Legends Of The Fall
Fra : Kong Kent

Dato : 17-09-02 19:41

Har lige genset subj. på DVD. Det er første gang jeg ser den i DD5.1 og
ordentlig anamorphic widescreen. De første gange jeg så den var nemlig da
den udkom på lejevideo (vhs), så det var på mere end én måde et
overordentligt herligt gensyn.

Jeg kan huske hvordan jeg faldt i svime over Brad Pitts og Anthony Hopkins'
præstationer i "Meet Joe Black", men de spiller jo om muligt endnu bedre
begge to i LOTF. Hold da k*ft den film er god.

Til alle der ikke har set den indenfor de sidste par år: Se den igen!
Til dem der aldrig har set den: Få fejlen rettet ASAP :)

Den film slår virkelig på alle de rigtige tangenter. Helt suveræn. Er det
Pitts bedste?

--
Kent.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!

Fra : harry

Dato : 17-09-02 20:36

are u kidding?

Fra : ottesen

Dato : 17-09-02 21:03

"harry" <nethan@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> are u kidding?

ja - jeg kunne heller ikke helt finde ud af om det var for sjov..

/ottesen

Fra : Brian P

Dato : 17-09-02 22:15

>Den film slår virkelig på alle de rigtige tangenter. Helt suveræn. Er det
>Pitts bedste?

JA, den er helt oppe at ringe med Fight Club, Se7en og Twelve Monkeys!
..../Brian P
_________
"Fantomas."
"What did you say?"
"I said: Fantomas."
"And what does that mean?"
"Nothing... And everything!"
"But what is it?"
"Nobody... And yet, it is somebody!"
"And what does that somebody do?"
"Spreads terror!"

Fra : Morbid Angel

Dato : 18-09-02 11:27

On Tue, 17 Sep 2002 23:14:43 +0200, "Brian P" <kanal@klog.dk> wrote:

>JA, den er helt oppe at ringe med Fight Club, Se7en og Twelve Monkeys!
>.../Brian P

For ikke at glemme film som Ocean's Eleven og Kalifornia, som jeg
syntes er en nogle af Pitt's bedste.

mvh

MA

Fra : Lars Fischer

Dato : 17-09-02 23:06

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@anarki.dk>

> Den film slår virkelig på alle de rigtige tangenter. Helt
> suveræn.

Jow. Hvis jeg var strandet på Ikast station en søndag i November, i
regnvejr og 2 graders varme, det sidste tog var kørt, cafeteriaet var
lukket, ja selv kiosken og pølsemanden var lukket, og hvis LOTF så gik
i den lokale biograf, så ville jeg da overveje det. Måske.

> Er det Pitts bedste?

Det der du ryger - sælger du af det?

/Lars

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 17-09-02 23:06

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@anarki.dk> skrev i en meddelelse

> Den film slår virkelig på alle de rigtige tangenter. Helt suveræn. Er det
> Pitts bedste?

Du ta'r seriøst pis på os lige nu, ikke ?

Filmen ejer *ingen* følelser overhovedet, og jeg åd overhovedet *intet* af
Hopkins'....undskyld udtrykket.....spasser præstation, som han lavede senere
i filmen ; Flere gange sad jeg og små-grinede, og jeg tror ikke at det var
meningen.

LOTF er dybt dybt latterlig, og lever på pæne billeder, og flotte scenerier.

Pitt er faktisk den næsten allermest pinlige i hele produktionen.

Jeg bliver helt i dårlig humør, bare at tænke på filmen.

Not Pitt's finest hour, og jeg tror du er blevet forblændet af en pæn DVD
udgivelse, med flot 5.1 lyd og anamorfiske billeder

Fra : Ken Schultz

Dato : 18-09-02 07:34

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@anarki.dk> skrev i en meddelelse

> Til alle der ikke har set den indenfor de sidste par år: Se den igen!
> Til dem der aldrig har set den: Få fejlen rettet ASAP :)

Har set den flere gange, og ja den fortjener helt klart de Oskars, som den
har fået.

Hilsen Ken

Fra : Brian P

Dato : 18-09-02 08:42

>Har set den flere gange, og ja den fortjener helt klart de Oskars, som den
har fået.

Ja, den fortjener hver og een... øhm, den vandt vistnok også kun een? Nå,
men John Tolls fotografering er da KLART mere ekstravagent end Roger
Deakins' kedelige fængselsbilleder i Shawshank Redemption fra samme år. Jeg
vil gå så vidt som til at sige, at dén, James Horners svulstige score og det
klæge overspil, som vi kan takke Edward Zwicks sublime personinstruktion
for, går op i en højere enhed! Og så er en god historie jo ikke at kimse
ad...

HURRA for Danmarks Radio, fordi de har vist den to-tre gange allerede!! Og
den er ikke engang ti år gammel!! Vi vil ha' mer' af det, vi vil ha'....
Kaptajn Corellis mandolin, ja vi vil!!! (endnu et eksempel på at Hollywood
får det bedste ud af en talentfuld instruktør!)

..../Brian P

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-09-02 11:07

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@anarki.dk> escribió

> Den film slår virkelig på alle de rigtige tangenter. Helt suveræn. Er det
> Pitts bedste?

Kan man godt mene det og være langhåret på samme tid? IMHO er LOTF ganske
fantastisk kedelig. Pitts bedste må være Fight Club, men han er da en dygtig
knægt og har lavet mange gode film.

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-09-02 11:44

Lars Hoffmann wrote:
> [...]
> ganske fantastisk kedelig. Pitts bedste må være Fight Club, men han
> er da en dygtig knægt og har lavet mange gode film.

Fight Club er muligvis den bedste film han har været med i, men hans bedste
præstation ligger i Kalifornia, IMO. I Fight Club overskygges han af den
sublime Edward Norton.

/David

P.S. Jeg synes faktisk ikke at LOTF er så dårlig og kedelig som folk gør den
til. Hvis man er i humør til den slags, er det uhyre godt håndværk fra alle
involverede.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-09-02 12:17

"David Rasmussen" <pinkfloydhomer@yahoo.com> escribió

> Fight Club er muligvis den bedste film han har været med i, men hans
bedste
> præstation ligger i Kalifornia, IMO.

Det har du muligvis ret i, hans praestationer er dog ogsaa gode i 12 monkeys
og i Meet Joe Black.

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 18-09-02 12:29

Lars Hoffmann wrote:
> "David Rasmussen" <pinkfloydhomer@yahoo.com> escribió

> Det har du muligvis ret i, hans praestationer er dog ogsaa gode i 12
> monkeys og i Meet Joe Black.

Jeg var ikke så vild med hans rolle i 12 Monkeys. Den virkede for overgearet
og useriøs/utroværdig på mig. Ellers synes jeg, at han har lavet en stak
fede film på det seneste.

/Nikolaj

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-09-02 14:23

Nikolaj Borg wrote:

> Jeg var ikke så vild med hans rolle i 12 Monkeys. Den virkede for
> overgearet og useriøs/utroværdig på mig. Ellers synes jeg, at han har
> lavet en stak fede film på det seneste.

Jeg har det på samme måde. 12 Monkeys var den første film hvor han leverede
en ok præstation, og straks faldt folk på halen over det. Det var bedre end
hvad han hidtil havde lavet, men egt. ret letkøbt. Senere har han dog vist
bedre takter, f.eks. i Kalifornia.

/David

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 18-09-02 19:08

David Rasmussen skrev:
> [...]
> over det. Det var bedre end hvad han hidtil havde lavet, men
> egt. ret letkøbt. Senere har han dog vist bedre takter, f.eks.

Kalifornia er ellers to år ældre end 12 Monkeys.

Men jeg er enig i pointen om, at 12 Monkeys-præstation var lidt
for overgearet og ikke så god som flere end hans andre
hovedroller.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-09-02 20:19

Peter Brandt Nielsen wrote:

> Kalifornia er ellers to år ældre end 12 Monkeys.

Nåja, my mistake. Jeg så den efter 12 Monkeys :)

/David

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-09-02 09:24

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> escribió

> Men jeg er enig i pointen om, at 12 Monkeys-præstation var lidt
> for overgearet og ikke så god som flere end hans andre
> hovedroller.

Den var muligvis overgearet, men passede IMHO perfekt ind i rollen.
En forstyrret person der slipper en hel zoo fri midt i en større amerikansk
by skal vel næsten være overgearet.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 19-09-02 09:46

Lars Hoffmann wrote:
> Den var muligvis overgearet, men passede IMHO perfekt ind i rollen.
> En forstyrret person der slipper en hel zoo fri midt i en større
> amerikansk by skal vel næsten være overgearet.

Jo, tjoh, men han mindede mig nu mest om en gut, der har drukket for meget
kaffe.

/Nikolaj

Fra : Rikke & Brian

Dato : 18-09-02 11:44

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@anarki.dk> skrev i en meddelelse

> Den film slår virkelig på alle de rigtige tangenter. Helt suveræn. Er det
> Pitts bedste?

Ja jeg synes også den er rigtig god. Der er en del der her i tråden har
svinet den til. Men det er da et godt kærligheds drama. God skuespil og
udemærket historie, en flot film. Om det er Pitts bedste, det er det nok
ikke, folk snakker om fight Klub og Kalifornia, men jeg synes hans bedste
skuespil præsentation må være 12 Monkeys, ikke at det er den bedste film han
har været med i, men det er nu en af de bedre.

Pitt har gjort det godt, han var hurtigere end Tom Cruise til at komme ud af
sit pæne dreng image, faktisk virker det som om han i en periode har søgt
alt andet end pæne roller.