Laptop, automatisk skift mellem LAN og dia~
Fra : Erik Rudbeck

Dato : 17-09-02 15:52

Jeg har kørt en laptop ind på mit SBS2000 netværk.
Serveren har en ADSL forbindelse til internettet.
Når laptop'en er tilsluttet netværket kører den fint Internet via LAN som de
øvrige klienter, men når jeg tager den med i byen skulle den gerne benytte
modem dial-up til min ISP - helt automatisk.
Jeg har krydset af i "Dial whenever a network connection is not present", og
det gør den også - og logger også på, men alle hjemmesider fejler med "The
page cannot be displayed".
Hvad er det jeg overser?

Bemærk, jeg er ikke særlig velfunderet udi DHCP servere, netmasker og
IP-adresser. I sin tid satte jeg bare SBS CD'en i serveren, og trykkede
Next - Next - Next indtil hele balladen var 'Installed Succesfully'. Og det
har faktisk kørt upåklageligt siden, med Exchange server og det hele.
Klienter køres som bekendt op via den indbyggede Wizard, så hidtil har det
ikke været nogen videnskab. - Bare så I er klar over niveauet....

Venlig hilsen
Erik Rudbeck
--
Clean-up my address before replying by mail