Send knappen
Fra : Kristoffer Nielsen

Dato : 18-09-02 12:32

Hej.

Jeg har et lille problem, jeg sidder og laver en hjemmeside for
en malermester. På den side er en side der hedder kontakt, der
kan man udfylde en formel, hvor i man kan blive kontaktet. Men så
skal man jo trykke på knappen "send", hvordan får jeg den til at
sende den til en speciel email og komme op med en ny side hvor
der fx. står "Tak for din henvendelse"?

Hvis i vil se problemet hedder siden
http://www.elniff.dk/kontakt.htm,

MVH Kristoffer S. Nielsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Claus Sørensen

Dato : 18-09-02 15:20

Kristoffer Nielsen wrote:

> [...]
> skal man jo trykke på knappen "send", hvordan får jeg den til at
> sende den til en speciel email og komme op med en ny side hvor

Der skal noget serverside script til at håndtere dette.

CGI-scriptet Formmail er meget udbredt og tilbydes af de fleste webhoteller.

PHP og ASP kan også bruges til dette.

Men spørg dem som hoster hjemmesiden, hvilke muligheder der er.

De herligste hilsner