Mangler HTML koder så robotterne IKKE læse~
Fra : Cocooo

Dato : 17-09-02 20:00

Har lagt en side på med adresser og email på min hjemmeside.
På et ellerandet tidspunkt vil søgemaskinerne vel komme der forbi.

Jeg mindes at der findes en kode for at de ikke læser NOREAD elller lign.

Kan nogen knække den (incl. syntax)

Fra : Niels Andersen

Dato : 17-09-02 20:10

http://www.robotstxt.org/wc/exclusion.html#meta

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Niels Andersen

Dato : 17-09-02 20:12

Niels Andersen wrote in <H6Lh9.250$Qk5.23599@news010.worldonline.dk>:
> http://www.robotstxt.org/wc/exclusion.html#meta

Jeg glemte lige...
meta-tags og filen "robots.txt" er ikke andet end at spørge pænt. Det
forhindrer på ingen måde at tilfældige mennesker kommer ind på siden, det
reducerer bare chancen.

Den eneste sikre måde er en eller anden form for "authentication". Fx. at
man skal logge ind med password (og evt. brugernavn) for at se.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-09-02 21:24

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> wrote in

> Jeg glemte lige...
> meta-tags og filen "robots.txt" er ikke andet end at spørge
> pænt. Det forhindrer på ingen måde at tilfældige mennesker
> kommer ind på siden, det reducerer bare chancen.

Ja alle og enhver kan jo requeste robots.txt og så begynde at kigge
på dine private ting ;)

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.hs235.dk/

Fra : ts

Dato : 18-09-02 09:28

Hvordan laver man et login til en html side?

--

Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Anders Melchiorsen

Dato : 18-09-02 10:27

"ts" <NOSPAMblabla@stall.dk> skrev:

> Hvordan laver man et login til en html side?

Det afhænger af mulighederne på den webserver, siden ligger på. Man
kan fx lave det med PHP eller .htaccess fil på en Apache server.

Anders.
--
Min adresse er gyldig i en uge.
Derefter skal (kun) delen '.dJJJ-YY' fjernes.