er det lovligt?
Fra : Ukendt

Dato : 17-09-02 19:51

Jeg er 2 forskellige spil som jeg har planer om at smide op og køre
dedicated servere. Begge spil kræver ikke cd for at køre dedicated. Er det
lovligt at jeg installere spillene på serverne og lader dem køre, også
bruger samme udgave til at spille med?

Fra : Bendt

Dato : 17-09-02 20:40

"peet_dk" <nope> wrote in message
> [...]
> dedicated servere. Begge spil kræver ikke cd for at køre dedicated. Er det
> lovligt at jeg installere spillene på serverne og lader dem køre, også

Ja det vil jeg mene (uden at kunne referer til noget jura). Hvis de 2 spil
er egnet til at kører som dedicated server uden noget ekstra ulovligt
software kan jeg ikke se hvorfor.

Hvis du vil have et kvalificeret svar finder du det nok i;

Mvh
Bendt

Fra : LowLifeDK

Dato : 18-09-02 07:13

>Er det
> lovligt at jeg installere spillene på serverne og lader dem køre, også
> bruger samme udgave til at spille med?

Det burde stå i "Terms of use" som du utvivlsomt bliver præsenteret for
under installationen.

Fra : Devast8or

Dato : 18-09-02 11:09

Men hvad der står der er ikke ensbetydende med hvad du i virkeligheden må.
De enkelte landes lovgivning på området vinder over et stykke softwares
EULA.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Peter Jensen

Dato : 18-09-02 18:41

> [...]
> dedicated servere. Begge spil kræver ikke cd for at køre dedicated. Er det
> lovligt at jeg installere spillene på serverne og lader dem køre, også

Ja, naturligvis må du gerne det. - tror du at fx boomtown har købt 40 quake
3 kopier? .. :)
Bare for at sætte tingene i perspektiv.

Mvh.:
Peter Jensen

Fra : Simon Kamber

Dato : 18-09-02 19:08

On Wed, 18 Sep 2002 19:41:28 +0200, "Peter Jensen" <mentor@haiku.dk>
wrote:

>"peet_dk" <nope> wrote in message
>
>Ja, naturligvis må du gerne det. - tror du at fx boomtown har købt 40 quake
>3 kopier? .. :)
Uenig. Nej, rent juridisk må du ikke det medmindre producenten har
givet tilladelse(hvilket de så til gengæld som regel har). Og ja,
boomtown har mindst 40 q3 kopier. De skal også følge loven.

Fra : Herold

Dato : 20-09-02 10:49

> Ja, naturligvis må du gerne det. - tror du at fx boomtown har købt 40
quake
> 3 kopier? .. :)

Ja, det har de. Enten det, eller et tilsvarende antal licenser.

> Bare for at sætte tingene i perspektiv.

Hvilket intet har med det oprindelige spørgsmål at gøre. Som regel findes
der seperat serversoftware til spillene, som ikke kræver licens af nogen
art.

Fra : GrandOldMan

Dato : 20-09-02 22:53

"Herold" <jacob@boomtown.net.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> der seperat serversoftware til spillene, som ikke kræver licens af nogen

Rigtigt... Jeg mener at du kan dovnloade f.eks. hl-mod Dayofdefeat kun til
server gratis og så sætte en dedicatet server op..
Uden at få problemer af nogen art... Men spiller du selv med skal du have en
Key pr spiller... Når en cafe har købt flere eksemplarer er det jo fordi de
kan have mange der spiller samtidig og der skal have en key pr spiller..

--
Hilsen

GrandOldMan
CL in TheOutlaws a Danish DayOfDefeat Clan
HP: http://home19.inet.tele.dk/andersson
mIRC: Channel #theoutlaws on Quakenet