Netværk mellem WIN98 og XP
Fra : Kul

Dato : 16-09-02 22:22

Windows XP's "fantastiske" netværksopsætning kan ikke hjælpe mig. Der må
være nogen her, der er klogere.
Jeg skal have sat et netværk op mellem to bærbare (direkte med krydset
kabel.) Den ene kører WIN98 og den anden XP. Jeg har (med hjælp fra
siden) prøvet forskellige IP-opsætninger, men jeg kommer aldrig længere
end til at kunne se min 98-maskine på XP-maskinen i Workgroupen. Når jeg
forsøger at åbne den kommer ca. denne meddelelse: No acces, You might
not be authorised to conect to this computer. Network path not found.
Jeg kan heller ikke pinge, hverken den ene eller den anden vej. Men
hardwaren virker godt nok: 1: Jeg kan logge på Stofanet fra begge
maskiner. 2: XP-maskinen kan jo se 98-maskinen (Dog ikke omvendt.), men
"taber den så senere."
Det jeg har sørget for er: To IP-adresser "af samme type," samme
undermasknet, fildeling slået til, delte mapper og drev, jeg har også
prøvet både windows og microsoft netværk som primært netværkslogon, at
anvende gateway på 98'eren. Så vidt jeg kan se er der ikke slået
firewall til på nogen af maskinerne.
Hvad skal jeg gøre for at få det til at virke??????????

Tak for hjælpen
Christian

http://www.kandu.dk/

Fra : Bro

Dato : 17-09-02 00:03

"Kul" skrev...
> [...]
> firewall til på nogen af maskinerne.
> Hvad skal jeg gøre for at få det til at virke??????????

Hejsa! Hvis du har et windows-logon til 98-maskinen, skal du bruge det.
Altså... ned i "start"...log af...log på med nrugernavn og adgangskode.
Det virkede for mig

V.H.Helle

Fra : Bo Nielsen

Dato : 17-09-02 11:05

Installer "Netbeui" protokollen på begge maskiner.
Under Windows 98 ligger den under protokoller, men den ligger ikke som
standard i XP. Her skal du ind på Windows XP CD`en og hente den. I mappen på
CD`en ligger en beskrivelse af hvor de skal kopiere de to filer hen, og
først derefter kan du gå ind og tilføje protokollen på dit netkort.

Bo