MS Windows
briani 27239
Bootmenu win98 SE- xp hvordan?
Fra : Kjeld.L

Dato : 17-09-02 02:50

Hej alle
Jeg var nød til at formatere min win98se og har nu ikke den bootmenu hvor
jeg kan vælge xp eller win98 se, er der en måde at få den tilbage på(menuen)
uden at skulle installere win98 se først og så xp bagefter?

med venlig hilsen
kjeld Larsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-09-02 03:06

Tue, 17 Sep 2002 03:50:11 +0200, skrev "Kjeld.L"
<sky@besked.com>:

>Jeg var nød til at formatere min win98se og har nu ikke den bootmenu hvor
>jeg kan vælge xp eller win98 se, er der en måde at få den tilbage på(menuen)
>uden at skulle installere win98 se først og så xp bagefter?

Boot op med din XP-cd og vælg at reparere installationen.

Fra : Edmund

Dato : 17-09-02 03:06

Kjeld.L skrev:

> [...]
> hvor jeg kan vælge xp eller win98 se, er der en måde at få den
> tilbage på(menuen) uden at skulle installere win98 se først og så xp

Har du indstalleet win98 igen, eller vil du bare have adgang til XP

Havde / har du win98 på c: og XP på d:
eller er de på samme partition, eller på c og d på samme disk.
har du evt en eksta partition uden styresystem

--
Mvh Edmund

Fra : Kjeld.L

Dato : 17-09-02 12:12

Ja jeg vil gerne have adgang til min xp igen, og jeg har win98se på c: og xp
på d: og de køre på samme harddisk

med venlig hilsen
kj.L

Fra : Edmund

Dato : 17-09-02 13:16

Kjeld.L skrev:

> Ja jeg vil gerne have adgang til min xp igen, og jeg har win98se på
> c: og xp på d: og de køre på samme harddisk.

Det vil altså sige at du har installeret win98 igen.

Har du så ikke prøvet at lave en reparation som Knud foreslår.

Hvis den spørger om driver kan du henvise til
d:\windows\system32\drivers, hvis du ikke lige har dem.

Hvis du ikke ønsker at køre en reparation var det nemmest at lave en
midlertidig XP install på en anden partition eller harddisk, som man så
kan slette bagefter.

Denne indstallation kunne man så afbryde når den på et tidspunkt
genstarter og man kan se en bootmenu.

Man kan så bagefter rette boot.ini på c: til f.eks

[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home"
/fastdetect
C:\="Microsoft Windows 98"

--
Mvh Edmund

Fra : Edmund

Dato : 17-09-02 13:20

Edmund skrev:

> [...]
> [operating systems]
> multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP

Der var en stor fejl
Det skal være sådan her

[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home"
/fastdetect
C:\="Microsoft Windows 98"

--
Mvh Edmund