MS Windows
briani 27239
Backup af (boot-) floppydisk
Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-09-02 16:32

Jeg har en række forskellige bootdisks, som jeg gerne vil gemme. Indtil nu
har de bare ligget på disketter, hvilket sådan set er fint nok, men jeg ved
godt at disketterne pludselig giver op... Derfor vil jeg gerne gemme dem på
en CD.

Findes der noget gratis software til at lave et "image" af disketter?

Det må meget gerne fungere under Windows XP.

--
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-02 18:21

Lars Jørgensen skrev:

> Findes der noget gratis software til at lave et "image" af disketter?

http://www.winimage.com/download.htm
....hvis Shareware kan gøre det!

/Chr

Fra : Søren

Dato : 18-09-02 00:22

"Lars Jørgensen" <ikke.mere@spam.tak> wrote in message
> [...]
ved
> godt at disketterne pludselig giver op... Derfor vil jeg gerne gemme dem

Jeg vil foreslå dig at købe nogle ekstra disketter og lave kopier af dem, af
flere grunde:

Når de ligger på cd kan du ikke bruge dem.
En CD degenererer også selvom den ikke bliver brugt (varm / lys)
Disketter bliver ikke ridsede.

Hilsen Søren.

Fra : Leony

Dato : 18-09-02 10:20