MS Windows
briani 27239
Win 98 shutdown problemer
Fra : tmv

Dato : 18-09-02 09:29

Jeg har en lidt ældre bærbar PC med Win 98 installeret, men hver gang jeg
lukker computeren ned, står den fast på det billede hvor der står "Windows
lukkes..."
Det eneste der er at gøre er at slukke helt ved at slukke på strømmen, med
det resultat at den starter op hver gang med scan disk...
Jeg har været inde i Regedit og kontrolleret hvad indstillingen er for Fast
Reboot og den er "0", som den skal være...

Hvad kan der være galt?

/Torben

Fra : Morten

Dato : 18-09-02 09:43

> Jeg har en lidt ældre bærbar PC med Win 98 installeret, men hver gang jeg
> lukker computeren ned, står den fast på det billede hvor der står "Windows
> lukkes..."

Er det win98 eller win98se?
Til sidstnævnte er der udgivet en rettelse, der kan hentes via windowsupdate
eller her: http://www.microsoft.com/windows98/downloads/contents/wurecommended/s_wufeatured/win98se/

Er det win98, bliver jeg dig svar skyldig.

Mvh.
Morten

Fra : tmv

Dato : 18-09-02 09:55

> [...]
ured/win98se/

> Er det win98, bliver jeg dig svar skyldig.

Tror desværre det er Win 98 udgaven...
Er der andre bud på en løsning???

/Torben

Fra : PMJ

Dato : 18-09-02 10:51

"tmv" <torvar@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tror desværre det er Win 98 udgaven...
> Er der andre bud på en løsning???

Har selv haft samme problem med BÅDE 98 og 98SE på adskillige maskiner på
vores netværk. Ingen patches eller opdateringer har hjulpet en dyt. Nogle
gange lukker de pænt ned -andre gange samme reaktion som hos dig. Min teori
nummer 1: Det har noget at gøre med netkort og hardwarekonflikter. Min teori
nummer 2: Det har noget at gøre med, hvad man har lavet og hvilken software,
der har været åbnet. HAR prøvet at følge op på det, men uden noget brugbart
resultat. Min teori nummer 3: Microsoft laver fejl i deres programmer. Jo
nyere, des flere fejl, fornemmer jeg af og til! Så jeg har opdraget mine
kollegaer til at slå dyret ihjel, hvis det ikke vil dø selv -og så bare
starte op på den brutale måde. Og jeg har endnu ikke oplevet problemer
større end almindelig irritation og ventetid, hvis de ellers har sørget for
at gemme data. Men, indrømmet -det ER ikke tilfredsstillende. Men jeg har
ikke været dygtig nok til at få andre løsninger til at virke.

mvh
pmj

Fra : Poul Erik Dyreborg

Dato : 18-09-02 11:45

"PMJ" <doink@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> at gemme data. Men, indrømmet -det ER ikke tilfredsstillende. Men jeg har
> ikke været dygtig nok til at få andre løsninger til at virke.

Hej
Kender også problemet.
F.eks. ny installation af MS Win98 SE, installer MS Office 2000 og problemet
er der.
Løsning: undlad at installere andre programmer end Microsoft Windows
Mvh Poul