MS Windows
briani 27239
Windowsupdate - Update/Ej update?
Fra : Ukendt

Dato : 17-09-02 17:50

I går aftes havde jeg min Windows 2000 Professional et smut inde omkring
Windows Update. Der blev fundet to vigtige opdateringer, som jeg blev
anbefalet at installere.

Jeg valgte at vente til i dag med at installere disse to vigtige
opdateringer, men i dag finder Windows Update ingen vigtige opdateringer som
jeg bør installere.

Alle updates, undtaget Media Player 7,1 er installere på maskinen.

Ovenstående oplevelse får mig til at tvivle på effektiviteten i Windows
Update.

Har andre lign. erfaringer?

Har nogen herinde en mening, baseret på facts, om troværdigheden af Windows
Update?

Claus

Fra : Jens Petersen

Dato : 17-09-02 18:40

On Tue, 17 Sep 2002 18:49:46 +0200, "Claus Nygaard-Pedersen"
<cnpatofir.dk> wrote:

> [...]
>jeg bør installere.
>
>Alle updates, undtaget Media Player 7,1 er installere på maskinen.

Kan du ikke bare selv vælge de opdateringer den fandt i går?
( se det link der står med fed skrift i venstre kolonne).

> [...]
>

>Har andre lign. erfaringer?
>
>Har nogen herinde en mening, baseret på facts, om troværdigheden af Windows

Det har altid virket for mig, det er facts.

--
Jens

I admit I wrote in COBOL once, but I didn't compile.

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 17-09-02 21:44

Jens Petersen,

> Det har altid virket for mig, det er facts.

På det område har jeg heller aldrig haft problemer.

Måske Claus har sat "Automatic Updates" til automatisk at installere
updates?

Best Regards/Med Venlig Hilsen
--Glenn
E-Mail: tyranno@mail.ikasths.dkREMOVETHIS
ICQ# 3806586

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-02 11:28

"Glenn Rasmussen" <tyranno@mail.ikasths.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse
> Jens Petersen,

> På det område har jeg heller aldrig haft problemer.
>
> Måske Claus har sat "Automatic Updates" til automatisk at installere
> updates?

Nej det er ikke tilfældet.

Claus

Fra : Edmund

Dato : 17-09-02 22:54

Claus Nygaard-Pedersen skrev:

> [...]
> Windows Update.
>

> Har andre lign. erfaringer?
>
> Har nogen herinde en mening, baseret på facts, om troværdigheden af

Der var 2 updates til WinXP forleden dag, men der var fejl i de links
til mere info om updateringen, det er måske derfor at de er fjernet
igen.

Den ene var en sikkerheds opdatering, den anden ?

--
Mvh Edmund

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-02 11:30

"Edmund" <edm@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> igen.
>
> Den ene var en sikkerheds opdatering, den anden ?

Det kunne godt være de samme updates som jeg så!

Claus

Fra : Edmund

Dato : 18-09-02 11:57

Claus Nygaard-Pedersen skrev:

> "Edmund" <edm@os.dk> skrev i en meddelelse

> Det kunne godt være de samme updates som jeg så!

ja, det vil jeg tro.

Hvad mener du egentlig med:
>Alle updates, undtaget Media Player 7,1 er installere på maskinen.

Media Player hedder da 8.0 i XP.

Men der er kommet en ny beta 9 som er tilgængelig fra engelsk XP update
og http://www.microsoft.com/windowsmedia

--
Mvh Edmund

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-02 15:05

> Hvad mener du egentlig med:

Nøjagtig det jeg skrev!

> Media Player hedder da 8.0 i XP.
>
> Men der er kommet en ny beta 9 som er tilgængelig fra engelsk XP update
> og http://www.microsoft.com/windowsmedia

Joh, men jeg kører Windows 2000 Professional

Claus

Fra : Edmund

Dato : 18-09-02 15:16

Claus Nygaard-Pedersen skrev:

> Joh, men jeg kører Windows 2000 Professional

DOH! Det havde jeg lige glemt i farten, der er ellers så mange lighedspunkter mellem de to styresystemer.

Er W2000 født med 6.4 eller 7.0
--
Mvh Edmund

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-02 17:22

> DOH! Det havde jeg lige glemt i farten, der er ellers så mange
lighedspunkter mellem de to styresystemer.

> Er W2000 født med 6.4 eller 7.0

Heldigvis med 6,4.

Som du nok kan lure er jeg ikke vild med version 7+

Claus

Fra : Edmund

Dato : 18-09-02 21:12

> Heldigvis med 6,4.
>
> Som du nok kan lure er jeg ikke vild med version 7+

Med det nye Windows media 9 wmv format kan man ikke bruge 6.4 player.

I mit tilfælde kan 8,0 player godt hente det nye codec og afspille, men selv efter hentning kan player 6.4 ikke afspille filmen.

--
Mvh Edmund

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-02 04:41

> Med det nye Windows media 9 wmv format kan man ikke bruge 6.4 player.
>
> I mit tilfælde kan 8,0 player godt hente det nye codec og afspille, men
selv efter hentning kan player 6.4 ikke afspille filmen.

Aha! Det problem har jeg endnu ikke haft. Jeg synes at version 7+ er tunge
og grimme så jeg bliver ved min gamle 6,4 lidt endnu ;)

Claus

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 19-09-02 06:07

Claus Nygaard-Pedersen,

> Aha! Det problem har jeg endnu ikke haft. Jeg synes at version 7+ er tunge
> og grimme så jeg bliver ved min gamle 6,4 lidt endnu ;)

Du kan jo ændre så meget på v7+'s design, at den praktisk talt ligner v6.4
præcis.

Fra : Madsen

Dato : 19-09-02 06:50

On Thu, 19 Sep 2002 07:07:10 +0200, "Glenn Rasmussen"
<tyranno@mail.ikasths.dkREMOVETHIS> wrote:

>Du kan jo ændre så meget på v7+'s design, at den praktisk talt ligner v6.4
>præcis.

Undtagen hvad angår opstartstid og stabilitet. På de to
områder er der endnu ikke lavet en player som overgår
den gode gamle version 6.4

mvh Madsen

Fra : Edmund

Dato : 19-09-02 09:05

Madsen skrev:

> Undtagen hvad angår opstartstid og stabilitet. På de to
> områder er der endnu ikke lavet en player som overgår
> den gode gamle version 6.4

Og så kan den afspille Mpeg-2 i den rigtige størrelse.(Med tredjeparts
mpeg2 codec)

I player 7-8-9 har jeg endnu ikke kunnet fjerne den aspekt ratio ting
der gør at Mpeg-2 film bliver smalle.

Selv om man opdaterer til en ny player forbliver den gamle 6.4 i mappen
Programmer \ Windows Media Player \ mplayer2.exe.

Advarsel:
Opdaterer man til player 9 i XP skal man lave en system restore point
for at kunne vende tilbage til player 8. Tilføj / fjern kan ikke bruges.

Har Win2000 også restore point funktioner?

--
Mvh Edmund

Fra : Madsen

Dato : 19-09-02 14:30

Edmund skrev:

> Har Win2000 også restore point funktioner?

Nej.
<http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/evaluation/whyupgrade/featurecomp.asp>

Madsen.