MS Windows
briani 27239
Simpelt program til at mounte FTP-server (~
Fra : Niels Andersen

Dato : 17-09-02 10:06

Jeg har en mappe, som en stak brugere skal kunne mounte som et drev, over
internettet.
Der er tale om en form for abonnement-ordning, så hver bruger skal have sit
eget brugernavn og kodeord.

Jeg kunne forestille mig at gøre filerne til rådighed på en FTP-server, men
det er egentlig ligegyldigt hvilken slags server det er, bare det virker.

Det er meget vigtigt at denne klient er nem at installere og bruge, da en
stor del af brugerne er absolut begyndere.

Hvad har i af forslag til programmer?

Alle dem jeg har prøvet har været møg-besværlige at bruge, fungeret dårligt,
eller slet ikke fungeret.
Url'er til generelle software-samlinger kan jeg altså ikke bruge til noget,
det er henvisninger til specifikke programmer.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 17-09-02 12:55

Niels Andersen wrote:

> [...]
> Url'er til generelle software-samlinger kan jeg altså ikke bruge til
> noget, det er henvisninger til specifikke programmer.

Hvis det skal være helt simpelt kan du så ikke bede dine brugere skrive:
ftp://brugernavn@ftpserver.com:[portnummer] i deres foretrukne browser.
Du kan evt. lave en lille genvej som de kan klikke på fra deres skrivebord.

--
Magnus Pedersen

Fra : Niels Andersen

Dato : 17-09-02 12:57

Magnus Pedersen wrote in <3d87181f$0$95094$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> ftp://brugernavn@ftpserver.com:[portnummer] i deres foretrukne browser.
> Du kan evt. lave en lille genvej som de kan klikke på fra deres
> skrivebord.

Det bliver jo ikke til et drev...

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 17-09-02 13:29

Niels Andersen wrote:

> Magnus Pedersen wrote in

> Det bliver jo ikke til et drev...

Nej, det bliver en mappe, tilgengæld kan det ikke blive mere simpelt.
Jeg kender ingen klienter der kan mounte en ftp-server som et drev, god
jagt.

--
Magnus Pedersen

Fra : Niels Andersen

Dato : 17-09-02 13:45

Magnus Pedersen wrote in <3d872000$0$95092$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> Nej, det bliver en mappe, tilgengæld kan det ikke blive mere simpelt.

Øh, nej det gør ikke. Måske noget der visuelt ligner, i Internet Explorer.

Meningen er, at når man kører en .exe-fil, som ligger på serveren, så kan
den .exe-fil finde alle de andre filer, som om det hele lå på brugerens
maskine.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 17-09-02 14:12

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message
> [...]
>
> Meningen er, at når man kører en .exe-fil, som ligger på serveren, så kan
> den .exe-fil finde alle de andre filer, som om det hele lå på brugerens

Er du sikker på at man ikke blot starter en fildownload?

Anyway kan man i Windows 2000 mappe et netværksdrev og i denne forbindelse
vælge at det skal være en ftpserver.

Med venlig hilsen
Morten Brynjolf

Fra : Peter

Dato : 17-09-02 14:59

Hvad med at lave det på den måde som jeg lige har prøvet at opstille på min
website
Det er bare en test, og jeg ville også gerne have haft at jeg kunne password
protecte den, og selvfølgelig kan det da lade sig gøre, og jeg arbejder
videre på det til jeg finder ud af det
Du / i kan jo prøve at gå på www.212.242.188.107 og chekke det ud og se om
det er noget du kan få en ide ud fra

mvh
Peter

Fra : Peter

Dato : 17-09-02 15:30

husk lige at fjerne WWW i adressen når du copy 212.242.188.107 ind i
adressefeltet i din browser, jeg lavede en fejl og kom til at tage dem med,
men ok hvad kan man forlange af en der lige er kommet træt hjem fra jobbet

mvh
Peter

Fra : Niels Andersen

Dato : 17-09-02 19:20

Peter wrote in <am7cj7$kpr$1@news.cybercity.dk>:
> Hvad med at lave det på den måde som jeg lige har prøvet at opstille på
> min website
[ http://212.242.188.107 ]

Hvis du mener tændstik-manden, der tører røv, så synes jeg det er en dårlig
joke.

Hvis der er noget på dit website, som er mere relevant, så må du give mig en
pointer mere. Fx. en direkte url.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Peter

Dato : 17-09-02 19:45

> Hvis der er noget på dit website, som er mere relevant, så må du give mig
en
> pointer mere. Fx. en direkte url.

Nå undskyld jeg ikke uddybede det, det var bare et billede jeg fandt, men
det er samtidig et link til til en FTP site jeg har på min maskine her

På den måde kan dine brugere jo nemt finde ind på det drev du opretter til
dem, og det kræver ikke nogen form for software, men kun en forbindelse til
nettet. og derefter kan de jo bare højreklikke og "save target as"

Jeg fandt forøvrigt også ud af at password protecte det, og det er heller
ikke et problem
Username : publish
Password : ftp

Jeg kan hvis nødvendig godt lave en manual til hvordan det skal gøres

mvh
Peter M

Fra : Niels Andersen

Dato : 17-09-02 20:05

Peter wrote in <am7tda$17rq$1@news.cybercity.dk>:

> Nå undskyld jeg ikke uddybede det, det var bare et billede jeg fandt, men
> det er samtidig et link til til en FTP site jeg har på min maskine her

OK. Normalt giver man en direkte url, når man vil henvise til noget,
alternativt (hvis sitet fx. har frames-problemer) plejer man at lave en
"klik-guide".

Jeg er nået frem til denne url:

http://212.242.188.107/Publish%20FTP

> Jeg fandt forøvrigt også ud af at password protecte det, og det er heller
> ikke et problem
> Username : publish
> Password : ftp

Jeg får disse beskeder:

Unknown Authorization method!

og i et andet program:

Alert!: Invalid header 'WWW-Authenticate: Negotiate'
Alert!: Invalid header 'WWW-Authenticate: NTLM'

Jeg må så indrømme, at jeg kender ikke de headere. Den eneste http
authentication method jeg kender er "basic".

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Peter

Dato : 17-09-02 20:17

> OK. Normalt giver man en direkte url, når man vil henvise til noget,
> alternativt (hvis sitet fx. har frames-problemer) plejer man at lave en
> "klik-guide".

Ok takker så lærte jeg noget nyt igen

> Jeg er nået frem til denne url:
>
> http://212.242.188.107/Publish%20FTP

ja det er også korrekt, og her på min egen maskine (hosten for siden)virker
det også fint nok

> Jeg får disse beskeder:
>
> Unknown Authorization method!

Hmmmmm, der er da vist noget jeg skal have set på, men det bliver nok ikke
før en gang i morgen aften

mvh
Peter M

Fra : Niels Andersen

Dato : 17-09-02 19:18

Morten Brynjolf wrote in <3d872989$0$7423$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> Er du sikker på at man ikke blot starter en fildownload?

Det er netop det, der normalt sker. EXE-filen bliver downloadet til en
midlertidig mappe, og kørt derfra. Så kan den ikke finde de andre filer.

Men hvis hele mappen med alle filerne er mountet som et drev, så skulle det
fungere.

> Anyway kan man i Windows 2000 mappe et netværksdrev og i denne forbindelse
> vælge at det skal være en ftpserver.

Fikst. Men de fleste bruger stadig 9x, så det kommer jeg ikke langt med.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)