Hvid chokolade
Fra : Helle Andersen

Dato : 17-09-02 18:44

Jeg ved jo godt, at chokolade kan være gift for misserne - specielt
mørk chokolade.

Men hvordan forholder det sig med hvid chokolade ???

Jeg spørger fordi mine 2 drengebørn har delt ca. 1 hel plade hvid
uevakueret chokolade med smarties i, mens jeg var på arbejde - der
var 3 smarties tilbage :-/

De virker umiddelbarte friske - og sultne.

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 17-09-02 18:54

> Jeg ved jo godt, at chokolade kan være gift for misserne - specielt
> mørk chokolade.

Det er da kun hundene det ikke kan tåle det?

Vibeke

Fra : Helle Andersen

Dato : 17-09-02 18:56

"Vibeke Jørgensen" <vibeke1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er da kun hundene det ikke kan tåle det?

Nej, det er også katte - og flere andre slags dyr

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : marianne hellemose

Dato : 17-09-02 20:02

Hej Helle
Så vidt jeg husker er det noget med kakao-indholdet,
som der jo er mest af i mørkt, og jeg tror ikke der sker
noget udover måske lidt dårlig mave, så skal de nok have meget mere og flere
gange. Fnugger har heller ikke læst
de bøger der siger at det er farligt for katte, og han har ikke taget
skade.........øh.... og dog *GG*

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Helle Andersen

Dato : 17-09-02 20:14

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:am7u6h$kpc$1@sunsite.dk...
> Hej Helle
> Så vidt jeg husker er det noget med kakao-indholdet,
> som der jo er mest af i mørkt,

Ja, det mente jeg også.

> Fnugger har heller ikke læst
> de bøger der siger at det er farligt for katte, og han har ikke taget
> skade.........øh.... og dog *GG*

Nej, mine få da også lidt lys chokolade ind imellem, men kun i små
mængder. En hel plade til 2 katte, syntes jeg var lige i overkanten........
Og Kesto, der var på slankekur.......*suk*

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Annette Skovbon

Dato : 17-09-02 22:20

Hmm..Det var min gamle,-nu afdøde,- kat IKKE klar over. Den tiltuskede sig
engang en HEL plade af den billige chokolade fra Aldi,- og fik spist det
hele inden jeg kom fra skole. Den fejlede intet bagefter, men jeg ville
aldrig give den det. - Heller ikke som en godbid, for det er sgi så svært
at børste tænder på dem bagefter

Vh. Annette

Fra : KT

Dato : 17-09-02 20:15

Hejsa.

Jeg ved ikke lige så meget om katte og chokolade, men jeg mener at have hørt
(fra hardcore kvalitetschokolade-kendere.......hvis det da er et ord?!), at
hvid chokolade egentlig ikke har en sk.. at gøre med rigtig chokolade, så
hvis misserne er friske nok, ville jeg ikke være så vældig bekymret.

Mvh. Line

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 17-09-02 20:37

> Men hvordan forholder det sig med hvid chokolade ???

Slå op på www.netdyredoktor.dk og søg på chokolade, der står der noget om
hvad du skal være opmærksom på.

Mvh
Vibeke

Fra : Louise Viborg

Dato : 17-09-02 21:25

Jeg læste for kort tid siden, at katte i værste tilfælde kan dø af at
spise chokolade, og at det er noget med kakaoindholdet lyder ikke helt
ved siden af. Jeg havde en kat for nogle år siden, som også var helt
vild med chokolade, og han fik tit noget med når vi spiste chokolade og
tog aldrig skade af det. Dengang vidste jeg ikke at de kunne tåle det.
Men nu holder jeg mine missere fra det, for en sikkertheds skyld

Venlig hilsen
Louise Viborg
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk - HUNKILLING TIL SALG!