MS Windows
briani 27239
Administrator password
Fra : Heidi

Dato : 18-09-02 07:03

Har netop geninstalleret windows xp prof., og fik af en eller anden
grund indtastet et administrator password under installationen - så
nu skal jeg for det første vælge bruger, og derefter indtaste passwordet
hver gang jeg starter op.
Har kigget under Brugerkonti, hvor man tilsyneladende kan ændre
sit password, men jeg kan ikke finde noget om at "slette" det.
Er den eneste løsning at geninstallere, hvis ikke man vil bruge
adm. password?

--
Mvh. Heidi
Her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes i gruppen,

Fra : Edmund

Dato : 18-09-02 08:33

Heidi skrev:

> [...]
> sit password, men jeg kan ikke finde noget om at "slette" det.
> Er den eneste løsning at geninstallere, hvis ikke man vil bruge

Du kan jo ændre det til ingenting.

Man skal først indtaste det gamle password og så lade de to andre linjer
stå tomme.

--
Mvh Edmund

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-09-02 21:11

"Edmund" <edm@os.dk> wrote in message
> Du kan jo ændre det til ingenting.

Det er uheldigt hvis man sidder på et LAN, da alle resourcer deles ud til
administrator.
Det giver fuld rettighed til alle der kan stave til administrator.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Edmund

Dato : 18-09-02 21:42

Jesper G. Poulsen skrev:

> "Edmund" <edm@os.dk> wrote in message
>
> Det er uheldigt hvis man sidder på et LAN, da alle resourcer deles ud
> til administrator.
> Det giver fuld rettighed til alle der kan stave til administrator.

Hvis man kode på administrator kontoen, men logger ind som en bruger med administrator rettighedder uden kode, har man så også et
problem når man er på LAN.

Jeg ved så ikke om hun virkelig mener at hun logger på som administrator.
Mon ikke hun har oprettet en bruger med administrator rettighedder, som hun gerne vil logge automatisk ind på.

Er Madsens forslag den eneste måde at gøre det på,er der virkelig ikke noget i de alm. menuer der kan lave den indstilling.

--
Mvh Edmund

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-09-02 07:36

> Hvis man kode på administrator kontoen, men logger ind som en bruger med
administrator rettighedder uden kode, har man så også et
> problem når man er på LAN.

Ja. Resourcerne bliver delt ud i 2000 og XP, uanset om administrator er
logget på lokalt eller ej.

> Er Madsens forslag den eneste måde at gøre det på,er der virkelig ikke
noget i de alm. menuer der kan lave den indstilling.

Hvis hans forslag går på automatisk login (med password), så JA.

Fra : Madsen

Dato : 18-09-02 21:59

Edmund skrev:

> Er Madsens forslag den eneste måde at gøre det på,er der virkelig
> ikke noget i de alm. menuer der kan lave den indstilling.

I Win2000 er det ret nemt for her har du fluebenet inde i Kontrol-
panel > Brugere. Altså fluebenet 'Brugere skal angive brugernavn
og password...', men det er af en eller anden grund blevet fjernet
i WinXP og erstattet af den her poppede wizard inde i Kontrolpanelet
i stedet.

Et alternativ er at installere TweakUI.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/tweakui/auto_logon.gif>

PS. Kunne man ikke lokke dig til at kigge lidt på din linielængde?
Den er altså ret lang.

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 18-09-02 22:51

Madsen skrev:
> [...]
> og password...', men det er af en eller anden grund blevet fjernet
> i WinXP og erstattet af den her poppede wizard inde i Kontrolpanelet

Ja, som jeg skrev forleden, med XP er alting blevet nemmere

Lidt pudsigt med Kør / control userpasswords2 i XP home.
Derindefra kan man ændre administrator password, selv om jeg er logget
på som bruger med administrator rettigheder. Inde fra kontrolpanel /
brugerkonti kan man ikke gøre det

> PS. Kunne man ikke lokke dig til at kigge lidt på din linielængde?
> Den er altså ret lang.

Øv, nu igen Og i går fik jeg vedhæftet en fil over i html gruppen, uden
at jeg aner hvordan det er gået til.

Jeg må vist hellere bruge makeashorterlink i stedet for at lave om på
min linjelængde
--
Mvh Edmund

Fra : Madsen

Dato : 19-09-02 01:07

Edmund skrev:

> Ja, som jeg skrev forleden, med XP er alting blevet nemmere

Ja det er jo så som man tager det. :)

> [...]
> logget på som bruger med administrator rettigheder. Inde fra
> kontrolpanel / brugerkonti kan man ikke gøre det

Man er i det hele taget ret handicappet inde i Kontrolpanel >
Brugerkonti synes jeg, men det er da rart at man har alternativer i det
mindste.

> Øv, nu igen Og i går fik jeg vedhæftet en fil over i html gruppen,

> uden at jeg aner hvordan det er gået til.

Muligvis har du klippe/klistret et eller andet fra en hjemmeside og fået
en lille gif-spacer med, eller noget i den stil.

> Jeg må vist hellere bruge makeashorterlink i stedet for at lave om
> på min linjelængde

Her smider jeg blot linket imellem: OL:<langt_link># og det bliver ikke
ombrudt på vejen ud. Det er et lille fikst program ved navn KorrNews som
klarer det.

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/oe/tilbehoer/hamster/and_friends/korrnews/oneliner.gif>

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 18-09-02 13:44

Heidi skrev:

> [...]
> installationen - så nu skal jeg for det første vælge bruger, og
> derefter indtaste passwordet hver gang jeg starter op.

Prøv denne her:
http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/automatisk_logon_i_Windows_XP.asp

Madsen.

Fra : Heidi