Alminde Mark
Fra : Steen Mogensen

Dato : 16-09-02 19:01

Er her nogen der ved noget om Alminde Mark, er det en by et sogn ?

Fra : Familien Kristensen

Dato : 16-09-02 19:09

"Steen Mogensen" <dsl52801@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Er her nogen der ved noget om Alminde Mark, er det en by et sogn ?

Hej, hvis du kigger på stednavnedatabasn hos www.krabsen.dk ser det ikke ud
til at der findes et Alminde Mark, men en masse Almind og Alminde.

Hvilken landsdel tror du det er?
--
Venlig hilsen
Jeannie Kristensen

Fra : Mogens L. Jensen

Dato : 16-09-02 19:57

Alminde Mark er et stednavn i Almind sogn, Vejle Amt. Ligger nord for Kolding.

Med venlig hilsen

Mogens Jensen
www.mogensjensen.dk

Fra : KaNi

Dato : 16-09-02 20:32

"Steen Mogensen" skrev d. 16-09-02 19:01 dette indlæg :
> Er her nogen der ved noget om Alminde Mark, er det en by et sogn ?
>
> Hej Steen

Der er 2 sogne, der hedder Almind -
Brusk-Anst Herred - Vejle amt (C470A+C474) og
Lysgård-Hids Herred - Viborg Amt (C255A+D+F)

Men hvis du kunne fortælle lidt om, hvor du har det fra, kunne det være
vi kunne indkredse det lidt mere.

Med venlig hilsen
KaNi

http://www.kandu.dk/

Fra : Wollepete

Dato : 07-05-03 14:20

"Steen Mogensen" skrev d. 16-09-02 19:01 dette indlæg :
> Er her nogen der ved noget om Alminde Mark, er det en by et sogn ?
>
> hej Steen, jeg er født og opvokset i Almind 6051 lige nord for
kolding. Jeg er til dato ikke stødt på noget som skulle gå under Almind
mark, men hvis du kan give mig lidt info om hvad du søger skal jeg gerne
være dig behjælpelig med info om Almind

mvh Wollepete.... ( wollepete@hotmail.com)

http://www.kandu.dk/

Fra : Ole Munk

Dato : 07-05-03 15:41

> kolding. Jeg er til dato ikke stødt på noget som skulle gå under Almind
> mark, men hvis du kan give mig lidt info om hvad du søger skal jeg gerne
> være dig behjælpelig med info om Almind

Det er min erfaring, at "XXXX Mark" ofte anvendtes, hvor vi i dag ville
skrive "uden for XXXXXby". Jeg har set flere eksempler, som heller ikke kan
genfindes.

mvh Ole

Fra : Jens M. Jensen

Dato : 07-05-03 20:54

Og så er der Almind Sø ved Viborg. Jeg mener, at det oprindeligt betød
"fælles" ?

mvh. Jens Møller Jensen,
Toftlund

Ole Munk <ole@ole-munk.dk> skrev i en