Netværk i mindre virksomhed.
Fra : Tjek

Dato : 22-02-01 15:01

Hejsa gruppe!

Jeg er ved at skrive en afhandling, hvor min gruppe skal fungere som
konsulentfirma for en mindre virksomhed (ca. 40 computere).
Deres EDB er håbløst forældet og skal derfor opdateres. Vi har styr på
computerne, men er lidt i tvivl om hvilken hardware der skal benyttes i
forbindelse med selve netværket. Her tænker jeg på (mail)servere, software
osv.

Enhver hjælp modtages med kyshånd! :)

Greetz...
- Tjek
http://www.azidbrain.dk

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 22-02-01 15:39

Hej!

> [...]
> forbindelse med selve netværket. Her tænker jeg på (mail)servere, software

Hmmm.. lidt en modsigelse. Jeg ville foreslå en linux/freeBSD server (måske 2
af hensyn alt efter hvor meget de bliver brugt, og hvor vigtigt det er at det
altid fungerer.).

Hvis du far fat i f.eks. en RedHat distribution følger den nødvendige software
med til bla. www, mail, news, fil server, dhcp, dns osv.

-Thomas

Fra : Erik Varn Semey

Dato : 22-02-01 21:10

Prøv at kgge på 3Coms internet server

http://www.3com.dk/products/servers/inet_overview.html

eller deres email server

http://www.3com.dk/products/servers/ems_overview.html

Fra : Tjek

Dato : 23-02-01 13:27

Okay, det ser fint ud!! - nogen der ved hvor man kan finde priser og
forhandler? Kan ikke finde noget på 3coms hjemmeside....

- Tjek

Fra : Spiderman

Dato : 23-02-01 00:10

Her tænker jeg på (mail)servere, software
>osv.

Start med at lave en brugbar behovsanalyse. Herefter er nøgleordene krav og
løsning.

Fra : Tjek

Dato : 23-02-01 13:26