APple nyt!
Fra : Big Green Lizard aka~

Dato : 22-02-01 15:10

Kl 2 i nat var der nyt fra APple, bl.a. at 22" cinema display'et er sat
ned i pris... med den nette sum af 1000$. Ergo skal man give ca. 30000
kr. for denne lækre skærm, og det slår alt hvad jeg kan finde på
EDBPRISER.dk. Det er helt utroligt.

Så er der nye iMac'er, ny iTunes osv osv.

--
Peter

http://www.titancity.com/lib/
- et friere, billigere og BEDRE Danmark!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-02-01 15:17

Big Green Lizard aka Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> [...]
> kr. for denne lækre skærm, og det slår alt hvad jeg kan finde på
> EDBPRISER.dk. Det er helt utroligt.
>
> Så er der nye iMac'er, ny iTunes osv osv.

desværre er både de nye iMac'er og Cuben uden DVD afspilning

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Fra : Big Green Lizard aka~

Dato : 22-02-01 15:51

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> desværre er både de nye iMac'er og Cuben uden DVD afspilning

Du kan skifte drevene ud med DVD drev selv, but I see your point.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-02-01 18:55

> Du kan skifte drevene ud med DVD drev selv, but I see your point.

Det var sørme et klogt svar

Ja, _jeg_ kan skifte drevet ud, men der er dælme mange der hverken kan
eller tør give sig i kast med en sådan operation.

Hvis det er logikken bag den manglende evne til at læse DVD, kunne de
lige så vel have droppet de interne CDRW-drev - brugerne kunne jo selv
udskifte deres DVD-drev med et CD-RW drev!

Seriøst, Apple _bør_ bruge CDRW/DVD combo drev, og hvis grunden til de
ikke gør det, er fordi der ikke findes lot-loading combo drev, bør de
droppe de æstetisk korrekte slot-loading drev med funktionelle combo
drev og gammeldavs skuffer.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!

Fra : Big Green Lizard aka~

Dato : 23-02-01 00:07

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Det var sørme et klogt svar
>
> Ja, _jeg_ kan skifte drevet ud, men der er dælme mange der hverken kan
> eller tør give sig i kast med en sådan operation.

Neto, derfor venter vi på combo drevæ

> [...]
> ikke gør det, er fordi der ikke findes lot-loading combo drev, bør de
> droppe de æstetisk korrekte slot-loading drev med funktionelle combo

Ja og nogen har drukket mig ret meget under borrer her til aften

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 23-02-01 23:11

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> desværre er både de nye iMac'er og Cuben uden DVD afspilning

Efter min mening og mine erfaringer med min gl. iMac DV (med DVD) er et
cdrw drev mere anvendeligt i forhold til computerens andre opgaver.
Hvorfor?...

Efter at ha' brugt min iMac til at se halvanden DVD film købte jeg en
billig (kr. 1500,-) Philips DVD afspiller og jeg synes at DVD mediet
passer bedre i den sammenhæng (godt (stort) TV, lyd ud over HIFI anlæget
og blød sofa). iMac'en er en arbejdsmaskine, som står på kontoret og
selvom min kotorstol er okay, så er det ikke en behagelig oplevelse at
se film der. Nej, film skal ses... i stuen

Så med dvd-afspiller i stuen og efter at ha' afviklet alle mine gl.
Mac'er med SCSI, hvilket har gjort min eksterne SCSI Plextor brænder
arbejdsløs, så kunne jeg faktisk godt ha' brugt at min iMac havde
brænder indbygget - især efter at jeg har opdaget video-cd mediet til
opbevaring af iMovie film (video-cd'er som så kan afspilles i min
Philips DVD afspiller).

Men okay, en combo drev kunne da være godt men ikke hvis den havde gjort
iMac'en meget dyre. Og mht. slot-in drev så synes jeg at det var en af
de designmæssige ting på DV modellerne, som bare virkede så'n "som om
den altid havde set sådan ud."

Som jeg ser det var/er DVD drevet i iMac'en mest blær (som jo også kan
være okay.) mens cdrw vinder på anvendelighed, selvom det kan virke som
et teknologisk tilbageskridt.

/Martin

P.S. Noget helt andet er DVD drev i iBook/PowerBook. Det åbner jo op for
underholdning på alle mulige og umulige steder - toget, flyet...
lokummet

Fra : Big Green Lizard aka~

Dato : 24-02-01 23:09

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Som jeg ser det var/er DVD drevet i iMac'en mest blær (som jo også kan
> være okay.) mens cdrw vinder på anvendelighed, selvom det kan virke som
> et teknologisk tilbageskridt.
>
> /Martin

Enig! Lige min argumentation!

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-02-01 09:02

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> P.S. Noget helt andet er DVD drev i iBook/PowerBook. Det åbner jo op for
> underholdning på alle mulige og umulige steder - toget, flyet...
> lokummet

Og som de sagde nede i Fredgaard i dag, så kan de nye iBook
sluttes til et fjernsyn. Så kan man koble dem til fjernsynet i stuen og
spare en DVD-afspiller. Det kunne da være et argument for et dvd-drev i
stedet for en cd-brænder, men det gælder naturligvis ikke for en iMac. I
øvrigt vil jeg give dig ret i, at en cd-brænder er mere anvendelig end
et DVD-drev.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 25-02-01 21:25

> Og som de sagde nede i Fredgaard i dag, så kan de nye iBook
> sluttes til et fjernsyn. Så kan man koble dem til fjernsynet i stuen og
> spare en DVD-afspiller.

Efter at ha' afprøvet min Pismos DVD afspilning på et alm. TV er min
erfaring at det slet ikke tåler samligning med min Philips DVD
afspiller. Billedet fra PowerBooken står alt for uskarpt. På dens egen
LCD skærm er det dog ret flot. (Jeg har ikke set iBookens fremvisning på
TV men regner med at resultatet ligner det jeg opnår fra min PowerBook.)

/Martin

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 23-02-01 01:14

root@nospam.com,Ny-Internet writes:

>Ja og nogen har drukket mig ret meget under borrer her til aften
>

>--
Ha, har du ikke din egenvilje. Det r fpor sløvt Peter at gib´+ve andre
unskyldning for dine egne handlinger.

hilsen Hanne og pas nu på at du ikke brækker dig eksta meget over noget

Fra : Big Green Lizard aka~

Dato : 23-02-01 19:15

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Ha, har du ikke din egenvilje. Det r fpor sløvt Peter at gib´+ve andre
> unskyldning for dine egne handlinger.
>
> hilsen Hanne og pas nu på at du ikke brækker dig eksta meget over noget

Kan ikke engang huske at jeg skrev det i går, hm, sådan er det med
torsdagsdruk. :)

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-02-01 21:22

Big Green Lizard aka Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> Kan ikke engang huske at jeg skrev det i går, hm, sådan er det med
> torsdagsdruk. :)

Hanne havde vist også fået en tår over tørsten, hvis man skal
dømme efter hendes evne til at ramme de rigtige taster
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 23-02-01 21:56

> Hanne havde vist også fået en tår over tørsten, hvis man skal
> dømme efter hendes evne til at ramme de rigtige taster

Jeg troede bare, hun måske tog lidt gas på det grønne firben, som nu og
da har lidt besvær med at ramme tasterne helt præcist - ikek osse?

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Big Green Lizard aka~

Dato : 24-02-01 23:09

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> Jeg troede bare, hun måske tog lidt gas på det grønne firben, som nu og
> da har lidt besvær med at ramme tasterne helt præcist - ikek osse?

Jeh laber aldirg tyrkfejl!!!!!!!!!!!!

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 23-02-01 21:59

henrik@muenster.dk,Ny-Internet writes:

> Hanne havde vist også fået en tår over tørsten, hvis man skal
>dømme efter hendes evne til at ramme de rigtige taster
> [...]
Det har du ret i, men det er snarer en defekt i men hjerne end druk, da
jeg aldrig drikker, Vin, øl og spiritus har jeg ingen sans for, men man
skal ikke skrive sent om natten og så skal man huske at læse, det man har
skrevet før man sender Altså når man hedder Hanne.

Jeg må hellere gå i seng nu, mens jeg endnu er frisk, så jeg kan finde
sengen

Hilsen Hanne

Fra : Big Green Lizard aka~

Dato : 24-02-01 23:09

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Det har du ret i, men det er snarer en defekt i men hjerne end druk, da
> jeg aldrig drikker, Vin, øl og spiritus har jeg ingen sans for,

Nej, du er sku' også så drønkedelig! ;)

> [...]
> skrevet før man sender Altså når man hedder Hanne.
>
> Jeg må hellere gå i seng nu, mens jeg endnu er frisk, så jeg kan finde

Pas på du ikek snubler over ølflaskerne! :)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-02-01 14:22

> Pas på du ikek snubler over ølflaskerne! :)

Er det dig der har brækket dig i min opgang i nat? Jeg er lige kommet
hjem fra nattevagt, aaaaaaaaaaad

Fra : Big Green Lizard aka~

Dato : 25-02-01 19:24

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Er det dig der har brækket dig i min opgang i nat? Jeg er lige kommet
> hjem fra nattevagt, aaaaaaaaaaad

Sorry! Jeg kunne ikke holde mig.

Iøvrigt, er du nattevagt?

--
Peter
http://titancity.com/misc/amigalinks.html - AMIGA links!

Fra : Reynard Fox

Dato : 25-02-01 19:51

In article <1epeb7u.pbrgmgyv3vggN@51.ppp1-31.worldonline.dk>,
root@NOSPAM.com (Big Green Lizard aka Peter Perlsø) wrote:

> Sorry! Jeg kunne ikke holde mig.
Lavede du bare en lille klat, eller var der tale om et rigtigt Hans &
Grethe spor?

Mvh
Reynard …:·

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 25-02-01 16:14

root@nospam.com,Ny-Internet writes:

>Nej, du er sku' også så drønkedelig! ;)
Ja, ikke)

>men man
>har

>Pas på du ikek snubler over ølflaskerne! :)
Det skal jeg nok. Hvordan er det nu sådan en ser ud?

Hilsen Hanne

Fra : Big Green Lizard aka~

Dato : 25-02-01 19:24

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Det skal jeg nok. Hvordan er det nu sådan en ser ud?

Stor og lyserød.

PS: Din mail virker ikke, Hanne.

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 25-02-01 20:34

root@nospam.com,Ny-Internet writes:
>PS: Din mail virker ikke, Hanne.

Det gør den i hevert fald, jeg har nok fået 8.10 mails i dag

Det er nok din maskine der ikke er ædru

hilsen hanne