Simpelt kommando net ?
Fra : Torben Bon

Dato : 16-09-02 19:46

Hejsa

Nogen der kender noget software eller en enkel metode til at få gang i
netkortet og share alle enheder automatisk - uden at starte windows så man
kan tage en rå backup af disken ?
Jeg forestiller mig en diskette bootdisk som indlæser netkortdriverne,
opretter shares osv og mapper alle drev, så jeg kan tage backup af både FAT
og NTFS diske ?

Måske er det muligt at gå lide videre, så man kan tage et helt image af
diskene eller kopiere partitionerne rå ?

Torben Bon
Email: (fjern underscore i mailadressen)

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-09-02 22:10

On Mon, 16 Sep 2002 18:45:36 +0000 (UTC), Torben Bon
<torben_@bon_bon.net> wrote:

> Jeg forestiller mig en diskette bootdisk som indlæser netkortdriverne,
> opretter shares osv og mapper alle drev, så jeg kan tage backup af både FAT
> og NTFS diske ?

Det du ønsker dig, lyder i store træk som det man får, når man
køber Ghost eller lignende produkter.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 17-09-02 07:39

<torben_@bon_bon.net> wrote:

> [...]
>
>Måske er det muligt at gå lide videre, så man kan tage et helt image af
>diskene eller kopiere partitionerne rå ?
Det er "Norton ghost" eller "powerquest drive image" eller "image
cast" du skal kigge på/efter.
Det går ud på at boote i dos med netværkssupport og så kopiere til/fra
et netværksdrev.
/Hans

Fra : Torben Bon

Dato : 17-09-02 23:42

Hans Kjaergaard <ithk@bjerringbro.dk> wrote in

> Det er "Norton ghost" eller "powerquest drive image" eller "image
> cast" du skal kigge på/efter.
> Det går ud på at boote i dos med netværkssupport og så kopiere til/fra
> et netværksdrev.
Det er jo hvad jeg skal bruge
Jeg har tidligere kigget på Symantec Ghost men har så overset denne
mulighed. Hvilket af de 3 prog vil du anbefale ?

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 18-09-02 06:03

On Tue, 17 Sep 2002 22:42:01 +0000 (UTC), Torben Bon
<torben_@bon_bon.net> wrote:

>Hans Kjaergaard <ithk@bjerringbro.dk> wrote in

>Det er jo hvad jeg skal bruge
>Jeg har tidligere kigget på Symantec Ghost men har så overset denne
>mulighed. Hvilket af de 3 prog vil du anbefale ?
Nu er det jo ikke sprog i den forstand, men Ghost ser ganske
fornuftigt ud. Men som ved alt muligt andet skal man jo huske at der
er en manual med som kan læses.
/Hans