soltek75 kav - bios
Fra : L.K

Dato : 17-09-02 20:34

er der ikke nogen der har en oversættelse af de indstillinger man kan
foretage i bios, for jeg har haft en del problemer med at køre xp, og jeg
ved at problemet befinder sig i bios, da jeg har kørt xp før, men efter at
computeren frøs, og jeg var nødt til at resette cmos, har jeg ikke kunnet
køre xp, men har dog ingen problemer med win 98, jeg kan også huske første
gang jeg instalerede xp, var jeg en del inde og lege i bios inden jeg fik
det til at fungere. Jeg syntes ikke at manualen til boardet fortæller ret
meget om hvad der egentligt sker ved de forskellige indstilinger.
Så hvis der er nogen der ved det eller ved hvor der er en hjemmeside hvor
jeg kan få de ting af vide ville det bare være skønt.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 17-09-02 20:41

I news:wAKh9.219$Qk5.18227@news010.worldonline.dk
skrev L.K dette:

<snip>. Så hvis der er nogen der ved det
> eller ved hvor der er en hjemmeside hvor jeg kan få de ting af vide
> ville det bare være skønt.

Manualer på engelsk i PDF format her:
http://www.soltek.de/English/download/main/75KAV.htm

Der er også bios flashes, hvis ikke allerede du har Q10.
--
Venlig hilsen
Sune Storgaard

Fra : L.K

Dato : 18-09-02 07:12

jammen jeg har da manualen, også bios q10, men det hjælper ikke på
betydningerne i bios opsætningerne, for manualen fortæller jo bare at du kan
stille den sådan, men ikke hvad der sker, eller hvad det gør

Fra : Madsen

Dato : 18-09-02 07:06

On Wed, 18 Sep 2002 07:11:45 +0100, "L.K" <laknudse@tiscali.dk> wrote:

>jammen jeg har da manualen, også bios q10, men det hjælper ikke på
>betydningerne i bios opsætningerne, for manualen fortæller jo bare at du kan
>stille den sådan, men ikke hvad der sker, eller hvad det gør

Her er nogle rimeligt gode BIOS guider.
Jeg håber du er god til engelsk

http://www17.tomshardware.com/mainboard/97q1/970101/index.html

http://www.pcmech.com/bios.htm

http://www.pcguide.com/ref/mbsys/bios/set/index.htm

Fra : Thorbjørn

Dato : 18-09-02 08:10

Sune Storgaard skrev:
> Der er også bios flashes, hvis ikke allerede du har Q10.

Jeg tror du misforstår ham. L.K. taler ikke om Athlon XP, men Windows XP
hvis jeg forstår ham ret.

-Thorbjørn

Fra : Leony

Dato : 18-09-02 08:42

"L.K" <laknudse@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> computeren frøs, og jeg var nødt til at resette cmos, har jeg ikke kunnet

Hvis du skriver hvilke problemer du har, så kan det være en eller anden har
en løsning.
Synes dog aldrig jeg har hørt at der skulle være nogen indstillinger i BIOS
der skulle resultere i problemer med XP.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : L.K

Dato : 18-09-02 15:55

Det der sker når jeg instalere win xp så stopper computeren simpelt hen, og
bestiller ikke andet end at genstarte og genstarte, og som sagt så havde jeg
også problemet første gang jeg instalerede win xp, og der var jeg inde i
bios og pille og det hjalp, men efter at have resettet cmos er alle de
indstillinger væk, og er derfor helt på bar bund hvordan bios opsætningen
ser ud.

Fra : Bent F.

Dato : 18-09-02 15:28

> [...]
> bios og pille og det hjalp, men efter at have resettet cmos er alle de
> indstillinger væk, og er derfor helt på bar bund hvordan bios opsætningen

det lyder næsten som du har et halvdårlig rammodul, kører du med 266 fsb ?
jeg havde næsten samme problem, det hjalp med en ny ramstang

Fra : L.K

Dato : 18-09-02 17:29

Jeg har skiftet mine ram monduler af samme grund, så det burde ikke være der
problemet ligger

Fra : M

Dato : 18-09-02 21:20

Rammene kan gå i stykker når som helst. Prøv at låne en stang fra en af dine
kammerater og se om den stadig laver fejl. Du kan også købe en stang Apacer
128MB for under 200 kr. En anden mulighed er at køre et memory test program:
www.memtest86.com
www.simmtester.com
Jeg har selv et soltek 75kav og der har ikke været problemer med bios. Du
har altid loade default.
--
Mvh.
Michael

Fra : J&T

Dato : 20-09-02 08:29

Har samme bundkort og har aldrig haft nogle problemer, hverkan med XP eller
win98. Det kunne tænkes at være en af dine andre enheder i computeren

J&T

Fra : L.K

Dato : 20-09-02 15:43

Jo men når jeg har kørt xp før, og har nu testet både ram + grafikkort på en
anden comper med xp uden problemer, derfor fatter jeg ikke hvad der er galt