Unlock i Horsens
Fra : maz

Dato : 16-09-02 21:47

Jeg ved ikke hvad resten af gruppen synes, men nedenstående tråd er efter
min mening at gå fuldstændig over stregen. Jeg må derfor antage at det er
skrevet af enten en komplet idiot eller sindsforstyrret menneske. MAN SLÅR
IKKE KATTE!!!! Uanset hvad!!
Okay, jeg bliver altså gal (og ked af det), når jeg læser sådan noget. En
person som ham bør ALDRIG have katte !! (eller andre dyr)... Jeg forstår
ikke, hvad han laver i denne NG - han kan jo ikke lide katte...
Han er nu blocked på min liste. Håber I andre vil gøre det samme...
mah

Nedenstående tråd postet af Unlock i Horsens under indlægget 'tis' :
Tag fat i nakken/ryggen af den og flip ud på den ud... Det hjalp på min den
lille, da den havde pisset/skidt på gulvet/sengen et vis antal gange i en
periode på 2 mdr.
Det er et ½ år siden og den har ikke gjort det siden.
Og så kan man jo begynde at kalde det "led at gøre"... men det er et råb på
opmærksomhed fra den og det får den ved at gøre sådan noget.
Husk at tage fat i den IMENS den tisser eller skider. Og derefter smid den
ind i kattebakken med det samme. Lidt klamt, men det virkede i mit tilfælde.

Fra : Steen Suder

Dato : 16-09-02 22:04

maz wrote:
> [...]
> ind i kattebakken med det samme. Lidt klamt, men det virkede i mit tilfælde.

* Hvor står der at vedkommende slår?
* Hvor er den postet oprindeligt?
* Hvad er indlæggets dato?

Af egen nysgerrighed; hvordan opdrager mor (og far?) på killingerne når
det går hedt for sig?

Jeg har set mødre, der literalt stikker deres killinger (omend ikke helt
små) noget, der ligner lussinger. Altså strenge dask med forpoten.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Jette

Dato : 16-09-02 22:43

"Steen Suder" skrev:
> [...]
helt
> små) noget, der ligner lussinger. Altså strenge dask med forpoten.

Et dask fra missemor er dog noget helt andet end et dask fra et
menneske, som har mange flere kilo og kræfter bag sig (og ofte ikke er
klar over hvor hårdt de slår)!

Både hunde, katte og børn kan sagtens opdrages uden vold og råberi. Det
har jeg set mange eksempler på, med godt resultat ... de mennesker der
bruger vold, er som regel ikke særligt intelligente (sorry, ku' ikke
lade være).

Mine egne katte har lært at de ikke må være på spisebordet, når vi
spiser aftensmad. Det har vi gjort ganske enkelt ved at sætte dem ned på
gulvet og sige NEJ, når de forsøgte. De ved nu at de ikke må ... og
undlader ikke at gøre det, fordi de er bange.

Louise Viborg skrev nemlig noget særdeles fornuftigt:
"Hvis ens barn har gjort noget det ikke må og forælderen slår det, så
gør
barnet det sikkert heller ikke igen, men det er ikke fordi barnet har
lært, at det må det ikke, men af frygt for at blive slået igen!"

.... og det er ikke anderledes med dyr.

Mvh. Jette

Fra : Unlock i Horsens

Dato : 16-09-02 23:03

Nu er det jo heller ikke sådn at de får tæsk vel.... !!

Intelligent er vel heller ikke at age sine børn/katte når de gør noget
forkert og snakke afslappende til dem... det er åbenlyst... men det betyder
heller ikke at vold skal løse noget. Og jeg betegner ikke min opdragelse af
mine som voldig. Jeg tager ved kattene når de gør noget forkert. Og det
betyder ikke at jeg dasker et blåt mærke i spanden af dem. Jeg har aldrig
sagt at jeg har slået mine katte for at opdrage dem... læs lidt bedre næste
gang Jette, istedet for at hænge folk ud som dyremishandlere. Du er
kattefanatiker af det allergroveste når du ser dem som det samme som dine
børn. Hvilket du selv må bestemme selvfølgelig. (og så er vi ovre i det med
intelligens igen)

Du tager vel også fat i dit barns arm eller lign. for at sige at det barnet
har gjort er forkert? hvis den er slemt.... Det er der jo aldrig nogen der
har tage skade af. Det er meget normalt og en normal reaktion som forælder.

Mine katte er ikke bange for mig, men de har respekt for mig. Hvilket der er
mange katte der ikke har for deres ejere pga. manglende opdragelse. Hvilket
man ser tit.

Prøv og opdrag en kat ved at sætte den stille og roligt ned på gulvet og sig
"fyyy" hvis den har gjort noget den ikke må. Så se hvad der sker når den
blir ældre. Så hører de OVERHOVED ikke efter.

Mvh Ole

P.S. Går dine børn rundt og siger "miav" ? (sorry, kunne ikke lader være)
som du selv siger.

Fra : Jette

Dato : 17-09-02 07:26

"Unlock i Horsens" skrev:
> Nu er det jo heller ikke sådn at de får tæsk vel.... !!

Ups! Der var nok én der følte sig truffet...

> Jeg har aldrig
> sagt at jeg har slået mine katte for at opdrage dem... læs lidt bedre
næste
> gang Jette, istedet for at hænge folk ud som dyremishandlere.

Prøv selv at læse.... Steen spørger i forbindelse med denne diskussion,
hvordan kattene opdrager deres killinger, og jeg svarer derfor, at et
potedask ikke kan sammenlignes med en menneskehånd.

Jeg nævner overhovedet ikke dig og dine opdragelsesmetoder, jeg svarer
heller ikke direkte på ét af dine indlæg, men nævner at jeg generelt
synes folk der bruger vold er uintelligente.

> [...]
dine
> børn. Hvilket du selv må bestemme selvfølgelig. (og så er vi ovre i

Hvis man er fanatiker når man elsker sine dyr og prøver at forstå dem,
og iøvrigt får et godt resultat ud af det ... jamen, så vil jeg da gerne
være fanatiker

Mvh. Jette

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 17-09-02 18:24

On Tue, 17 Sep 2002 00:03:28 +0200, "Unlock i Horsens"
<olesan@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>børn. Hvilket du selv må bestemme selvfølgelig. (og så er vi ovre i det med

   Jeg må desværre bedrøve dig med at Jette ikke er den eneste
der har oplevet dit indlæg som en opfordring til at gøre vold på
katten. Bortset fra det indeholder dine indlæg en meget ubehagelig
tone som vi ikke er vant til her i gruppen - er det virkelig
nødvendigt?

> [...]
>har tage skade af. Det er meget normalt og en normal reaktion som forælder.

   Det var _ikke_ det du skrev. Jeg er ked af at måtte påpege det
- men du skrev reelt noget med at tage fat i katten og ruske den samt
at smide den hen i kattebakken. Desuden forstyrrer det min sindsro at
du ikke mener at man bør lære katte at forbinde bare det at være i
kattebakken med noget godt ved at rose den så snart den sidder i
kassen. Mest fordi jeg kender lidt til hvad positiv forstærkning kan
gøre for både mennesker og dyr.

>Mine katte er ikke bange for mig, men de har respekt for mig. Hvilket der er
>mange katte der ikke har for deres ejere pga. manglende opdragelse. Hvilket
>man ser tit.

   Heh, jeg forgøgler mig virkelig ikke at mine katte ikke går på
bordet når jeg ikke er hjemme eller om natten når jeg sover - jeg
forbinder respekt med at de straks forføjer sig fra hvor de ikke må
være når jeg dukker op - samt at de holder sig fra disse steder når
jeg er i nærheden. Sagt med andre ord: Jeg anerkender mine katte som
værende nogen ret så selvstændige væsner som til forskel fra en hund
er meget tilbøjelige til at følge deres egen lille næse.

>Prøv og opdrag en kat ved at sætte den stille og roligt ned på gulvet og sig
>"fyyy" hvis den har gjort noget den ikke må. Så se hvad der sker når den
>blir ældre. Så hører de OVERHOVED ikke efter.

   Hvorfor påstår du dog det når flere i gruppen siger at deres
katte som de har haft gennem mange år netop er opdraget sådan? Læser
du i virkeligheden ikke det der bliver skrevet? Ellers må du som
Marianne skriver virkelig være i besiddelse af en krystalkugle der kan
se ind i fremtiden...

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Steen Suder

Dato : 17-09-02 19:01

Trine Stubbe Teglbjærg wrote:
> On Tue, 17 Sep 2002 00:03:28 +0200, "Unlock i Horsens"
> <olesan@tdcadsl.dk> wrote:

<KLIP>

> katten. Bortset fra det indeholder dine indlæg en meget ubehagelig
> tone som vi ikke er vant til her i gruppen - er det virkelig
> nødvendigt?

LOL!

Kan det skyldes at tonen i gruppen generelt er _meget_
pusse-nusse-pylre-blød-og-så-løb-min-<indsæt navn på kat
her>-henover-gulvet-det-var-sjovt-agtig på en, til tider, lille smule
irriterende måde?

Jo, jeg er af hankøn

<KLIP>

NB
Jeg sympatiserer på ingen måde med det oprindelige indlæg.

Fra : maz

Dato : 17-09-02 19:08

Hvilket indlæg, Steen ??
Og hvis du synes det er for 'pusse-nusse'-agtigt i indlæggene efter din
smag, så er det jo faktisk dit problem. Sådan er det her i gruppen, hvilket
flertallet heldigvis værdsætter. Det er en gruppe for katte-elskere, der går
så meget op i det, at de ønsker at dele erfaringer og bruge tid med/på andre
mennesker med samme erfaring/holdning. Det kan jeg ikke se noget '
pusse-nusse'-agtigt i, tværtimod....
maria

Fra : Steen Suder

Dato : 17-09-02 20:43

maz wrote:
> Hvilket indlæg, Steen ??

Undskyld, forkert tråd.
Jeg mener naturligvis det første indlæg i tråden "tis" fra "Unlock i
Horsens".

Jeg beklager.

> Og hvis du synes det er for 'pusse-nusse'-agtigt i indlæggene efter din
> smag, så er det jo faktisk dit problem. Sådan er det her i gruppen, hvilket

Enig, og godt for det. Det ér mit problem.

> [...]
> så meget op i det, at de ønsker at dele erfaringer og bruge tid med/på andre
> mennesker med samme erfaring/holdning. Det kan jeg ikke se noget '

Jeg præciserede ikke korrekt: jeg sigter efter formen og ikke indholdet.

Hint:
Ekstra Bladet og Jyllands Posten er begge dagblade, men hvilket af dem
vil man sige generelt har det mest bombastiske og værdiladede sprog, alt
andet lige?

Jeg vil sige Ekstra Bladet.

<Jeg tillader mig lige at klippe lidt>

Under alle omstændigheder elsker jeg katte; det er derfor jeg hænger ud
i gruppen.

Betragt min kommentar som en observation gjort af en tilfældig
forbipasserende.

Fra : maz

Dato : 17-09-02 21:31

Det er så i orden..
Jeg tror bare, - for din egen skyld, at du hellere først som sidst må
acceptere/vænne dig til, at nogle indlæg er meget 'kærligt' beskrevet. Jeg
personligt synes, det er fint (udstråler varme og glæde), men du må
naturligvis godt have en anden mening - bare se gennem fingre med det
herinde...(tror nemlig ikke det bliver anderledes -formen altså..) :0))
:0)) maria

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 17-09-02 21:39

On Tue, 17 Sep 2002 20:00:43 +0200, Steen Suder <sfs_news@suder.dk>
wrote:

> [...]
>pusse-nusse-pylre-blød-og-så-løb-min-<indsæt navn på kat
>her>-henover-gulvet-det-var-sjovt-agtig på en, til tider, lille smule

   Åh jo, men man kan sagtens komme med et kritisk indlæg - eller
et indlæg som er kort og kontant - uden ligefrem at lægge sig ud med
hele gruppen. _Det_ er noget der sker når man ikke lige tager sig tid
til at lodde stemningen i gruppen (Hvilket står i alle FAQ's til news
at man bør ;).

>Jo, jeg er af hankøn

   Joeh - men hankøn er vel ikke nødvendigvis sådan nogen brutale
nogen der går med køller "Mig Tarzan - Du min kvinde!"? =)

>Jeg sympatiserer på ingen måde med det oprindelige indlæg.

   En ting er at tage katten op og sætte den i kassen - altså
forhindre den i at færdiggøre sit ærinde. Det lyder jo fornuftigt nok
- men filmen knækker for de fleste - også dig og mig - ved at tage
katten op og _ruske_ den samt _smide_ den ind i kassen. Det er det jeg
mener med ordvalget som man måske lige skal overveje lidt mere inden
man trykker send :)

Fra : Louise Viborg

Dato : 17-09-02 06:41

Prøv at forestil dig hvor lille din kat er i forhold til dig, og hvor
mange kraæfter du har i armen i forhold til den. Tror du så ikke selv,
at det gør ondt på den lille misser når hun tar fat i den, som du siger
du gør? Det tror jeg bestemt!
Hvis du læser Jettes indlæg ordentligt, så sætter hun ikke katten ned på
gulvet og siger fyyyyy......gun siger bestemt NEJ! Det virker hos hende,
og det virker hos os! Vores katte ved, at de ikke må gå på sofabordet og
køkkenbordet og kradse i møblerne. Det har de lært ved udelukkende at
blive opdraget med et kort og bestemt NEJ! Mere skal der altså ikke til!
Det er da noget fis, at sige, at det ikke virker når de bliver ældre!

Hilsen
Louise Viborg
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk - HUNKILLING TIL SALG!

Fra : marianne hellemose

Dato : 17-09-02 07:15

Jette skrev
< de mennesker der bruger vold, er som regel ikke særligt intelligente
(sorry, ku' ikke lade være).>

Du skal ikke undskylde, der er faktisk lavet mange
undersøgelse om netop det emne, Bl.a. vidste det sig
at langt de fleste seriemordere og udøvere af grov vold
startede med at mishandle dem der var svagere i barn/
ugndommen, mindre børn og dyr. Deres intelligens kan
på nogen områder være god, men stort set kun i forbindelse med at de er
følelskolde (sociopater) og ikke
har de "moralreflekser" som almindelige mennesker

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 17-09-02 10:22

marianne hellemose wrote:
> [...]
> følelskolde (sociopater) og ikke
> har de "moralreflekser" som almindelige mennesker

UPS! - så når vores kat kommer hjem med et nyindkøbt haglgevær så er det
på høje tid at overveje opdragelsesmetoderne? ;-D

(det kan godt være det ikke er noget at spøge med, men jeg er lige nødt
til at få et bedre forhold til den her tråd

mvh

Jesper

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : Jette

Dato : 17-09-02 18:46

"Jesper Brunholm" skrev:
> UPS! - så når vores kat kommer hjem med et nyindkøbt haglgevær så er
det
> på høje tid at overveje opdragelsesmetoderne? ;-D

*LOL*

> (det kan godt være det ikke er noget at spøge med, men jeg er lige
nødt
> til at få et bedre forhold til den her tråd

Jeg synes det er helt ok med et humoristisk indlæg til at lette
stemningen og få smilet frem, under de mere ubehagelige diskussioner

Mvh. Jette