gøre i sådan en situation, er faktisk netop hvad du gør....tager fat i
katten og sætter den på bakken.

Derudover kan jeg kun skrive at sådan som man taler til folk, ja sådan kan
man forvente, at de svarer tilbage.
Dine vrede formuleringer....f.eks kalder du en for en sur ko, ja det kan du
næppe forvente, at det skal give dig sympati nogen steder.

Venlig hilsen

Johannes

Fra : Unlock i Horsens

Dato : 18-09-02 14:42

Nu siger jeg det lige igen.....det er ikke mig der har skrevet til det
tidligere "tis" indlæg

Sanne Jørgensen
olesan@tdcadsl.dk
8700 Horsens
ICQ: 152089342

Fra : Kirstine

Dato : 18-09-02 17:03

In article <3d8882f9$0$66835$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
olesan@tdcadsl.dk says...
> Nu siger jeg det lige igen.....det er ikke mig der har skrevet til det
> tidligere "tis" indlæg

Nej, men du er stadig fortaler for det, der beskrives i det indlæg. Din
klage går jo på, at du er utilfreds med svarene, der er kommet.
--
Kirstine

*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Louise Viborg

Dato : 18-09-02 16:22

Sanne, du brokker dig over,a t vi farer sådan op fordi din kæreste har
en anden opdragelse end os. Vi fortæller dig nu, at når folk smider
rundt med deres kat og tager fat i den eller whatever din ´kæreste går,
så blive vi altså sure, for sådan behandler man simpelthen ikke dyr! Og
tilmed hans måde at svarer andre folk på, synes jeg heller ikke er
videre behagelig. DERFOR farer vi sådan op!

Fra : Unlock i Horsens

Dato : 18-09-02 16:24

I fatter det ikke.........prøv at læs det en gang mere!!!!

Fra : Louise Viborg

Dato : 18-09-02 17:05

[...]

l: Folk bliver ikke rakket ned. Men når din kæreste tar fat i jeres kat
og smider den i bakken, så bliver vi sure, fordi sådan behandler man
ikke et dyr. Det er helt iorden at folk har en anden mening, men når det
gør ondt på dyrene, så blvier vi sure.

Mange af jer herinde har haft katte i mange år og har fundet en løsning på
jeres problemer, med hensyn til opdragelse. Men fordi jeres måde virker
betyder det jo ikke at andre måder ikke også virker!

L: Nej, men vold virker ikke på NOGEN DYR OVERHOVEDET! Det er ikke
respekt du opnår ved det....men frygt!

[...]

L: Så han skal altså rives fat i og smides med?

[...]

L: En streng opdragelse er ikke ensbetydende med at det skal gøre ondt
på katten. Det har nemlig intet med opdragelse at gøre!

[...]

L: Som jeg har skrvet før, så prøv at forestil dig hvor stor din kæreste
er i forhold til din lille kat. Hvis det ikke er vold at kaste den hen i
kattebakken, så ved jeg ikke hvad det er! Det gør jo ondt på det
stakkels dyr!!

Jeg syntes i burde tage jer lidt samme og stoppe med alle de sarkastiske
bemærkninger i kommer med.

L: Jeg synes ikke din kæreste er meget bedre selv med de kommentarer han
kan fyrer af!

Nu har jeg svaret på dit indlæg punkt for punkt. Det er sikkert ikke det
svar du leder efter, men jeg har fattet pointen, og herinde er vi altså
ikke for at man gør sine dyr ondt for at "opdrage" dem.

Fra : Unlock i Horsens

Dato : 18-09-02 17:07

Glem det nu bare.... du fatter det jo ikke....
Det er fuldstændig nytteløst at diskutere det med folk der ikke forstår....

> L: Så han skal altså rives fat i og smides med?
DER BLIVER IKKE REVET OG SMIDT RUNDT MED KATTENE.... FAT DET DOG.!!

Fra : Jesper R. Nielsen

Dato : 18-09-02 17:37

"Unlock i Horsens" wrote:
> DER BLIVER IKKE REVET OG SMIDT RUNDT MED KATTENE.... FAT DET DOG.!!

Ikke?

"personligt vil jeg ikke mene, at tage fat i kattens nakke og kaste den
hen i kattebakken er vold."

Fra dit indlæg d.d. kl. 13:48.

Jesper

Fra : Unlock i Horsens

Dato : 18-09-02 18:58

Nej, nemlig... Det er ikke vold....
At tage fat i halen og smadre den ned i kattebakken er vold....

Der er jo ingen der har sagt at jeg sigter på 5 meter afstand efter
kattebakken.

Jeg tog fat i nakken af katten og holdt den 30 cm over kattebakken og slap
den.
Siden hvornår er det blevet til vold?!

Fra : Niels Peter

Dato : 18-09-02 19:47

"Unlock i Horsens" <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tog fat i nakken af katten og holdt den 30 cm over kattebakken og slap
> den.
> Siden hvornår er det blevet til vold?!

Det er sandelig ikke blevet til vold - det har altid været vold. At tage et
andet væsen i nakken (hvilket gør ret ondt på det specifikke væsen, vi taler
om i denne ng) og derefter lade det falde, det kan jeg ikke kalde andet end
vold.
Det er oven i købet ubegavet vold; det er rent held, din kat ikke ved den
behandling er kommet til at betragte sin bakke som et meget ubehageligt sted
og derved blevet kronisk urenlig.
Selve din påstand om, at katte kan finde på at blive urenlige for at få
opmærksomhed er at tillægge dem en tankegang, som de rent biologisk ikke er
i stand til.
Urenlighed hos katte falder statistisk i to meget store hovedgrupper: a)
kronisk psykisk usikkerhed, fordi katten er taget for tidligt fra moderen
eller b) fysisk sygdom. Resten af tilfældene skyldes en eller anden form for
midlertidig, psykisk ubehag, hvis man ser bort fra de tilfælde, der har
noget med kønslivet at gøre, altså strinten.
Hvor meget psykisk ubehag regner du egentlig med at kunne afhjælpe med at
tage dyret i nakken og lade det falde?

Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Birgitte

Dato : 18-09-02 17:50

*PLONK*
Missehilsner fra Birgitte
DK TRUE TRUST
www.truetrust.dk
> [...]
forstår....

> DER BLIVER IKKE REVET OG SMIDT RUNDT MED KATTENE.... FAT DET DOG.!!

---
DK. True Trust

Fra : goofy

Dato : 18-09-02 18:00

Hej Unlock

> Glem det nu bare.... du fatter det jo ikke
Nej vi fårstår ikke din/jeres holdninger og vil aldrig forstå det.
> Det er fuldstændig nytteløst at diskutere det med folk der ikke
forstår....
I lige måde. Hvis vi alle skulle have samme mening hvor var vi så henne.
Accepter dog at du/I er kommet i mindretal

> DER BLIVER IKKE REVET OG SMIDT RUNDT MED KATTENE.... FAT DET DOG.!!
>Tag fat i nakken/ryggen af den og flip ud på den ud...

Det er også i mine øje at du/i bruger hårde metoder, desuden viser dit
svar "Whatever... det hjalp på min kat" at du accepterer vold, sådan som
jeg opfatter det.

Men noget helt andet
Du/I overtræde samtlige regler vedrørende kommunikation her i news
grupperne.
Jeg syntes at i skulle tage og læse dem og prøve at rette jer efter dem.
Altså med et lidt pænere ord Netetitette som der også findes en gruppe
om, ta´ lige og læs den

Hvis du/I syntes at tonen har være grov her i denne gruppe - så prøv at
svare - citere - skrive med store bogstave som du/I gør, i feks.
alt.dk.warez - dk.edb, eller for den sags skyl i næsten alle andre
grupper, så vil i opleve en grov tone. Fald nu lidt ned - vi giver jer
ikke ret, vi har vores synspunkter og dem beholder vi. Vi udøver ikke
vold mod vores dyr eller flipper ud på dem,
EOD fra min side.

Med venlig hilsen
Steen Vinbæk

Fra : Unlock i Horsens

Dato : 18-09-02 19:06

> Nej vi fårstår ikke din/jeres holdninger og vil aldrig forstå det.
> forstår....
> I lige måde. Hvis vi alle skulle have samme mening hvor var vi så henne.
> Accepter dog at du/I er kommet i mindretal
---- Jeg kan fint acceptere et mindretal. Men du/I fatter jo ikke at det
IKKE er vold.

---- Tag fat i nakken/ryggen vil sige at det er i nakken på ryggen og ikke
rundt om nakken. Derfor blev det skrevet på den måde...
At flippe ud er at finde et bestemt ord og en bestemt tone som man siger
kort og kontant med en hård tone

----------- Det var nærmere fordi at jeg opgav at forklare.

> [...]
> ikke ret, vi har vores synspunkter og dem beholder vi. Vi udøver ikke
> vold mod vores dyr eller flipper ud på dem,
-------- Der var den igen. Efter min mening er der ikke tale om vold. OG der
er heller ikke nogen der siger at jeg vil ha ret. Jeg vil bare ikke anklages
for vold imod mine husdyr.
Du/I må sq gerne for min skyld ha jeres egne mening, så længe jeg ikke
bliver anklaget for vold. Da jeg IKKE udøver vold imod mine dyr.

Fra : goofy

Dato : 18-09-02 20:21

Hej Unluck
Skal vi ikke slutte her med den konstatering at vi blot er uenige, og
lad os at næste gang vi mødes enten personligt eller her på nettet håbe
at vi kan stå sammen om en fælles sag f.eks. kampen mod JBH

Med venlig hilsen
pas på dine katte

Steen Vinbæk

Fra : Unlock i Horsens

Dato : 18-09-02 20:22

Hej goofer ... Det er Unlock

Ok. sagen afsluttet

Fra : Nina El Falaki

Dato : 19-09-02 00:28

> ---- Jeg kan fint acceptere et mindretal. Men du/I fatter jo ikke at det
> IKKE er vold.

Jamen vi synes, det er vold!!!! Uden ellers at sammenligne så ændrer det jo
ikke realiteterne, at Israel bruger udtrykket "lettere fysisk pres" om det
vi andre kalder tortur. Sagt på en anden måde: At bruge fysisk magt ER
vold - og for øvrigt ganske unødvendigt.

Jeg vil bare ikke anklages
> for vold imod mine husdyr.
> Du/I må sq gerne for min skyld ha jeres egne mening, så længe jeg ikke
> bliver anklaget for vold. Da jeg IKKE udøver vold imod mine dyr.

Jeg tror da, at I bruger jeres opdragelsesmetoder i den bedste mening, men
prøv at være lidt mere åben overfor andres mening, vi kan jo alle lære af
hinanden, og ingen af os bliver nogensinde udlært i katte.

Hvad er vold efter jeres mening??

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 19-09-02 02:47

In article <3d88c0aa$0$49674$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Unlock i

> ---- Tag fat i nakken/ryggen vil sige at det er i nakken på ryggen og ikke
> rundt om nakken. Derfor blev det skrevet på den måde...

ja, meget præcist beskrevet. Det er den manøvre der også kaldes at
løfte katten i nakkeskindet. Og det må man altså stadig ikke når katten
er over 5 uger...
At du ikke vidste det, er en ærlig sag - men at stædigt nægte at forstå
hvad alle eksperter (dem i bøgerne, ikke os ) siger, er en helt
anden ting.

fotoalbum: http://homepage.mac.com/ann_rudbeck

Fra : Louise Viborg

Dato : 18-09-02 19:21

> Glem det nu bare.... du fatter det jo ikke....

L: Nej, og det kommer jeg heldigvis aldrig til!!

> Det er fuldstændig nytteløst at diskutere det med folk der ikke forstår....

L: Lige præcis....

> DER BLIVER IKKE REVET OG SMIDT RUNDT MED KATTENE.... FAT DET DOG.!!

L: Hvad var det så du skrev her:
citat:
"personligt vil jeg ikke mene, at tage fat i kattens nakke og kaste den
hen i
kattebakken er vold."

For mig ser det ud som om der står noget lignende: "personligt vil jeg
ikke mene, at tage fat i kattens nakke og kaste den hen i
kattebakken er vold."
men det kan jo bare være det er mig der......ikke forstår??

Fra : Unlock i Horsens

Dato : 18-09-02 19:06

Læs svar til "goofy"