fodring forbudt skilte
Fra : chrib

Dato : 18-09-02 06:34

Hej

Jeg er ved at lave folde til vores heste. Een af foldene kommer til at ligge
ud mod en offentlig vej. Folk gør det jo gerne i en god mening, men hestene
kan jo ikke så godt tåle for meget brød og andet.

Jeg er på jagt efter nogle fodring forbudt skilte - meget gerne med en
karrikatur af en hest med ondt i maven eller lignende, så også små børn kan
forstå dem.

Findes der en talentfuld tegner derude der kan lave sådan nogle, eller ved
hvor de kan downloades til udprintning og laminering ?

Det ville jeg være overordentlig glad for.

PFT Chris

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 18-09-02 07:57

In article <3d88128d$0$66758$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, chrib wrote:
> [...]
> karrikatur af en hest med ondt i maven eller lignende, så også små børn kan

Vend skildtet om, således at den ligger på ryggen med alle 4 ben
i vejret, og lav en pil fra et billede af en hest der bliver
fodret til en der er død, og sæt røde streger over fodringen.
Tungen hængende ud af munden, og X'er i stedet for øjne, og så
skal mave og tunge/mund have en forkert farve, fx. blå.

JonB

Fra : PMJ

Dato : 18-09-02 08:48

"chrib" <cbdkp@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er på jagt efter nogle fodring forbudt skilte - meget gerne med en
> karrikatur af en hest med ondt i maven eller lignende, så også små børn

http://www.ahajokes.com/crt023.html
Lidt OT -men den er da meget sød

mvh
pmj

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 18-09-02 08:57

In article <3d882f8e$0$7378$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, PMJ wrote:

> "chrib" <cbdkp@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

*grin* ja, det er den

JonB

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 19-09-02 10:12

Tjah, man er vel ikke autodidakt grafiker uden grund; jeg vil da godt påtage
mig, at forsøge at lave nogle forskellige forslag til et fodring
forbudt-skilt. Så kan jeg lægge dem ud på min hjemmeside i pdf-format. Jeg
skriver lige igen når jeg er klar med noget.

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 19-09-02 12:09

In article <3d89949b$0$64180$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Trond Øyvind Hermansen wrote:

> [...]
> forbudt-skilt. Så kan jeg lægge dem ud på min hjemmeside i pdf-format. Jeg
> skriver lige igen når jeg er klar med noget.

Det lyder godt :)

JonB

Fra : chrib

Dato : 19-09-02 20:28

Hej

Det vil jeg glæde mig til at se.......

Hilsen Chris

Fra : Liz

Dato : 19-09-02 20:49

Hej Trond,
Jeg er helt sikker på at hvis du kigger i Thelwell's tegneserier om heste,
at du vil finde stor inspiration til en fodrings forbudt skilte. Han er
bare eminent god til heste.

Hilsen Liz

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 20-09-02 01:08

"Liz" <lizb@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at du vil finde stor inspiration til en fodrings forbudt skilte. Han er

Hvem er Thelwell?

Iøvrigt har jeg allerede lagt første forslag ud på min hjemmeside. Det
skulle kunne findes her:

http://www.oyvind.dk/fodring01.pdf

- hvis link'et ikke virker så giv mig lige besked, ikke!?

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 20-09-02 08:16

In article <3d8a6689$0$75719$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Trond Øyvind Hermansen wrote:
> [...]
> skulle kunne findes her:
>
> http://www.oyvind.dk/fodring01.pdf
>
> - hvis link'et ikke virker så giv mig lige besked, ikke!?

Den virker fint. Men du har jo copyright på din tegning, så
den kan vi ikke lige bruge (lovligt) med mindre du giver lov
til det.

JonB
ps: og nej, det er ikke nok at du gør det her

Fra : Kim

Dato : 21-09-02 13:46

"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse
> Den virker fint. Men du har jo copyright på din tegning, så
> den kan vi ikke lige bruge (lovligt) med mindre du giver lov
> til det.

Har han det når der ikke står noget om copyright på siden ?

Mvh, Kim

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 21-09-02 13:50

In article <3d8c69fc$0$95124$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Kim wrote:
> "Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse
>
> Har han det når der ikke står noget om copyright på siden ?

Ja, det var (evt. er) kun i USA (og evt. andre lande) at man skal skrive
C(opyright) bla bla bla
eller sende det ind et eller andet sted, men jeg mener efterhånden
at det er blevet til at du helt automatisk har copyright. Sådan er
det mig bekendt i danmark og har været i lang tid. USA har vist også
samme system, men dette er jura og hører egentlig hjemme i
dk.videnskab.jura

JonB

Fra : Iben Holst

Dato : 21-09-02 14:29

Er det ikke sådan at man intet må kopiere og bruge fra nettet uden
tilladelse, med mindre det kun bruges privat - inden for hjemmets 4 vægge?

Iben

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 21-09-02 14:39

In article <3d8c7491$0$62713$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Iben Holst wrote:
> Er det ikke sådan at man intet må kopiere og bruge fra nettet uden
> tilladelse, med mindre det kun bruges privat - inden for hjemmets 4 vægge?

Nej, du må heller ikke bruge det privat. Du må ikke bruge det. Færdig.
Punktum. Du skal have tilladelse, også selvom du bruger det privat. Men
når du har tilladelsen, må du tage backup's af det.

JonB

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 21-09-02 15:04

On Sat, 21 Sep 2002 13:39:28 +0000 (UTC),
Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> wrote:

> Nej, du må heller ikke bruge det privat. Du må ikke bruge det. Færdig.
> Punktum. Du skal have tilladelse, også selvom du bruger det privat. Men
> når du har tilladelsen, må du tage backup's af det.

Det med backups af specielt for edb-programmer. Desuden siger paragraf
12 i ophavsretsloven:

Af et offentliggjort værk må enhver fremstille eller lade fremstille
enkelte eksemplarer til sin private brug. Sådanne eksemplarer må ikke
udnyttes på anden måde.

(Og så er der nogen undtagelser der ikke er relevant for at printe et
billede fra internettet).

Og så hedder det ophavsret og ikke copyright.

--
Anders Bo Rasmussen
* Du har en solid edb-mæssig basisuddannelse EDB-assistent eller ligende.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 21-09-02 15:12

In article <slrnaoov2a.ep3.fuzz01@localhost.localdomain>, Anders Bo Rasmussen wrote:

> Det med backups af specielt for edb-programmer. Desuden siger paragraf
> 12 i ophavsretsloven:

Nå ja

> Af et offentliggjort værk må enhver fremstille eller lade fremstille
> enkelte eksemplarer til sin private brug. Sådanne eksemplarer må ikke
> udnyttes på anden måde.

Er det offentliggjort ?

> (Og så er der nogen undtagelser der ikke er relevant for at printe et
> billede fra internettet).
>
> Og så hedder det ophavsret og ikke copyright.

klart.

JonB

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 21-09-02 22:16

On Sat, 21 Sep 2002 14:11:56 +0000 (UTC),

> Er det offentliggjort ?

Jeg er ikke jurist. Men et billede lagt ud på internettet og linket til
fra usenet - jeg kan dårlig finde på nogen måde, hvor det bliver mere
offentliggjort (gjort tilgængeligt for offentligheden).

Fra : Musen

Dato : 03-10-02 09:24

> [...]
> * Du har en solid edb-mæssig basisuddannelse EDB-assistent eller ligende.
> * Du er serviceminded og selvstændig. Du har erfaring med indkøb,

Det kan man da vist kalde et sidespor det her *GGG*

Musen

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 22-09-02 02:55

"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse

> Den virker fint. Men du har jo copyright på din tegning, så
> den kan vi ikke lige bruge (lovligt) med mindre du giver lov
> til det.

Ja, hvis min mail havde virket i går, havde I ikke behøvet at poste alle
jeres kommunikative meddelelser; skiltet er lavet med modificerede
skrifttyper (også kendt som dingbats), og jeg har derfor ikke lavet meget
andet end at lay-out'e lidt på det (og fjerne det nederste af guleroden).
Dingbat'en er frit tilgængelig for alle der må have lyst til at bruge den,
hvorfor jeg mener ikke at have nogen ophavsret til skiltet.

> JonB
> ps: og nej, det er ikke nok at du gør det her

Årh, hold da op, Jon. Som om ikke millioner af danskere napper film, musik
og alt muligt andet skrammel på nettet uden at spørge nogen.

Hvor skulle jeg iøvrigt annoncere min tilladelse til til at bruge løs af et
sølle fodring forbudt-skilt? Ridehesten? DR2? P3?

mvh
Trond Øyvind Hermansen
- som gerne vil vide om han skal lave flere skilte, eller om det er godtnok,
det der allerede er lavet?

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 22-09-02 07:54

"Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> wrote:

>- som gerne vil vide om han skal lave flere skilte, eller om det er godtnok,
>det der allerede er lavet?

Kør du bare løs! Med den kreativitet du lægger for dagen tror jeg at
du kan lave nogle flere at vælge mellem.
(Altså hvis du har tid og ikke render rundt og laver vikingespil)

PS. Fin og interessant hjemmeside !!!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 23-09-02 08:42

"Ole Braad-Sorensen" <braadso@soholm.com> skrev i en meddelelse

> Kør du bare løs! Med den kreativitet du lægger for dagen tror jeg at
> du kan lave nogle flere at vælge mellem.
> (Altså hvis du har tid og ikke render rundt og laver vikingespil)

Skal prøve at se om jeg kan få tid.

> PS. Fin og interessant hjemmeside !!!

Tak.

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 22-09-02 11:32

In article <3d8d2297$0$38988$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Trond Øyvind Hermansen wrote:
> "Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse

> Årh, hold da op, Jon. Som om ikke millioner af danskere napper film, musik
> og alt muligt andet skrammel på nettet uden at spørge nogen.

At mange andre gør det gør det jo ikke lovligt.

> Hvor skulle jeg iøvrigt annoncere min tilladelse til til at bruge løs af et
> sølle fodring forbudt-skilt? Ridehesten? DR2? P3?

På din hjemmeside selvfølgelig.

> - som gerne vil vide om han skal lave flere skilte, eller om det er godtnok,
> det der allerede er lavet?

Det vil da være meget rart med nogle flere. Fx. nogle som selv børn
og turister kan forstå, aka billeder uden text.

JonB

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 23-09-02 08:46

Hermansen wrote:

> At mange andre gør det gør det jo ikke lovligt.

Næ, men jeg er jo temmeligt ligeglad med om folk har lyst til at bruge det
eller ej. Så vær bare ulovlig (hvis det nu er dét) og brug løs!

> På din hjemmeside selvfølgelig.

Det ville være temmeligt uinteressant for uinviede, da der ikke er noget
link fra min hjemmeside til den pågældende fil. Men det kunne ejg
selvfølgelig lave, når jeg engang får tid.

> Det vil da være meget rart med nogle flere. Fx. nogle som selv børn
> og turister kan forstå, aka billeder uden text.

Skal prøve at gøre mit bedste. Igen; når jeg engang får tid.

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : chrib

Dato : 26-09-02 16:21

Hej

Jeg synes det er et fint skilt. Det er muligt jeg bruger det.

Tak for det.
Hilsen Christian

Fra : Liz

Dato : 26-09-02 20:07

"Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> wrote in message
> Hvem er Thelwell?

Hej Trond og undskyld min langsommelighed!!! Thelwell er en engelsk
tegneserieforfatter, kendt viden om i engelsktalende hestekredse! Sorry.
Jeg ved ikke en gang om vedkommende har en hjemmeside, og har heller ikke
selv prøvet at søge. Måske findes der meget om ham. Jeg har kun en enkelte
af hans boger, men der findes tusindvis af dem.
Mvh Liz