Router back to back
Fra : Christian Thorsen

Dato : 17-09-02 21:18

Hvad mener man når man siger at routerne forbindes back-to-back ?

To routere der er forbundet med et kabel, vil de ikke altid være forbundet
back-to-back ?

Eller er det en speciel måde at forbinde routerne med hinanden?

Med venlig hilsen
Christian Thorsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-09-02 22:33

On Tue, 17 Sep 2002 22:18:21 +0200, "Christian Thorsen"
<send.svar.her.i.gruppen@hotmail.com> wrote:

> Hvad mener man når man siger at routerne forbindes back-to-back ?

I virkeligheden betyder det ikke andet end 'direkte'.

Fx. bruger man betegnelsen, hvis man sætter et krydset serielt
kabel mellem to routere (i modsætning til via modems og en eller
anden leased line). Eller hvis man forbinder to routeres ATM-
interfaces uden at gå via en ATM-switch. Etc.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Martin Djernaes

Dato : 18-09-02 00:28

Hej,

Christian Thorsen wrote:

> Hvad mener man når man siger at routerne forbindes back-to-back ?

Jeg er ikke sikker, men jeg tror nok at udtrykket kommer fra en verden
med transmissions teknologi. Back-to-back er typisk når man forbinde to
dimser (af samme type) med et krydset kabel og ikke andet.

> To routere der er forbundet med et kabel, vil de ikke altid være forbundet
> back-to-back ?

Nej. En ADSL router er forbundet via et ADSL transmissions linie med en
anden router. Det er ikke "back-to-back", da "der er noget i mellem".

> Eller er det en speciel måde at forbinde routerne med hinanden?

Nææ egentligt ikke. To pc'er forbundet med et krydset ethernet kabel er
også "back-to-back".

Martin