Kirkedatabase
Fra : Ole Steensen

Dato : 17-09-02 14:47

Hej Alle
Selv om det i følge Thomas Jørgensen er blevet besluttet
at gruppen vil arbejde videre med Rikkes hjemmeside, vil jeg alligevel
udtrykke min glæde over at dette projekt er kommet på benene. Jeg håber alle
vil bidrage med billeder og historier.

I er selvfølgelig også velkomne til at
hente mine billeder af alle kirkerne i Hids herred, Viborg amt og
Alderslyst, Gjern, Skanderborg og Asmild, Nørlyng, Viborg på
http://www24.brinkster.com/stenole.

Da min side har nogle andre søgefunktioner/faciliteter end Rikkes vil jeg
stadig arbejde videre med KirkeFinder. Der er jo ikke noget i vejen for at
jeg supplerer min database med billeder fra Rikkes -:)

Med venlig hilsen
Ole Steensen

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 17-09-02 15:46

> [...]
> stadig arbejde videre med KirkeFinder. Der er jo ikke noget i vejen for at
> jeg supplerer min database med billeder fra Rikkes -:)

Lige præcis Ole!
Jeg synes de to sites supplerer hinanden fint, og jeg vil med glæde stille
mine bidrag til rådighed hos jer begge.
På den måde fordeles trafikken jo også lidt, hvilket vi alle kan få praktisk
glæde af.

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Familien Kristensen

Dato : 17-09-02 17:12

"Ole Steensen" <o.steensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stadig arbejde videre med KirkeFinder. Der er jo ikke noget i vejen for at
> jeg supplerer min database med billeder fra Rikkes -:)

Hej Ole!
Jeg har været på din side, men hvordan finder jeg ud af, hvilke kirker du
har?

--
Venlig hilsen
Jeannie Kristensen

Fra : Ole Steensen

Dato : 17-09-02 19:44

"Familien Kristensen" <fjernmig.jeannie.kristensen@mail1.stofanet.dk> skrev
i en meddelelse news:am7k8n$e66$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Hej Ole!
> Jeg har været på din side, men hvordan finder jeg ud af, hvilke kirker du

Hvis du med kirker, mener billeder, har jeg for øjeblikket kun billeder fra
de sogne, jeg tidligere har beskrevet i denne tråd.

På min egen pc har jeg hundredevis med beskrivelser, men de er scannet fra
FJ og hentet fra div. sognehjemmesider.
For snart længe siden forsøgte jeg at få tilladelse til offentliggørelse på
DIS-Danmarks hjemmeside. FJ var ligeglad, men det billedbureau som FJ
benytter, sagde desværre nej.
Derfor besluttede jeg at inden min død ville jeg fotografere alle Danmarks
kirker og samle dem på en hjemmeside til glæde for mig selv og andre
slægtforskere.
Det burde kun tage ca. 10 år ;-o.
Nå, men nu ser det ud til at kunne blive en realitet meget hurtigere.
Det vil min familie sikkert sætte pris på .

Med venlig hilsen
Ole Steensen

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 17-09-02 18:17

Hej Ole !

Har jeg forstået det rigtigt, at du vil downloade materialet fra
http://www24.brinkster.com/dkkirker/ for at bruge det i din egen
http://www24.brinkster.com/stenole ? Hvis det forholder sig sådan, så syntes
jeg at det er synd og spild af ressourcer.. Hvorfor ikke bruge tid og
kræfter på andre billeddatabaser, som du sagtens kan bruge din fine side
til, fx. slægtsgårde, møller, havne, landskaber, historiske bygninger,
herregårde ja.. muligheder er der nok af..

Hilsen Thomas

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 17-09-02 18:23

"Ole Steensen" <o.steensen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Alle
> Selv om det i følge Thomas Jørgensen er blevet besluttet
> at gruppen vil arbejde videre med Rikkes hjemmeside,

Hov, har NG nu ligefrem "besluttet" det? Det vidste jeg ikke...

Jeg tror bare, at Thomas og Rikke var på det rigtige sted på det rigtige
tidspunkt med deres tilbud, og det er vel egentlig helt OK?
Eftersom dette er et græsrodsprojekt uden nogen profitsøgning, kan alle
lignende tiltag til at oprette denne slags databaser til gavn for
slægtsforskere da kun hilses velkomne.....

--
Venligst
Poul F. Andersen