Skærme
Fijala 3554
Syncmaster 959NF støjer i Standby
Fra : Jan Gregersen

Dato : 17-09-02 16:25

Min Syncmaster støjer i standby, der er så generende at jeg slukker den om
natten, for jeg gider ikke at høre på den. Er der nogen der har en anden
løsning umiddelbart, end at sende den tilbage på garantien.

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 17-09-02 17:00

Jan Gregersen wrote:
> Min Syncmaster støjer i standby, der er så generende at jeg slukker den om
> natten, for jeg gider ikke at høre på den. Er der nogen der har en anden
> løsning umiddelbart, end at sende den tilbage på garantien.

Som mange gange tidligere nævnt, det er nok en spole der vibrerer.
Hvis du åbner for at give alle spoler en gang lak, så ryger
garantien/reklamationsretten - hvis det da kan ses at du har haft åbnet den.

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 17-09-02 20:14

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion.gmx@net> skrev

> [...]
> Hvis du åbner for at give alle spoler en gang lak, så ryger
> garantien/reklamationsretten - hvis det da kan ses at du har haft åbnet

Det forudsætter at det virkeligt _er_ spolerne (det kan også være
linietrafoen, som er umulig at lakere sig ud af - eller noget helt tredje).
Desuden kan spolerne være ret store, og have et plasticomslag, som
besværliggør en lakering.

mvh
Peter

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 17-09-02 16:53

"Jan Gregersen" <dsl63413@vip.cybercity.dk> skrev
> Min Syncmaster støjer i standby, der er så generende at jeg slukker den om
> natten, for jeg gider ikke at høre på den. Er der nogen der har en anden
> løsning umiddelbart, end at sende den tilbage på garantien.

Det er desværre et generelt problem, som har været oppe at vende flere gange
i gruppen. Det skyldes et billigt komponent, som står og svinger i takt med
strømmen, således at der opstår en generende pibe/hyle-tone.

Med mindre du selv vil til at fifle med indmaden, gør du nok klogest i at