Skydehoved ud af DT-line
Fra : lasse

Dato : 16-09-02 20:31

Hej NG

Jeg har en DT-line klasse 9 som jeg vil lave om til to skydehoveder til min
klasse 7 fluestang.
Stangen er 9,5 fod lang.
Hvor lang vil I anbefale skydehovedet skal være .
Når DT-linen er klippet over på midten, er den tykkest der og i hver ende
bliver den lidt tyndere.
I hvilken ende afkorter jeg skydehovedet og hvilken ende skal vende imod
skydelinen??

/lasse

Fra : Anne Bordum & Jesper~

Dato : 16-09-02 22:11

Hej Lasse.

Du korter den i den tykke ende, det, der før var midten. Ring til fx "salmon
fly" og spørg, hvad et kl 7 skydehoved skal veje og så brug en brevvægt.

Jesper

Fra : Per Arleth

Dato : 17-09-02 07:28

Til Lasse!

Når du har klippet linen midt over prøver du den af ved kast. Når du føler
at have styr på kastene har du det ønskede skydehovede uden for
stangspidsen. Du kan eventuelt bruge en vandfast tusch og mærke linen ved
nogle kast. Så får du en fornemmelse af det rigtige sted at klippe. Når
STEDET er besluttet, klipper du linen lidt uden for stangspidsen - max ½
meter! og du har det skydehovede, der passer til dig. Det hele afhænger af
din stang og din måde at kaste på.

I øvrigt kaster man sjældent meget længere - men sparer nogle blindkast! -
Og det er især godt på kysten! - Et enkelt eller til nød to dobbelttræk - og
fluen fisker igen!

God fornøjelse

PAR

Anne Bordum & Jesper Hansen <bordum.hansen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:eGrh9.77728$ww6.5609183@news010.worldonline.dk...

Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 17-09-02 08:12

"lasse" <larsa@post4.tele.dk> wrote in message
> [...]
> klasse 7 fluestang.
> Stangen er 9,5 fod lang.
> Hvor lang vil I anbefale skydehovedet skal være .

Tilpas skydehovedet selv - altså bind det på skydelinen og prøv så at kaste
med skydehovedet. Virker det for tungt, ja, så klip lidt af skydehovedet og
prøv igen. På et eller andet tidspunkt rammer du den længde, der passer dig
og stangen bedst. :)

Mvh.

Martin