.NET ADO
Fra : Johnny Emde Jensen

Dato : 18-09-02 00:28

Hej NG

Jeg har et problem her. Har skiftet til VB.NET fra VB6. Jeg benytter SQL 7.0
databaser hvor jeg har lavet en del applikationer i VB6 - disse skal nu
omskrives i VB.NET

Det første jeg opdagede med ADO var indlæsningen af data over i variables
noget ala..

Do Until .Eof
S1 = !BLA1
S2 = !BLA2
.MoveNext
Loop
Altså '!' metoden er væk. Jeg har søgt hjælp om dette men har ikke modtaget
noget der virker.
Så jag har strikket noget sammen...

Jeg har en Structure
Structure Test
Public T1 as Double
Public T2 as String
End Structure
Public tst as Test

Når jeg skal have lagt data over i tst gør jeg det sådan her.

For Each fld in .Fields
Select Case fld.Name
Case "T1"
tst.T1 = fld.Value
Case "T2"
tst.T2 = fld.Value
End Select
Next

Det ser sikkert lidt underligt ud - men det virker.

Mit næste problem er så bare hvordan f..... gemmer jeg variables over i mine
databaser.
Har prøvet med ren SQL med "INSERT INTO Test (T1, T2) VALUES (" & tst.T1 &
", " & tst.T2 & ")"
men hvis tst.T1 er med decimaler har jeg flere kollonner i values ind i
insert.

Nogen der kan hjælpe?

Johnny

Fra : Johnny Emde Jensen

Dato : 18-09-02 00:49

Hej NG

Jeg har fundet tråden både læsning og skrivning......

/Johnny