MS Windows
briani 27239
Hvorfor lukkes programmet hele tiden (word~
Fra : Michael Nielsen

Dato : 17-09-02 15:56

Måske er jeg ike i den rigtige NG, men så må i lige vise vejen.

Men alt efter hvordan vinden nu er, så bliver den ved med at sige:

#Programfejl#
WINWORD.EXE har genereret fejl og lukkes af Windows
Programmet skal genstartes.

Der oprettes en fejllog.

OK

Hvad kan jeg gøre for at rette fejlen ???
Jeg har formatere og formateret og geninst. og rettet uden at det har
hjulpet.

Men sagen er at starter jeg winword.exe, så går der ca 3 sekunder og
følgende melding komemr frem i et lille vindue:

Og så kan jeg klikke på OK og det hele lukker og sådan fortsætter det.
Jeg har prøvet at lukke + genstarte PC´en uden det hjælper.

Det er en ny AMD 1700+ med 512 ram, 2 80Gb HD´er med 4 Partitioner - hvor
jeg har DualBoot på den. WIN98 ligger på C:/ og har ikke Office/word inst.
På D:/ ligger WIN2000 med hele Officepakken (2000)

Hvad kan jeg dog gøre for at få min word til at virke igen???

HJÆLP !

Fra : Finn S

Dato : 17-09-02 17:30

>#Programfejl#
>WINWORD.EXE har genereret fejl og lukkes af Windows
>Programmet skal genstartes.

Hvad skriver den af fejlmeddelse helt præcist? (fejlkode)

Vh Finn

Fra : Michael Nielsen

Dato : 17-09-02 19:38

> Hvad skriver den af fejlmeddelse helt præcist? (fejlkode)

> Vh Finn

Hej Finn

Det eneste den skriver er:

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 17-09-02 19:05

Michael Nielsen wrote:

> [...]
> jeg har DualBoot på den. WIN98 ligger på C:/ og har ikke Office/word inst.
> På D:/ ligger WIN2000 med hele Officepakken (2000)

Hvilket chipset har du og har du installeret driverne til det?

hilsen Esben

Fra : Michael Nielsen

Dato : 17-09-02 19:39

> Hvilket chipset har du og har du installeret driverne til det?
>
> hilsen Esben

Hej Esben

Det er et Soyu VIA 266 chipsæt - hvis det er det du mener. Drivers ? Hvilke
driveres?

Fra : Madsen

Dato : 17-09-02 20:58

Michael Nielsen skrev:

> WINWORD.EXE har genereret fejl og lukkes af Windows

Du kunne evt. prøve at løbe nogle af MS' artikler igennem som omhandler
denne fejl.

http://search.support.microsoft.com/search/default.aspx?Catalog=LCID%3D1033%26CDID%3DEN-US-KB%26PRODLISTSRC%3DON&withinResults=&QuerySource=gsfxAdvancedSearch_Query&Product=wrd20&Queryc=WINWORD.EXE&Query=WINWORD.EXE&KeywordType=ALL&maxResults=25&Titles=false&numDays=

Eller http://makeashorterlink.com/?G6EC212D1 hvis ovenstående link ikke
fungerer hos dig.

Madsen.

Fra : Michael Nielsen

Dato : 18-09-02 09:32

> [...]
Search_Query&Product=wrd20&Queryc=WINWORD.EXE&Query=WINWORD.EXE&KeywordType=

Hej Madsen

Jo, linket virker fint - og jeg kan se alle de muligheder der kan være - dog
forstår jeg det ikke, da jeg tidligere ikke har haft bøvl med word på den
måde.
Spm. er hvad der genererer fejlen og hvordan jeg får den rettet.

vh

Fra : Søren

Dato : 18-09-02 00:28

"Michael Nielsen" <christiansbro@hotmail.com> wrote in message

> Det er en ny AMD 1700+ med 512 ram, 2 80Gb HD´er med 4 Partitioner - hvor
> jeg har DualBoot på den. WIN98 ligger på C:/ og har ikke Office/word inst.
> På D:/ ligger WIN2000 med hele Officepakken (2000)

Der er vist gået lidt kludder i reg databasen.
Det virker som om winword henviser til en sti som ikke eksistere eller
lignende.
Ja det er altså hvad jeg tror det kan være.
Prøv at tænke på hvornår problemet opstod og lav evt. et roll back hvis du
kan det.

Hilsen Søren.

Fra : Michael Nielsen

Dato : 18-09-02 09:19

> Der er vist gået lidt kludder i reg databasen.
> Hilsen Søren.

Hej Søren
Jamen ... hvordan får jeg rette det?

Fra : Søren

Dato : 18-09-02 11:02

> Hej Søren
> Jamen ... hvordan får jeg rette det?

Hvis du ikke har rodet med reg databasen før så må jeg lige advare om at den
kan have katastrofale følger, men kun hvis man ikke ved hvad man gør
Derfor anbefales det at lave en backup af denne inden du ændrer i den.
Start med at gå ned i start og vælg kør (run) og skriv regedit. Du er nu i
registreringsdatabasen. Marker min computer og vælg filer / exporter og
skriv et navn til backup filen. du kan så senere importere den hvis
problemer opstår.
Mit foreslag er du laver en søgning på winword.exe: vælg edit (rediger),
vælg find og skriv winword.exe. Nu vil reg databasen finde de steder hvor
winword er nævnt. Du skal sikkert søge flere gange (F3) for at finde hvor
der står en henvisning til windword eks:
"C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\WINWORD.EXE" /n /dde. Det står i
højreside af reg databasen.
Det du så skal kigge efter er om denne sti er rigtig !? , hvis den skriver
C: og det burde være D: så ændrer du dette. Dette skal gøres alle de steder
der er en henvisning.
Et alternativ er at flytte Winword til det sted som der henvises til. Så
skal du dog også huske at ændre genvejen til winword.

Hvis dette lyder meget forvirrende så lad være at gøre det og vent til der
kommer en bedre ide.

Hilsen Søren.

Fra : Michael Nielsen

Dato : 19-09-02 01:22

Uhada - kender risikoen ved regedit.exe - og har lavet backup mm ...jeg har
dog ikke rettet på noget af det som du forslår - prøver det andet som er
skrevet i en anden meddelelse.

vh\mich.

Fra : Michael Nielsen

Dato : 18-09-02 09:34

> Prøv at tænke på hvornår problemet opstod og lav evt. et roll back hvis du

Hmmm ...i de 1½ år jeg har brugt w2k + office, har jeg ikke haft de
problemer - og som sagt er fejlen der stadig på trods at det er en ren
harddisk og ny inst.
Jeg kan ikke huske at have gjort noget anderledes - andet end have flyttet
stien til mappen Dokumenter hen til et andet drev.

Fra : Søren

Dato : 18-09-02 11:06

> [...]
> Jeg kan ikke huske at have gjort noget anderledes - andet end have flyttet
> stien til mappen Dokumenter hen til et andet drev.

Glem det jeg skrev om reg databasen før et øjeblik, og flyt mappen tilbage
hvor den kom fra og se hvad der sker. Sørg for at flytte mappen med et
Windows integreret program så windows registrerer at mappen bliver flyttet.

Søren.

Fra : Michael Nielsen

Dato : 19-09-02 01:21

Hej igen Søren

Måske har det noget med min LAN printer at gøre - jeg tror det er den som
skaber de problemer ....(som nu er afinst.)

Noget andet - jeg skyndte mig at gemme en test.word fil på skrivebordet
....og det har nu holdt sig åbnet i mere en 20 minuter uden en fejlmelding!
Underligt. (dette er gjort _før_ jeg slettede mine
printerfiler/driver/program)

Fra : Mogens

Dato : 18-09-02 15:30

> Hvad kan jeg dog gøre for at få min word til at virke igen???
>
> HJÆLP !

Hej Michael!

Har du installeret SP-1, kan det være din key er blacklistet, se her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q255503&

Mvh - Mogens

Fra : Michael Nielsen

Dato : 19-09-02 13:26

Hej NG
Jeg takker for den hjælp i har udvist - herligt.

Nu har jeg afinst. min LAN printer og det ser ud til at virke - indtil
videre, så kryds finger for mig.

vh\mich.

Fra : Søren

Dato : 19-09-02 20:34

> [...]
> Jeg takker for den hjælp i har udvist - herligt.
>
> Nu har jeg afinst. min LAN printer og det ser ud til at virke - indtil

Ja tænk engang, hvem havde fantasi til at forestille sig det kunne være det.
Ikke mig

Søren