fiske plads på stevns klint ved kridtbrude~
Fra : T. Andersen

Dato : 17-09-02 08:48

hvor fiskes der bedst. jeg kørte ned igennem fabrikken, og gik til venstre
ca. 200m.

er der måske et bestemt godt sted at stå, evt til højre istedet...?

Jeg fik 2 små hornfisk......men jeg fiskede efter Ørred...

Hvor tidligt skal man være der, for at fiske Ørred....Jeg kan kun fra
morgenstunden, jeg var der ved 06:30 tiden

Andreas

Fra : Cosmic Kid

Dato : 17-09-02 17:11

Hej Andreas.

Hvis du kun er gået et par hundrede meter til venstre har du mere eller
mindre udelukkende fisket udover 100% sandbund & det er absolut ikke det
bedste spot på dette sted, du skulle ha' fortsat over til selve Mandehoved
skredet, hvor der i perioder er rigtig godt, der er også et rev du kan fiske
fra lidt længere mod nord ved skredet.
Ellers er der et godt stræk til højre for fabrikken, altså når du kigger ud
over vandet, den gode bund/fiskeri begynder omkring der hvor klinten starter
& fortsætter bare 10-15 km sydover.....

KNÆK & BRÆK
Steen

PS: Målte du vandtemperaturen ?

Fra : T. Andersen

Dato : 17-09-02 18:59

Hej Steen

Nej jeg målte ikke temperaturen, måske er det endnu for varmt..?
Hvilket agn ville du foretrække at fiske med for at få Ørreder.??

Mvh
Andreas

Fra : Cosmic Kid

Dato : 17-09-02 19:49

Hej Andreas.

Jeg plejer at bruge et hjemmelavet sømmet gennemløber, som fanger ganske
pænt med havørred - ellers bruger jeg også andre gennemløbs blink, jeg
fisker stort set kun med gennemløbs blink nu, da disse kroger fisken meget
bedre & man mister langt mindre havørred under selve fighten - så disse kan
klart anbefales !
Før hen har jeg haft en del succes med at bruge Imitator(LÆS bogen Havørred,
Havørred !), Imitator Tobis, Jensen Tobis, Gladsax Wobler(bruger stadig
denne til natfiskeri, hvor den er GOD !), Hansen Flash m.fl.

MVH
Steen

Fra : T. Andersen

Dato : 18-09-02 08:57

Hej Steen

Jeg var derude her i morges, men jeg havde ikke heldet med mig desværre. Jeg
syntes at bunden er meget svær at vandre på, jeg har ikke den store balance
evne.!
Hvor langt ud på vandet skal man fiske..??

Har du evt. andre steder der er gode til Ørred, hvor der er let
tilkommeligt.? Jeg tænkte på f.eks. Stignæs eller måske ude på Enø ved
Karrebæksminde. Har du nogen erfaringer der.??
Er det for tidligt på året til at fange Ørreder.?? Eller skal temperaturen
mere ned.??

Venlige Hilsener

Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 18-09-02 17:57

"T. Andersen" <salg@jubiimail.dk> wrote in message

> Har du evt. andre steder der er gode til Ørred, hvor der er let
> tilkommeligt.? Jeg tænkte på f.eks. Stignæs eller måske ude på Enø ved
> Karrebæksminde.

Kysten på Omø rummer gode muligheder for ørred, hvis det ikke er for meget
besvær med færge?

K.

Fra : T. Andersen

Dato : 19-09-02 05:58

Kan tage derud med egen båd, en i min familie har motorbåd.

Hvor henne på kysten. Er det kysten imellem Omø og Agersø, eller omme på den
anden side..?? Og hvor langt fra kysten..?

Andreas

Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 25-09-02 18:12

Uh, nu spørger du!..

Det er mange år siden jeg sidst har været der.. Men fra sydspidsen og
næsten hele strækningen langs kysten op til fyret og rundt om pynten, burde
der være chancer, set ud fra bundforholdende.
Strækningen fra havnen og nordøst over pynten og så videre et par kilometer
ned, men... du må ikke hænge mig op på det her..

Der er sikkert andre som ved det bedre?

mvh.

Fra : Cosmic Kid

Dato : 18-09-02 19:24

Hej Andreas.

Personligt har jeg aldrig haft de store fangster her i sensommeren her ved
Stevns Klint - top sæsonen er klart vinter/forår.
Bunden kan godt være lidt svær at vade på, hvis ikke du er lokal kendt eller
har lidt svært ved at holde balancen...

Hvis du ønsker steder som er lidt lettere at komme til, skal du nok ikke
satse på Stevns Klint, som godt kan være lidt svært fremkommeligt både på
den ene & den anden måde, men hvis du alligevel tager flere ture hertil blir
du jo belønnet hver gang, om ikke andet med en storslået naturoplevelse &
chanen for pæne sildeædere er der altid, som sagt tidligere er chancen
større vinter/forår for at få havørred i sækken end lige nu efter en så varm
sensommer - men hvem ved, måske heldet tilsmiler dig på næste tur ???
Du behøver såmænd ikke at vade ret langt ud, da der de fleste steder blir
forholdsvis hurtigt dybt - så mange steder kan man sagtens fiske direkte fra
stranden.
De andre steder du nævner har jeg ingen erfaringer med.

KNÆK & BRÆK !
Steen

Fra : T. Andersen

Dato : 19-09-02 05:58

Tak for svaret, det har været dejligt med disse infomationer.

Jeg har så forstået på det hele, at det er bedst helt ude på Mandehoved (ved
den stige med reb der er banket ind i klinten).?

Fra : Cosmic Kid

Dato : 19-09-02 15:07

Hej Andreas.

Ja stækningen udfor stigen ved Mandehoved er ganske udmærket & derfra nordpå
om imod Holtug kalkbrud.

KNÆK & BRÆK
Steen